Gå til innhold

Søker eksperthjelp, kondomen sprakk for 12 dager siden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alle de barna jeg skal ha og mannen min skal inn til vasektomi om noen dager. Dårlig komedie, dette, men jeg lover at jeg ikke er en skoleelev med tidlig ferie. Bruker dere her til litt høylydt brainstorming fordi jeg vet her inne er høyere kunnskap enn på min Googling. 

For 12 dager siden sprakk kondomen på verst mulig tidspunkt, ganger to. Midt i hans orgasme og på min syklusdag 14. Fra tidligere prøveperiode hadde jeg ofte positiv El-test SD 14-16.

Jeg er også syk, eneste detaljer som er viktig er at jeg ikke kan ta hormonpreparater som angrepillen. Forhåpentligvis virker eventuell abortpille annerledes på blodproppfaren. 

I dag tok jeg første av to tester jeg har kjøpt. Den var negativ. Jeg ble lettet, men.. Hvor mye kan jeg stole på negativ test som kommer enten 12 DPO, 11 DPO eller 10 DPO? Jeg var så regelmessig i alle tidligere prøveperioder at jeg er nesten sikker på at jeg er 10-12 DPO.. Og uhellet var for 12 dager siden. 

Men forventet mens er ikke før onsdag/fredag i kommende uke, da jeg har litt lange sykluser.

Å skulle vente til første dag av uteblitt mens, føles som tortur, fordi en evt graviditet må jeg starte prosessen med å fjerne snarest.

Kan jeg stole på dagens test? 

Anonymkode: a2e5a...a6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får uansett ikke tatt abort før uke 5-6, så ingen grunn til å stresse hvis du likevel skal ta abort

Anonymkode: e1213...af7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er på feil underforum, hvertfall.

Anonymkode: 79f88...1d8

• Liker 4
Skrevet

Umulig for oss å vite dette, men jeg støtter AB som sier at du ikke har dårlig tid hvis du skal abortere uansett. Ta en ny test om noen dager og se.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er på feil underforum, hvertfall.

Anonymkode: 79f88...1d8

Tja, det passer ikke så godt under graviditet og småbarn, eller barn og familie, så kanskje seksualitet? Men det er her inne det er mest å lære om syklus og sjanser for graviditet i min erfaring. Jeg har vært her inne i ganske mange år og gjennom mange prøveperioder hvor jeg håpet på to streker, derfor jeg søkte hit igjen nå. 

Men skjønner at noen føler det upassende og ser også av andre tråder at stemningen har endret seg her siden sist jeg var innom som aktiv bruker akkurat på denne delen. 

Ha en fin dag videre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke stolt på den negative testen nå i hvert fall, så du må dessverre vente! Særlig fordi EL kan ha vært senere osv. 
(enig i at tonen er endret her, har blitt så skuffet over mange snerpete og spydige svar jeg har fått, at jeg må gå flere runder med meg selv før jeg kommer over det. Trist, håper det kommer seg igjen! :( ) 

Anonymkode: 75e60...004

AnonymBruker
Skrevet

Sjansen for å bli gravid er rundt 20-25% under rette omstendigheter, altså at begge er fruktbare etc.

Tror du skal roe ned.

Anonymkode: 801de...6e0

AnonymBruker
Skrevet

Søker eksperthjelp

--

Poster her...?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Søker eksperthjelp

--

Poster her...?

Hva vil du med dette svaret? Hvorfor så sint?

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig så er du nok ikke gravid, men ingenting er sikkert før mensen kommer. Så du må enten bare smøre deg inn med masse tålmodighet eller ta en ny test om en dag eller to :) 

Anonymkode: 0f467...f0f

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke stole på en test som er tatt på CD12. Men nå øker sannsynligheten for at det gikk bra for hver dag med negativ test. Samtidig kan du ikke være helt sikker før mens. 

- Hilsen prøver, temper og tester, gjennom 10 år.... 

Anonymkode: 9f6b1...f10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ville ikke stolt på den negative testen nå i hvert fall, så du må dessverre vente! Særlig fordi EL kan ha vært senere osv. 
(enig i at tonen er endret her, har blitt så skuffet over mange snerpete og spydige svar jeg har fått, at jeg må gå flere runder med meg selv før jeg kommer over det. Trist, håper det kommer seg igjen! :( ) 

Savner prøverforumet slik det var for 10 år siden, støttende og mildt. 

Derfor er jeg utelukkende AB, og svarer konstruktivt uansett hvor tullete spørsmålet er, for det er ofte kvinner i en fortvilet situasjon. De negative kommentarene overser jeg, tenker det må være mennesker som er ensomme, bitre, og ikke har det godt med seg selv. 

Om du må gå runder med deg selv er mulig ikke KG stedet? Jeg hadde en periode for noen år siden der jeg merket at jeg tenkte på svar. Da logget jeg av nesten ett år, før jeg kom tilbake som AB. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

14 dager etter samleie skal vel en test slå ut. Er den negativ da ville jeg stolt på den, eventuelt tatt en ny en uke etter det for å være helt sikker. 

Anonymkode: aba2f...3c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

14 dager etter samleie skal vel en test slå ut. Er den negativ da ville jeg stolt på den, eventuelt tatt en ny en uke etter det for å være helt sikker. 

Anonymkode: aba2f...3c3

Ikke om eggløsningen var 5-6 dager etter samleiet. En test kan du stole på 14 dager etter eggløsning. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 15.08):

Tja, det passer ikke så godt under graviditet og småbarn, eller barn og familie, så kanskje seksualitet? Men det er her inne det er mest å lære om syklus og sjanser for graviditet i min erfaring. Jeg har vært her inne i ganske mange år og gjennom mange prøveperioder hvor jeg håpet på to streker, derfor jeg søkte hit igjen nå. 

Men skjønner at noen føler det upassende og ser også av andre tråder at stemningen har endret seg her siden sist jeg var innom som aktiv bruker akkurat på denne delen. 

Ha en fin dag videre. 

Ville lagt den på Kropp og helse, jeg :) Hvis du selv har vært prøver i lengre tid, da forstår du vel at noen føler at "åneiii, kanskje jeg er gravid😱" ikke passer seg her og synes det er litt taktløst å legge den her, rett og slett.

Hvis jeg var deg ville jeg tatt en blodprøve hos legen for sjelefredens skyld, istedenfor å stresse med å tisse på en masse tester til😊

Anonymkode: 37620...a1e

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...