Gå til innhold

Viser ingen interesse for barnet mitt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har aldri tatt initiativ til å finne på noe med sønnen min. Sønnen min er nokså sjenert, 10 år, og kjæresten kom inn i livet hans da han var 7. Kjæresten kan spør ham om ting, men er generelt uinteressert. Han har aldri funnet på noe med ham (uten meg). Han har aldri spurt ham om å spille kort eller finne på noe sammen.. han spør aldri om ham når vi snakkes og er rett og slett ikke interessert i ham i det hele tatt virker det som. Og ja, som sagt har jeg tatt dette opp.

Sønnen min føler ingenting for denne mannen heller. Han aksepterer at han er her, er vennlig, men kanskje litt usikker. Han kunne nok brydd seg mindre om han var i livene våre. Han føler seg nok ikke sett.. Han har aldri hatt en pappa; han døde i en bilulykke rett før fødsel. Dette er den eneste «farsfiguren» han har hatt. Så det er nokså viktig for meg at den mannen som skal leve med oss ser sønnen min.. men det er kanskje for mye forlangt.. :( 

Jeg har snakket med kjæresten om det, fortalt ham at jeg skulle ønske han hadde prøvd å skape et bånd med sønnen min.. at de kan bli bedre kjent? Men det skjer ingenting. 

Føler ikke jeg er så kravstor heller? Neida, det er ikke hans barn, men samtidig bor han med oss annenhver uke... burde man ikke da ta litt initiativ til å bli kjent? Kjæresten har ett barn selv, akkurat like gammelt som mitt, som han har annenhver uke, så det er ikke som om han ikke klarer å omgås barn. Han er kjempeflink til å ta dattera med på mye kjekt og finner på masse med henne. I tillegg jobber han med barn.. og er flink med barn. Utenom mitt. 😕 

Så nå, etter 3 år, har jeg vel innsett at de aldri vil skape et bånd - og at jeg ikke kan gjøre dette mot barnet mitt. 

Eller er jeg helt på styr??

Anonymkode: 473dd...78e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En mann må aldri bli sammen med ei med barn fra før.

Anonymkode: c7ccb...515

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men vet ikke om jeg hadde klart å være sammen med en fyr som viser så liten interesse. Når du i tillegg skriver at barnets far er død, at barnet et stille og bare aksepterer at typen din gir blaffen i han.......💔 Jeg har lyst til å gi sønnen din en stor klem.

Anonymkode: eeb4c...e24

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Du skal bare være glad for at en mann gidder å være sammen med deg så lenge du har blitt besudlet med sæd fra en annen mann.

Anonymkode: 8029c...a1c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så nå, etter 3 år, har jeg vel innsett at de aldri vil skape et bånd - og at jeg ikke kan gjøre dette mot barnet mitt. 

Eller er jeg helt på styr??

Nei, du henger 3 år etter, så her er det bare å raska på med å kaste han ut av livet deres.

Helt utrolig at du har latt han være der så lenge. Tre år! 

Anonymkode: 2b93a...823

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du kan ikke kreve at han skal være glad i eller interessert i barnet mitt, men du kan (og burde) nekte å bo sammen med noen som ikke er et positivt tilskudd i livet til barnet ditt. Jeg hadde aldri bodd sammen med en som ikke elsker barnet mitt, da hadde vi forblitt særboere.

Anonymkode: 70e83...fa2

Dette tenker jeg også. Å ha en steforelder (og evt dine/mine/våre barn og mye å forholde seg til der) kan være vanskelig for barna på en del måter... Betyr ikke at man aldri kan bo sammen med en ny kjæreste, men tenker at fordelene med en ny steforelder - enda et menneske å leke med, snakke med, støtte seg på og få hjelp av - må veie opp for dette. Totalen må bli positiv, for barnets del, ikke bare forelderen. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville lurt på om det var noen framtid i dette? Det er jo ikke akkurat godt og trygt når man som barn bor med en voksenperson som er fullstendig uinteressert. 

Stefaren min kom inn da jeg var 8 i livet mitt, og han gjorde tidlig ting med meg, selv om jeg var skeptisk. Leste med meg, spilte spill, noe sport. Det skapte en relasjon. Han er ikke en fremmed i dag, og han er en helt naturlig bestefar til barna mine. Jeg synes det motsatte høres helt forferdelig ut for sønnen din. Har du ikke sett disse tegnene tidligere? 

