AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Hvordan skrive det i så fall? Jeg har nå kastet bort to år på en master som ikke kommer til å gå. Jeg har innsett litt for seint at jeg ikke har den motivasjonen og interessen som kreves for å skrive en masteroppgave. Jeg har brukt to år og har bare fullført 45 studiepoeng av de 120 jeg egentlig skulle tatt. Ved siden av har jeg tatt et annet årstudium som jeg har tatt 52,5 av 60 poeng. Har også tatt 7,5 poeng i et psykologiemne. Så på to år har jeg tatt 105 studiepoeng, men det har selvsagt ikke ledet til noe grad. Jeg har også hatt en urelevant deltidsjobb ved siden av. Bachelorgraden ble jeg ferdig med i 2019. Da korona kom og universitetene ble stengt forsvant mye av motivasjonen min, fikk derfor ikke tatt eksamen i en del av emnene på masterstudiet. Årsstudiumet gikk relativt greit, med unntak av et fag der jeg ikke leverte arbeidskrav og derfor ikke fikk tatt eksamen. Har jo surret mye og redd for at det skal se veldig dårlig ut på CV. Hva bør jeg skrive? Bør jeg bare skrive fagene jeg har tatt? Ser jo kanskje litt dumt ut med en avbrutt mastergrad? Anonymkode: a4289...322
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Jeg hadde ikke skrevet uavbrutt master, men skrevet fagene. Anonymkode: 47cb4...e1b 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 På min CV skrev jeg "Enkeltemner" + årsspenn, og under listet jeg opp fagene jeg hadde tatt. Dette var fag i en bachelorgrad jeg startet på, men aldri fullførte. Fullførte senere en annen bachelorgrad og mastergrad, og kategorien "enkeltemner" viser at jeg har litt kunnskap innenfor forskjellige emner, samt at jeg ikke har "hull". Anonymkode: 7780c...4c1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Hadde unngått å skrive med mindre det blir hull i cv, ser rotete og ubesluttsomt ut Anonymkode: 2d228...0a7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #5 Skrevet 20. juni 2021 Ikke skriv at du droppet ut eller at du avsluttet. Gjør som 4c1 skriver, før det opp under enkeltemner. Da viser du kompetansen du faktisk har ervervet deg uten at du virker umotivert og slapp. Anonymkode: 0d0e8...ee5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå