Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før man får svar søknad?

Gjest Arbeidssøker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på mange ting, bl a om noen av de som er med i ansettelsesprosessen har ferie, hvor mange søknader som har kommet inn, osv. Ofte får man ikke svar, heller. Vil anbefale deg å ta en telefon til den som står som kontaktperson, og spørre om det, da viser du samtidig litt interesse. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å få negativt svar samme dagen jeg sendte søknaden på mail. Skikkelig nedtur. Det hadde bare gått noen få timer. De kan umulig ha lest søknaden skikkelig.

Og så har jeg fått avslag etter 9 måneder. Da hadde jeg selvsagt avskrevet den jobben for lenge siden.

Hvis en er en av de aktuelle til intervju så hører en fra de ganske fort. Hvis ikke så kan det som erfart ta lang tid før en hører noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å få negativt svar samme dagen jeg sendte søknaden på mail. Skikkelig nedtur. Det hadde bare gått noen få timer. De kan umulig ha lest søknaden skikkelig.

Og så har jeg fått avslag etter 9 måneder. Da hadde jeg selvsagt avskrevet den jobben for lenge siden.

Hvis en er en av de aktuelle til intervju så hører en fra de ganske fort. Hvis ikke så kan det som erfart ta lang tid før en hører noe.

Hvis du fikk avslag så fort kan det hende de allerede hadde en annen for hånden. det hender jo at stillinger utlyses selv om man egentlig har tenkt å bruke en som allerede er i bedriften/kjenner noen.

Ei venninne sendte søknad en gang, og hørte ikke noe mer. Et år etter ringte telefonen; da lurte de på om hun ville ha noen oppdrag. Dette var i kommunen... Arrogant praksis, synes jeg, de kan i det minste si fra at de ønsker å ta vare på søknad/cv for å muligens kontakte en seinere. Man blir jo litt skuffa også når man ikke hører noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte de i dag, fyren var drit sur. Det ga jo meg virkelig lyst til å jobbe for dem. De var visst i tvil om de skulle ha en til, men skulle se det an i løpet av noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte de i dag, fyren var drit sur. Det ga jo meg virkelig lyst til å jobbe for dem. De var visst i tvil om de skulle ha en til, men skulle se det an i løpet av noen uker.

uff - det hørtes lovende ut :ler: Det virker faktisk ganske normalt at man tar kontakt som arbeidssøker - noen ganger har jeg inntrykk av at "bare" de som ringer og viser interesse kommer videre... så da blir det ganske snålt å være sur, da. Med mindre de synes du er helt på bærtur med tanke på kvalifikasjoner o.l. Men likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mange svarer ikke i det hele tatt. Jeg har alltid fått svar, men har både venner og en mann som har opplevd at opp mot halvparten ikke svarer. Det er farlig mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på jobben utlyste vi endel stillinger hvor søknadsfirsten gikk ut for en en måned siden. De aktuelle kandidatene ble kallt inn til intervju de to neste ukene og stillingene ble besatt sist uke. Vi har denne uken begynt å sende svar til de som ikke fikk jobben.

Tror nok at hvis en en aktuell så får en høre noe ganske fort etter at søknadsfristen går ut, mens en ellers ikke får høre noe før de har ansatt alle de trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei jeg vet om var inne til intervju på en vikar stilling i Bergen og hørte ikke noe mer før et år senere hvor hun fikk tilbud om en faststilling i Tromsø dersom hun kunne begynne å jobbe en uke senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...