Anonymkode: ca7e1...c9a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Bor dattera hans hos dere motsatt uke? Hva er ditt forhold til henne? 

Anonymkode: 1e737...54c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der høres ikke bra ut jeg hadde kastet ham ut. Ikke pokker om barnet mitt må forholde seg til dette. Barnet kan jo faktisk ikke gjøre noe med det. 

Merkelig oppførsel fra den mannen. 

Anonymkode: 7840c...446

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort det slutt med en sånn mann, at han ikke en gang prøver, sier jo så mye. Og din sønn skal slippe å ha en sånn mann i livet sitt.

Jeg er selv alene med 2 barn, og hvor jeg hadde kjæreste i 3 år, han og slet med å få god kontakt med barna mine, men han prøvde virkelig å få det til. Og vi bodde selvfølgelig ikke sammen, siden han ikke helt klarte den gode kontakten, og det ble brudd.

Anonymkode: 505be...ada

• Liker 9
Skrevet

jeg skjønner ikke hvordan du har klart å se på dette i flere år.. hva om dere flytter sammen? får felles barn? ditt barn blir jo behandlet 2 rangs. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du skal bare være glad for at en mann gidder å være sammen med deg så lenge du har blitt besudlet med sæd fra en annen mann.

Anonymkode: 8029c...a1c

🥴 Only on kg! 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er spesielt at du har latt det gå så lenge og at dere bor sammen uten at han engang prøver å skape ett godt forhold med barnet ditt. 

Kjæresten begynte å skape ett godt bånd og forhold med barna mine fra første møte. Vi bor ikke sammen, men barna spør etter han stadig og gleder seg til han kommer på besøk, og han gleder seg til å se dem også. Han er tydelig ett positivt tilskudd i barnas liv. 

Anonymkode: 36613...760

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror han ville følt på at dere er en helhet og en familie inkludert din sønn og hans datter, hvis dere hadde felles barn sammen. Har han sagt at han ønsker det ? 

Anonymkode: e0863...68f

AnonymBruker
Skrevet

Noen betraktninger fra en som er stefar selv. Kom selv inn i livet til en gutt litt før han begynte på skolen. For å være ærlig synes jeg d var fryktelig vanskelig. Et av problemene var faktisk mor selv, hun var meget beskyttende. Det er nok både naturlig og forståelig, men var noe som gjorde at jeg en periode trakk meg unna barnet og dermed viste lite interesse. 

Sier ikke det er sånn her, men lar du han prøve? Kritiserer du ham for førsøkene han har gjort. Her ble d bedre etter at mor lot oss være litt alene sammen. I dag ser jeg ham som min sønn og han ser meg som sin far. 

Sier ikke at du gør noe galt, men bare tenk over hvordan du selv har forholdt deg til de to sammen. 

Anonymkode: 2ad2b...cdd

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tror han ville følt på at dere er en helhet og en familie inkludert din sønn og hans datter, hvis dere hadde felles barn sammen. Har han sagt at han ønsker det ? 

Anonymkode: e0863...68f

Nei, nei, nei! Oppskriften på å forverre forholdet mellom sønn og stefar dersom de får et felles barn som (etter all sannsynlighet) vil bli behandlet annerledes og bedre enn han gjør. Snakk om å sette voksne foran barna i så fall. 

• Liker 23
Skrevet

Jeg har flere venninner som har klart å finne seg et skikkelig mannfolk som inkluderer og virkelig elsker barna venninnene mine har hatt fra før.

Skulle jeg i det hele tatt vurdere å rote meg inn i et forhold med et mannfolk så hadde dette vært et minimumskrav. At en partner genuint prøver å skape et godt forhold til barnet som er der som skulle da bare mangle. Man trenger ikke å elske barnet som sitt eget men behandle barna bra og likt, det må man.

Hvis ikke så kan en like gjerne droppe det. Skal en dra inn en som bare sitter der som en idiot og ikke tar initiativ...  Uff får grøsninger. Hadde ikke funket for meg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Sigyn skrev (14 minutter siden):

Nei, nei, nei! Oppskriften på å forverre forholdet mellom sønn og stefar dersom de får et felles barn som (etter all sannsynlighet) vil bli behandlet annerledes og bedre enn han gjør. Snakk om å sette voksne foran barna i så fall. 

100% enig!

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Askepott-effekten

Anonymkode: 2b93a...823

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...