Gå til innhold

Utleggsforettning under behandling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utleggsforettningen står fortsatt under behandling på namsmann sine sider.  Hvor stor er sjansen at de eventuelt blir opprettet trekk til 15 juli? Å har namsmannen styr på hvor mye det gjenstår på trekk for restskatt hos skatteetaten? 

Anonymkode: 76910...e06

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du egentlig? 

Anonymkode: bf63c...34d

Skrevet

Hei

I tvangslovens § 7-21, siste ledd heter det:

"Før utleggstrekk nedlegges, skal namsmannen undersøke om det allerede løper trekk mot skyldneren. Utleggstrekk kan ikke besluttes etter et alminnelig tvangsgrunnlag før grunnlaget er rettskraftig.

".

Imidlertid har jeg aldri vært borti en sak hvor namsmannen har gjort dette, så du bør underrette namsmannen om dette selv.

Med vennlig hilsen

TBergh

AnonymBruker
Skrevet
TBergh skrev (6 timer siden):

Hei

"Før utleggstrekk nedlegges, skal namsmannen undersøke om det allerede løper trekk mot skyldneren. Utleggstrekk kan ikke besluttes etter et alminnelig tvangsgrunnlag før grunnlaget er rettskraftig.

".

Imidlertid har jeg aldri vært borti en sak hvor namsmannen har gjort dette, så du bør underrette namsmannen om dette selv.

Med vennlig hilsen

TBergh

På den oversikten man sender inn står restskatt trekket oppført men gjenstår kun 700kr å betale der. Har andre trekk som begynner i eksempelvis 2022 og 2023. Et i oktober 2021 å da når de på namsmannen sin side om saken p.d.d står "under behandling" lurer jeg da på om noe av de nye trekken kan starte opp så tidlig som i juli 2021 når det ikke kommet vedtak til nå? Hva tror du? 

AnonymBruker
Skrevet
TBergh skrev (6 timer siden):

Hei

".

Med vennlig hilsen

TBergh

Jeg skjønner ikke helt hva den paragrafen du skrevet betyr? 

AnonymBruker
Skrevet
TBergh skrev (9 timer siden):

Hei

".

Med vennlig hilsen

TBergh

Jeg jobber hos namsmannen i Oslo, og har hatt tilsvarende stilling bl.a i Bergen, Halden og Ski og ved alle disse kontorene har vi selvfølgelig undersøkt evt løpende trekk før vi nedlegger et nytt trekk. Det er vår plikt i følge loven. 

Anonymkode: fcc50...bcf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg jobber hos namsmannen i Oslo, og har hatt tilsvarende stilling bl.a i Bergen, Halden og Ski og ved alle disse kontorene har vi selvfølgelig undersøkt evt løpende trekk før vi nedlegger et nytt trekk. Det er vår plikt i følge loven. 

Anonymkode: fcc50...bcf

Hva tror du er sannsynligheten for at det rekker å komme et trekk med start i juli da når de fortsatt står under behandling på mine saker når jeg logger inn på politiet sin side?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...