AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 https://e24.no/privatoekonomi/i/41y05V/sanerte-mot-skjeggkre-minutter-foer-visning-megler-sa-ingenting?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Hårreisende!! Anonymkode: 12fbc...9c9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Skjeggkre er en bagatell og finnes snart overalt. Det må man faktisk bare regne med. Anonymkode: d097e...e09 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 Syntes det var en svak sak og overhodet ikke hårreisende. Det er ikke snakk om salg en gang, men n utleieleilighet på Sørenga i Oslo som ikke har hatt skjeggkre, men pga at andre leiligheter i sameiet har hatt problemer ble det sanert i den aktuelle leiligheten også. Informasjon om skjeggkreproblematikk i noen leiligheter lå åpent ute på sameiets sider. Her er leietaker bare vrang 🤷 Anonymkode: 42016...4db 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syntes det var en svak sak og overhodet ikke hårreisende. Det er ikke snakk om salg en gang, men n utleieleilighet på Sørenga i Oslo som ikke har hatt skjeggkre, men pga at andre leiligheter i sameiet har hatt problemer ble det sanert i den aktuelle leiligheten også. Informasjon om skjeggkreproblematikk i noen leiligheter lå åpent ute på sameiets sider. Her er leietaker bare vrang 🤷 Anonymkode: 42016...4db Hvis det er en ikke-sak, hvorfor forteller ikke megleren om det? Anonymkode: 12fbc...9c9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Just now, AnonymBruker said: Hvis det er en ikke-sak, hvorfor forteller ikke megleren om det? Anonymkode: 12fbc...9c9 Svak sak for leietakeren som klager og for avisen å skrive om. Anonymkode: 42016...4db 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 skjeggkre er bare litt heselig men finnes nok i snart annenhver bolig vil jeg tro. Verre om det er større biller og maur inne i huset. Anonymkode: 5c30c...008 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): skjeggkre er bare litt heselig men finnes nok i snart annenhver bolig vil jeg tro. Verre om det er større biller og maur inne i huset. Anonymkode: 5c30c...008 Hvorfor er maur verre? Anonymkode: 12fbc...9c9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #8 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er maur verre? Anonymkode: 12fbc...9c9 Om de er inne så kan det være tegn på råte et sted, noe det oftest er i boliger ett eller annet sted. Men de legger bord der de kan gnage ganger og det er i råtnet treverk. Etter en tid når de ekspanderer lager de satelittbord som de kan finne på å gnage i friskt treverk også. Men dette er bare stokkmaur da. Sukkermaur og sauemaur kan også lage bord i råte eller i isopor. Disse er også bare ekkel, men sukkermauren kan bli en skikkelig plage da dem er så mange og liker å henge i matskap. Anonymkode: 5c30c...008 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #9 Skrevet 19. juni 2021 "Megleren har en dårlig sak her. Skjeggkre utgjør jo ingen fare, det skjønner jo alle. Men, megler har opplysningsplikt. Og, når dette i følge megler «ikke var så farlig», hvorfor ikke opplyse om det? Og, hvis det IKKE var fare for at krypet kunne komme seg til den aktuelle leiligheten, hvorfor er skadedyrfirmaet der og legger ut åte/gift da? Dette er høyst relevant info for potensiell leietager, som her ikke fikk mulighet til å VELGE selv. Dette er å unndra faktum; megleren har her en dårlig sak!" Fra E24 Anonymkode: 12fbc...9c9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #10 Skrevet 19. juni 2021 Skjønner ikke hvorfor folk sier «det har ikke noe å si, finnes i nesten alle boliger nå» hæ? Jeg har vel bodd i 10 forskjellige boliger i Oslo, gamle leiligheter, nybygg, enebolig osv. har aldri sett et eneste skjeggkre. Er dette bare noe de som har det sier for å bagatellisere situasjonen? Jeg ønsker ikke noen som helst type form for insekt som bor der fast og formerer seg i mitt hus. Har ikke noe å si om de er farlige eller ikke, bare sinnsykt udigg. Anonymkode: 78463...b08 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #11 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor folk sier «det har ikke noe å si, finnes i nesten alle boliger nå» hæ? Jeg har vel bodd i 10 forskjellige boliger i Oslo, gamle leiligheter, nybygg, enebolig osv. har aldri sett et eneste skjeggkre. Er dette bare noe de som har det sier for å bagatellisere situasjonen? Jeg ønsker ikke noen som helst type form for insekt som bor der fast og formerer seg i mitt hus. Har ikke noe å si om de er farlige eller ikke, bare sinnsykt udigg. Anonymkode: 78463...b08 Jeg tenker det samme som deg. Har aldri sett et skjeggkre i hele mitt liv, annet enn på bilder. Anonymkode: 55eed...496 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #12 Skrevet 19. juni 2021 Jeg bor i et borettslag fra 1957. Her har det vært en del skjeggkre. Alle beboere la ut feller for å kartlegge omfanget. Deretter kjørte vi en felles kampanje mot skjeggkreene og skadedyrfirma la ut gift i samtlige leiligheter i alle rom. Nå ser vi aldri skjeggkre mer. Anonymkode: 86e2a...f5b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå