Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på å si de to tingene? Er de de samme? Når er det innafor å si at man elsker personen?

Anonymkode: 21bf6...808

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forskjell på liker og elsker er jo nettopp forskjellen he he. Jeg elsker ikke alle jeg liker. Når det er innafor å si jeg elsker deg, er når man elsker noen det ;)

Anonymkode: d906b...2aa

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg sier jeg liker deg hvis jeg har følelser for noen. Men føler det er innafor å bruke elsker når man er på vei til å bli sammen. 

Men det er jo veldig individuelt da 

Endret av Traktorlesba96
AnonymBruker
Skrevet

Du vet ikke forskjell på å like noen og å elske noen..?

Anonymkode: 5e460...eff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I min del av landet, er ikke "elsker deg" en del av vokabularet.  Hvis det er noen vi liker godt, og som vi har en nær nok relasjon til, som partner eller familiemedlem,  så er det "jeg er glad i deg". 

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du vet ikke forskjell på å like noen og å elske noen..?

Hva er forskjellen?  

Anonymkode: 8a3b9...683

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I min del av landet, er ikke "elsker deg" en del av vokabularet.  

I hvilken del av landet er dette?

Anonymkode: 403ac...09e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del føler jeg utviklingen går som føler;

Å like noen/være betatt, deretter går det over i forelskelse og for min del, er det å elske noe som kommer med tid, når jeg kjenner personen over lang tid og etter at den første forelskelsen har gitt seg og jeg føler en dyp kjærlighet. For meg tar det gjerne omtrent et år.

Anonymkode: fe967...9a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er forskjellen på å si de to tingene? Er de de samme? Når er det innafor å si at man elsker personen?

Du liker noen den første kvelden, elsker henne gjør du evt.  på kveld nummer 30

Skrevet

Jeg kan fint si til han jeg dater nå at jeg liker han,for det jeg gjør jeg,begynner å bli glad i han og. Men å elske noen tar mer tid , det går mye dypere enn det å like noen..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

«Jeg liker deg liksom» har jeg sagt til mange jeg ikke har vært interessert i 😅 og så kommer det ofte en «men..» etterpå, med en eller annen unnskyldning. «Jeg liker deg, men jeg har mye å tenke på i livet nå.»

«Jeg elsker deg» sier jeg bare om jeg kunne tenke meg personen som kjæreste, ha hans barn, osv..

Anonymkode: c0202...940

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det lurer jeg også på😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På Helgeland.  Unge folk sier det jo sikkert,  for de har jo lært det på tv. Jeg vil faktisk våge å påstå at det er et uvanlig ord å bruke, i store deler av dialektnorge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I min del av landet, er ikke "elsker deg" en del av vokabularet.  Hvis det er noen vi liker godt, og som vi har en nær nok relasjon til, som partner eller familiemedlem,  så er det "jeg er glad i deg". 

Hva er forskjellen?  

Jeg klarer ikke å tro at det er noen som ikke vet forskjellen på å like noen og å elske noen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg klarer ikke å tro at det er noen som ikke vet forskjellen på å like noen og å elske noen. 

Er det ikke det samme da, bare i en høy grad?  Jeg bruker som sagt ikke ordet, og samboeren gjennom 22 år,brukte det heller aldri, til hverken meg eller ungene.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke det samme da, bare i en høy grad?  Jeg bruker som sagt ikke ordet, og samboeren gjennom 22 år,brukte det heller aldri, til hverken meg eller ungene.  

Det kommer jo helt an på personlighet. Ikke dialekt.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg er det lysår mellom å like og å elske noen, men folk er sikkert forskjellige sånn. Det kan jo forklare hvorfor det er så mange samlivsbrudd. Folk tror de elsker noen etter et kvarters bekjentskap. For meg tar det gjerne flere år før jeg kan si jeg elsker noen. Bortsett fra barna mine, da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (9 minutter siden):

Det kommer jo helt an på personlighet. Ikke dialekt.  

Det også,  men hvis du vokser opp i en del av landet, langt fra Viken, så er det faktisk en del begreper som ikke faller naturlig. Det betyr jo ikke at folk ikke er glade i hverandre likevel. 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er forskjellig fra person til person. Noen "elsker " etter to romantiske brevutvekslinger, for andre er det et så stort ord at det kan gå flere år. 

Jeg syntes et forhold bør vare minst et halvår før ordet "elske" kanskje kan brukes. Så kan man bruke ord som glad i, som rommer flere. Og liker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

For meg tar det gjerne flere år før jeg kan si jeg elsker noen.

Så å elske er altså: liker x tid?,  eller hva kaller du den mellomfølelsen, der du ikke kan si at du elsker vedkommende?  

Jeg skjønner ikke at ordet har noen spesiell valør, så lenge folk går rundt og elsker pizza, sydenturer, skoene sine, og what not. 

Skrevet

Jeg er forvirret at så mange foreslår en lenk med tid. Er det ikke bare dybden av følelsene? Noen folk faller rask i kjærlighet og andre tar mer tid. Vi er alle forskjellige.

Kan ikke kommentere på ordene, men for meg, å elske noen er å bry seg veldig om hvordan de har det, og ønske å støtte dem. Det er når hva gjør man lykkeligst er å se den andre lykkelig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...