Kvalitet Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Jeg har et pent lite hus jeg skal selge. Det var en Rønne da jeg kjøpte det, men har spart, jobbet ekstra mm og det ble etter hvert veldig fint. Nå skal det selges og min søster ønsker å kjøpe det. Det er ikke uten følelsemessige motforestillinger for min del. Mens jeg har spart , jobbet ekstra for å få til dette, har hun ikke gjort det. Hun er gift, mens jeg var alene under prisen med 2 små barn. Det som irriterer meg nok mest er at foreldrene mine hjelper dem noe økonomisk, mens jeg ikke har fått en øre i hjelp. Bør jeg bare droppe dem som kjøpere, eller svelge en kamel eller to? (De kommer ikke til å betale en krone mer for huset enn de må)
Gjest loveli Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 De får være med i budrunden som alle andre. At du ønsker å prøve boligen din på det åpne markedet må de forstå. Hun ønsker ikke å betale en krone mer enn hun må, du ønsker ikke å få en krone mindre enn du kan få. Forstår hun ikke dette er hun jo dum. Blir hun sur for dette så er det bare å forklare at hun burde forstå at du ønsker mest mulig for huset ditt og at du har to barn å ta vare på og at du trenger pengene.
Gjest byråkrati Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 Du selger det ikke for mindre det er verdt. Om de vil by høyt nok kan de bare kjøpe
Gjest Ringhalelemur Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 loveli skrev (1 minutt siden): De får være med i budrunden som alle andre. At du ønsker å prøve boligen din på det åpne markedet må de forstå. Hun ønsker ikke å betale en krone mer enn hun må, du ønsker ikke å få en krone mindre enn du kan få. Forstår hun ikke dette er hun jo dum. Blir hun sur for dette så er det bare å forklare at hun burde forstå at du ønsker mest mulig for huset ditt og at du har to barn å ta vare på og at du trenger pengene. Enig i dette. Klart du vil ha best mulig betalt for huset, og de får bli med i budrunden som vanlige folk. Man kan da ikke for alvor forvente å få kjøpe et familiemedlem sitt hus til en slags minstepris? Som om det er ditt ansvar å subsidiere dem med bolig, når du selvsagt sårt trenger hver krone selv til deg og dine barn?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Ville nok ha hatt budrunde, slik boligmarkedet er nå. Som selger har du mulighet til å avslå tilbud. Dette er ikke noe hus som har vært i familien i generasjoner, hun kan ikke forvente å få vennepris. Anonymkode: b6239...54d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå