Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har noen spørsmål. For 1,5 uke siden var jeg på TUL for å se hvor langt jeg var på vei. Var da bare en fostersekk. Hadde el rundt 15.mai - tror jeg, men dro på TUL fordi jeg ikke har hatt mens siden mars. Jeg har ikke kjent noen magesmerter siden jeg var 4 uker, rundt 3 uker siden.. er 2.gangs, fødte for snart et år siden - så vet ikke om det kan ha noe med at livmoren er strekt fra før? Har dog andre symtomer som ømme bryster, hormonell, og ekstremt trøtt. Og ekstrem luktesans. Er 7uker ca.

men:

dere som har opplevd ma. Når skjedde det? 

Merket dere noen andre endringer? Hvor lang tid gikk det fra det skjedde til dere fikk en mistanke og evt sjekket det?

Anonymkode: b17ad...6c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei. Har noen spørsmål. For 1,5 uke siden var jeg på TUL for å se hvor langt jeg var på vei. Var da bare en fostersekk. Hadde el rundt 15.mai - tror jeg, men dro på TUL fordi jeg ikke har hatt mens siden mars. Jeg har ikke kjent noen magesmerter siden jeg var 4 uker, rundt 3 uker siden.. er 2.gangs, fødte for snart et år siden - så vet ikke om det kan ha noe med at livmoren er strekt fra før? Har dog andre symtomer som ømme bryster, hormonell, og ekstremt trøtt. Og ekstrem luktesans. Er 7uker ca.

men:

Merket dere noen andre endringer? Hvor lang tid gikk det fra det skjedde til dere fikk en mistanke og evt sjekket det?

Jeg merket det i uke 9, mistet alle symptomer. Hadde i utgangspunktet ømme bryster, kvalme, menssmerter, alt dette forsvant dagen etter TUL. 

Anonymkode: d82d0...a90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg merket det i uke 9, mistet alle symptomer. Hadde i utgangspunktet ømme bryster, kvalme, menssmerter, alt dette forsvant dagen etter TUL. 

Anonymkode: d82d0...a90

Den synes jeg er litt vanskelig. Når jeg var 9 uker i mitt forrige svangerskap begynte mine symptomer å avta etter 9 uker også... føler 9 uker er veldig vanskelig å skille på enkelte ting..:/

AnonymBruker
Skrevet

Alt så fint ut på TUL i uke 7. Men i uke 9 begynte symptomene å avta. Merket mye mindre til både ømme bryster, kvalme og tretthet. I uken etter tok jeg ny UL og fikk der bekreftet MA. Legene mente det må ha skjedd en gang i uke 8. 

Anonymkode: 04154...d98

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

men:

Jeg var på tidlig ultralyd i uke 8 og hadde da absolutt ingen mistanke om at ikke alt var fint, jeg hadde masse typiske gravidsymptomer - kvalme, oppkast, sliten, ømme pupper osv. Men fant da kun et fosteranlegg på 5 uker, så de mente at utviklingen hadde stoppet i uke 5. Jeg ble henvist videre til sykehuset og det endte med medisinsk abort. 

Anonymkode: 8e2a0...d65

Skrevet

Jeg har opplevd MA der jeg fortsatt har hatt masse symptomer og der symptomene har forsvunnet. Har hatt tom fostersekk en gang. Da var jeg kvalm tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Var på tidlig ultralyd i uke 8+4. Mistet alke symptomene da jeg var 8+0. Fikk konstatert ma, ble målt til at det stoppet opp 8+2. 

Anonymkode: 60ae9...788

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på TUL 11+4, da ble fosteret målt til 9+3. Hadde fortsatt kvalme, men den hadde avtatt ganske mye siste uka. Jeg trodde virkelig jeg fortsatt var gravid.. Var bare på ultralyd for å se at alt var OK før vi fortalte det til folk, så veldig glad for at jeg tok den sjekken :)

Anonymkode: 96ccc...1b5

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min fikk beskjed om MA på ultralyd i uke 12, hun hadde fremdeles alle tegn til graviditet som kvalme og trøtthet selv om gynekologen mente at utviklingen hadde stoppet opp i uke 9. 

Anonymkode: f65ae...374

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget MA i uke 10. Fosteret hadde sluttet å utvikle seg da det var 8+3. Hadde symptomer hele veien og ingen blødning eller smerter. De fleste MA skjer i uke 6-9 har jeg lest. 

Anonymkode: 205c2...6ca

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags oppfølging får du, TS? Skal du ha ultralyd igjen snart? Har lest om folk her inne som ikke har sett noe i uke 5, men som har sett foster et par uker senere

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags oppfølging får du, TS? Skal du ha ultralyd igjen snart? Har lest om folk her inne som ikke har sett noe i uke 5, men som har sett foster et par uker senere

Vi var på TUL når jeg var 5+4..(9/6). og håpet på et bankende hjerte, men vi så bare en plommesekk. Jeg føler med ganske stor sikkerhet at jeg bare var 5+4 da, men sist mens var da i mars. Så fra mens skulle jeg vært 10-11 uker på det tidspunktet. Fikk derfor time «om to uker», altså nå onsdag som kommer - og da vil jeg være 7+4..

fikk også beskjed om at hvis jeg begynte å blø fælt eller ha skikkelig vondt i siden på magen, så skulle jeg ringe. Fordi det var så tidlig så de ikke kunne si sikkert om det satt i livmor eller eggleder før det kom et synlig embryo inni der. Og har ikke hatt noen murringer, ingen blødninger, ingenting. Men er dog trøtt, har ømme bryster, sint som få og alt er kvalmt:)

AnonymBruker
Skrevet

Hatt MA som ble oppdaget i uke 14+4. Hadde sett et levende foster på UL i uke 11+5. Var fortsatt kvalm, men noe bedring fra kvalmende fra uke 13 -men koblet det ikke med at noe var galt, siden det er ganske normalt.

Har også hatt SA i uke 9+5. Var omtrent ikke kvalm i det hele tatt i det svangerskapet.

Men har hatt svangerskap som har gått bra uavhengig av kvalme/ikke kvalme, og mye eller lite andre symptomer.

Anonymkode: 8f10b...925

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...