AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Vi har enebarn og skal derfor ta med bestevennen hans på en to dagers tur til hytta og en fornøyelsespark i nærheten. Moren til bestevennen var kjempeglad for det. Vi eier hytta, så det koster oss ikke noe ekstra. Men fornøyelsesparken koster nesten 700kr per barn (2 dagers billett). Vi har også tenkt å spise lunsj og snacks i parken, synes det er styr å ta med matpakker. Mat i parker koster fort en del også... Vi drar på mandag, jeg har enda ikke mottatt noe penger fra moren hans. Er det forventet at vi skal dekke alt nå? Anonymkode: b9099...00a
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 19. juni 2021 Om vi inviterer så spanderer vi. Det regner jeg som normalt Anonymkode: 5a26b...614 227
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 19. juni 2021 Om du mener at moren skal dekke alle kostnader for sitt barn må du jo si fra om det når du inviterer. Hvordan mener du hun skal vite at dere har tenkt å kjøpe snacks i parken liksom? Om dere synes det blir for dyrt med to dager i parken får dere bare dra én dag da, så får dere være på hytta den andre dagen. Anonymkode: 43e83...427 116
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Er det ikke familiebillett? Du må jo si ifra hva billetten koster da. Om du vil ha penger for det. Anonymkode: 7b9ca...727 17
Populært innlegg miztyia Skrevet 19. juni 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 19. juni 2021 Om du ikke har sagt noe om planer og hva det koster så kan du ikke forvente at hun sender med ungen så mye penger. Det er ikke normalt med 1000 kroner+ i lommepenger for noen dager. 56
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 Kommer vel litt an på hvordan det ble til at han blir med dere. Den som inviterer burde betale om ikke man spesifikt har bedt om annet. Ville jeg hatt dekket inngangsbillett og annet, så hadde jeg nevnt det med invitasjonen. Mitt barn dro på hyttetur med venninner i dag. Jeg fikk tekstmelding om at de spanderer togbilletter og mat på tur da de inviterte. Siden dette tydeligvis ikke er avklart ville jeg sendt en melding formulert med hva dere ønsker at barnet skal ta med, hva dere dekker, hva dere vil ha dekket. Skal han ta med sengetøy og egne håndklær f.eks. «Nå nærmer det seg avreise og her kommer litt informasjon om turen. Vi spanderer mat og drikke, men hadde vært supert om dere dekker inngangsbilletten til parken (700.-)......» Anonymkode: 26903...a01 22
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 Om vi inviterer med, så betaler jeg. Dog, sender jeg mine barn på tur sender jeg alltid med penger til diverse turer, og sier i fra til følget at han har 700 feks i pengeboken til div. Dette er normalt i kretsene til Mine barn også. Mat betaler jeg uansett. Anonymkode: d2b8a...705 21
Olsen Skrevet 19. juni 2021 #8 Skrevet 19. juni 2021 Slike ting må avklares i det man inviterer og avtaler at barnet skal være med. Jeg hadde ikke kommet med ønske om å dekke aktiviteter og mat etter at avtalen er gjort. Som forelder av et invitert barn ville jeg nok selv insistert på å betale noe, men ikke alle tenker slik Når vi har hatt med ett ekstra barn har vi ikke bedt om betaling, men vi har heller ikke besøkt dyre aktiviteter. Mat for en ekstra har vi bare dekket. Det samme har vært tilfelle når mine barn har vært med andre. 28
Alvario Skrevet 19. juni 2021 #9 Skrevet 19. juni 2021 Tenker det er naturlig at du betaler så lenge du har invitert uten å nevne dette. Normalt sett har ungene med seg egne lommepenger. 33
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #10 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi har enebarn og skal derfor ta med bestevennen hans på en to dagers tur til hytta og en fornøyelsespark i nærheten. Moren til bestevennen var kjempeglad for det. Vi eier hytta, så det koster oss ikke noe ekstra. Men fornøyelsesparken koster nesten 700kr per barn (2 dagers billett). Vi har også tenkt å spise lunsj og snacks i parken, synes det er styr å ta med matpakker. Mat i parker koster fort en del også... Vi drar på mandag, jeg har enda ikke mottatt noe penger fra moren hans. Er det forventet at vi skal dekke alt nå? Anonymkode: b9099...00a Mat i park er drit dyrt! Det synes jeg du ikke kan forvente at andre skal godte seg med. Anonymkode: 0b0cf...73b 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 Populært innlegg #11 Skrevet 19. juni 2021 Jeg er enslige mor, og har ikke så god økonomi. Og ble mitt barn bedt med, og måtte ha både 700 kr til inngang, og kjøpe all mat i parken i 2 dager, så hadde nok jeg takket nei. Da blir det fort 1200 kr eller mer for en helg. Her hadde datteren min med seg venninne, da vi reiste 5 dager til danmark, vi bodde på feriesenter og dro til Legoland en dag. Vi spanderte alt, bortsett fra legoland. Dette informerte jeg og moren om, da vi spurte om datteren ville bli med. Moren sendte og med datteren lommepenger, hvis hun ville ha noe ekstra. Og på feriesenteret, så var jo badeland osv, med i prisen. Vi spiste på restaurant en dag, og da betalte jeg. Anonymkode: d2992...f97 65
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er det forventet at vi skal dekke alt nå? Anonymkode: b9099...00a I utgangspunktet ja. Den som inviterer betaler om man ikke avtaler annet, men det nytter ikke å komme etterpå og kreve inn penger. Anonymkode: 2bc98...844 56
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #13 Skrevet 19. juni 2021 Selvsagt må du betale for barnets venner når de er hos dere! Anonymkode: db45f...789 16
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #14 Skrevet 19. juni 2021 Om du ikke har sagt i fra om denne parken på forhånd så tenker jeg at dere dekker det. Det kan være at barnet ikke kan være med likevel om de selv må dekke parken, ikke alle familier har råd til sånt. Mat i parker er dyrt som du sier, og alle kan ikke unne seg det to dager på rad. Anonymkode: f6cba...5e7 26
Stoltskeiv Skrevet 19. juni 2021 #15 Skrevet 19. juni 2021 (endret) I min oppvekst så gjorde foreldrene mine og foreldres venner det slik at den som inviterte spanderte. Om fornøyelsespark blir dyrt, så må man jo bare finne på andre ting. Eller så kan man jo spørre om det er greit om du tar de med til fornøyelsespark og at det koster 700 kr, om de da kan betale for barnet sitt. Men jeg synes ikke du kan forvente det. De har jo sikkert andre planer de vil ha med sitt barn på og vil bruke pengene på det Endret 19. juni 2021 av Traktorlesba96 20
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #16 Skrevet 19. juni 2021 25 minutter siden, AnonymBruker said: Om vi inviterer med, så betaler jeg. Dog, sender jeg mine barn på tur sender jeg alltid med penger til diverse turer, og sier i fra til følget at han har 700 feks i pengeboken til div. Dette er normalt i kretsene til Mine barn også. Mat betaler jeg uansett. Anonymkode: d2b8a...705 Helt enig. Syns det er flaut om andre betaler for mine barn og om ikke annet så spør jeg i det minste. Betaler for andres barn men hvis det var store ting så hadde jeg i hvert fall forventet at de spurte. Mat hadde vi dekket uansett. Anonymkode: 777b6...78e 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #17 Skrevet 19. juni 2021 Spurte du ikke om penger til å dekke kostnader da du inviterte, så kan du ikke komme nå i etterkant og be om det. Spesielt ikke når barna alt vet om planene og sikkert gleder seg. Hva om hans foreldre måtte ha sagt nei til invitasjonen om den innebar en utgift på 1000-1500 kr? (Billett + et par måltider og is i park to dager). Da setter du dem i en umulig situasjon. Personlig ville jeg nok spurt om vi skulle sende med penger til billett, og sendt med lommepenger til is. Men ville faktisk ikke tenkt på penger til mat, det ville jeg tatt for gitt at de som tar med ungene mine på tur sørget for. Anonymkode: 5c678...0ae 45
Snurrepurre Skrevet 19. juni 2021 #18 Skrevet 19. juni 2021 Jeg hadde sendt med lommepenger, og spurt foreldrene om hvor mye jeg skal vipse for aktiviteter++. Samtidig hadde jeg ikke forventet det av andre foreldre, man vet ikke noe om deres økonomiske situasjon. Om jeg inviterer med et barn, så blir det på lik linje med egne. 🤗 får jeg forespørsel om hvor mye de skal dekke, så sier jeg sikkert halvparten (eller mindre) av reell sum 🙈🤷🏼♀️ Er jo ikke deres «feil» at jeg sløser litt på tur 😁😁 38
GammelKaktus Skrevet 19. juni 2021 #19 Skrevet 19. juni 2021 Hvis jeg hadde invitert noen så hadde jeg tatt det som en selvfølge at jeg betalte, men hadde vært flott hvis de ville betale selv. Men i utgangspunktet så hadde jeg tenkt å betale for de når jeg inviterte de med . Hadde mitt barn blitt med noen på tur så hadde jeg vippset penger for aktiviteter og slikt og gitt de beskjed om at han har med bankkortet sitt med beskjed om å bruke det. 😄
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #20 Skrevet 19. juni 2021 Siden sønnen deres er enebarn må dere regne med å betale for at han skal ha noen å leke med på turer! Anonymkode: db45f...789 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå