Gå til innhold

Når dra alene i badeland?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min ble bedt med av ei venninne i badeland i dag. Da vi ikke hadde kontanter (det var ikke planlagt), spurte jeg om hun kunne høre om jeg kunne vippse - i og med det er slik vi har gjort det før. Men da har venninnen vært hos moren sin, denne gangen var hun hos far. 

Jeg kunne ikke Vippse, for de skulle være der alene. Og da sa jeg rett og slett nei. Faren spurte hvorfor de ikke kunne være der alene, i og med de akkurat har fylt 11 år og det er 11 årsgrense. Men jeg synes det er noe for tidlig. Og da må vi voksne eventuelt være med noen ganger først. Badelandet er veldig stort. De sa da at da kunne jo jeg være med, om jeg synes det var nødvendig. 

Men i og med det ikke var planlagt med badeland i dag, jeg har en baby på året og er gravid - passet det dårlig akkurat. Da ble de noe snurt, altså venninnen og faren. Datteren min skjønte det faktisk 💁‍♀️

Men nå føler jeg meg som ei skikkelig hønemor (noe jeg vet at jeg kan være til tider). Sender dere 11-åringen deres alene i badeland? Datteren min er jo svømmedyktig, men i og med det alltid er masse folk i dette badelandet, sklier og full rulle, synes jeg det er en trygghet at en voksen har base på land i tilfelle det skulle være noe. 

Anonymkode: 9a289...546

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

13 år hadde vært min grense. Vi har ikke badeland nært nok til at de kan dra alene. Men mine er nå 13,16 og 17. De hadde ikke fått reist alene før de var 13 minst.

Anonymkode: 72d89...246

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

13åringen fikk dra alene med kompiser da han var 11. Det var riktignok badevakter på badeland,  og han hadde vært svømmedyktig i flere år.

Men uansett, regler eller ei. Så må dere gjøre det dere er komfortable med.

Anonymkode: 74cb9...022

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjedde noe når min ble 12, ble plutselig selvstendig, farter rundt med buss, drar på badeland alene med venner osv.

For mange som blir holdt igjen på barnerommet til de er 26-27 og ender opp som uføretrygdede med sosial angst osv.

Anonymkode: 38fcb...b4d

• Liker 2
Skrevet

Nja, er usikker jeg... 

Hadde det vært svømmehallen vi pleier å gå i så hadde min snart 5 klassing fått gått alene. Men min erfaring fra badeland er at man er ganske så på selvstyr og det er lite oppsyn generelt sett.

Er de svømmedyktige begge to så kanskje, det spørs på hvor dette badelandet er og om vi hadde vært der ofte før. 

AnonymBruker
Skrevet

10 år i svømmehall 

Anonymkode: e1279...ce5

AnonymBruker
Skrevet

Her er det 12 års grense i badeland for å gå alene. Og det er først nå når de er 14 år, at de går alene. Ikke det, nå har de ikke vært der på ca 1,5 år da, grunnet korona.

Jeg hadde fint kunne sendt de alene rundt 13 år, helst ikke før det.

Anonymkode: 7bde5...d17

Skrevet

Mener ungene her har vært alene i svømmehallen fra de har vært ca 12. Kanskje sommeren før de fylte 12.... Men det er ikke et digert badeland, da....

Skrevet

Jeg veksler mellom 2 forskjellige badeland. Begge steder har de badevakter som passer på hele tiden. Samtidig er det andre i bassenget som får med seg om noe skulle skje.

Jeg hadde latt en 11 åring dra på badeland alene.

Skrevet

Badelandet ved oss har en aldersgrense på 10 år alene for barn, så våre barn fikk dra på badeland med venner når de var 10 år. De kunne alle svømme, så det var null problem og det var også badevakter som passet på hele tiden.   

Skrevet

Jeg vil si 12 år både for svømmehall, og badeland. 13 år hvis de skal på stranda/året de begynner på ungdomsskolen.

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn på 11, snart 12 får absolutt ikke dra på badeland alene. Dypt vann og barn uten tilsyn (badevakter ser ikke alle hele tiden), er helt uaktuelt i min bok. Er ikke sikker på når jeg vil synes det er greit. 

Anonymkode: 9c854...2e4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...