Gå til innhold

Hva tenker du om nordiske kvinner som prøver å se mer utenlandske og « eksotisk» ut? F eks farge håret mørkere og være mørkebrun i huden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om de egentlig er bleke og har kommuneblondt hår?

Anonymkode: d6d8d...e3c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle vil da ha litt farge på sommeren! 😄 Det er mye "vedlikehold" om du har gjort håret lysere osv, kanskje man har lyst til å farge håret en periode? Tror ikke det er for å se "eksotisk" ut. 

Anonymkode: 523ec...e6d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva med de som er mørkhudet og farger håret blondt og bruker blekemidler på huden for å se (mer) hvit ut?

La folk gjøre som de vil.

Anonymkode: 2c8f2...2fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser stort sett grusomt ut. Så ei forrige dagen, og syntes mildt sagt det var mindre pent. Synes det er kjempefint med mye farge også, men da pga. etnisitet. Norske kvinner ser best ut uten for mye farge, mens f.eks. asiatiske kvinner ser mye bedre ut med.

Anonymkode: 72351...382

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid farget håret mørkt, men aldri tenkt på at det er for at jeg skal se mer eksotisk eller utenlandsk ut. 

Bare synes jeg kler det bedre, synes kommuneblondt er kjedelig og så er jeg en gammel rocker som var ganske svartkledd og svarthåret lenge. Nå har det svarte blitt brunt i stedet for svart, men jeg klarer ikke gå tilbake til blondt. Prøvd det et par ganger, vært helt platina til og med, og det er ikke meg. Jeg har nå grodd fast i brunt. 

Å få en brunfarge på huden er jeg imidlertid ikke så sykt opptatt av, tidligere var jeg opptatt av å være ganske blek faktisk og brukte sunblock året rundt, har også en hud som brenner lett. Men man ser jo litt freshere ut med en tan, og det dekker noen skavanker, så jeg kan ta lett selvbruning før sommerfesten med jobb. Men det er heller ikke for å se utenlandsk ut. Heller for å skjule blåmerker og blodåret på den gjennomsiktige huden min på beina.

Anonymkode: 7f974...132

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva i helvete er problemet? Kan vi slutte å oppkonstruere greier av alt mulig og bare slappe litt av? Før var det bare moro. Nå skal noen skrike KULTURELL APPROPRIASJON 🤬

Farg håret som du vil og vær glad ☺️

Anonymkode: d276c...83a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ser bra ut på enkelte, men noen har så slitt hår og brunfargen ser fake ut, ser jo ikke bra ut ... 

Anonymkode: f200f...981

Skrevet

Tenker absolutt ingenting om den saken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

er sunnmøring og ser nesten italiensk ut om sommeren..gjør det ikke med vilje. bryr meg katta hva folk tenker om mitt utseende.

Anonymkode: 3b01d...fcc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel naturlig å ønske seg litt forandring innimellom og ha lyst til å skille seg ut litt? Asiatiske jenter bleker håret også. Jeg ser ikke problemet

Anonymkode: d9988...87d

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på. Det er en ting å farge håret mørkt og ha en frisk farge. Det er en annen ting å gå helt Emma Hallberg med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke noe på dette, men det er litt merkelig sett i sammenheng med lysten til å store lepper som afrikanere. Men litt solbrune har vi vel alltid ønsket å være.

Anonymkode: bbbbf...480

AnonymBruker
Skrevet

Tenker da virkelig ikke noe over det. På sommeren så har jeg flere ganger, fått spørsmål om jeg er spansk. Da jeg blir veldig lett brun. 

Anonymkode: ea01c...319

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt rart. Jeg er så heldig å ha nydelig lys hud, arvet fra mine skandinaviske forfedre. Hvorfor skal jeg ødelegge den vakre huden min? Synes det er best når man heller tar vare på det man har, heller enn hele tiden å prøve å bli noe man ikke er. 

Anonymkode: ed9ae...320

• Liker 1
Gjest Føsleguri
Skrevet

Hvorfor skulle jeg tenke noe som helst om det? 

Skrevet

Jeg tenker at de vet ikke hvilken skade de påfører huden når de soler den brun. Det er egentlig det eneste jeg tenker. 

At en nordisk kvinne farger håret mørkt, ser jeg ikke problemet med (husk brynene i samme slengen). Det kan være kledelig og veldig pent. Ofte vil det også fremheve blek/lys hud, noe jeg personlig syns er fint. Men mange nordiske kvinner har dessverre fått for seg at blek hud er stygt og at man ser syk ut om man er lys i huden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du vite hvordan de ser ut til vanlig? Ikke alle norske kvinner er bleke og har blondt hår. Noen ser temmelig eksotiske ut fra naturens side.

Anonymkode: 72ad7...7ba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan du vite hvordan de ser ut til vanlig? Ikke alle norske kvinner er bleke og har blondt hår. Noen ser temmelig eksotiske ut fra naturens side.

Anonymkode: 72ad7...7ba

Det er sant, men nå tar vel trådstarter i utgangspunkt de som er lyse i huden, blå øyne, naturlig lyst/mellomblondt hår osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Globalisme 

Trend 

Tilhørighet

Anonymkode: bc955...456

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva i helvete er problemet? Kan vi slutte å oppkonstruere greier av alt mulig og bare slappe litt av? Før var det bare moro. Nå skal noen skrike KULTURELL APPROPRIASJON 🤬

Farg håret som du vil og vær glad ☺️

Anonymkode: d276c...83a

Jeg bare spør et spørsmål. Har ikke nevnt noe som helst om kulturell appropiasjon.

Anonymkode: d6d8d...e3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...