Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Lurte på om en må vise noe form for bevis på at en har tatt en covid test når en skriver egenmelding for at en ikke kan møte på jobb fordi en venter på resultatet? 
takk for svar på forhånd!

Anonymkode: 34659...6d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg måtte hvert fall ikke det. Egenmelding er jo tillitsbasert. Jeg ringte min leder å sa at jeg følte meg litt dårlig og derfor bestilte meg en koronatest. Leder krevde aldri noe bevis på at testen var tatt, men om han hadde krevd det hadde jeg bare sendt en skjermdump fra bestillingssiden eller fra helsenorge, selv om det ikke kommer opp før resultatet er klart. 

Hvorfor er det et problem eventuelt? 

Anonymkode: b16dd...450

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 9.47):

Hei! Lurte på om en må vise noe form for bevis på at en har tatt en covid test når en skriver egenmelding for at en ikke kan møte på jobb fordi en venter på resultatet? 
takk for svar på forhånd!

Anonymkode: 34659...6d7

Ikke der jeg jobber, jeg tviler sterkt på at sjefen kan kreve det. Sist gang ringte jeg sjefen og sa jeg var i karantene pga koronasymptomer og at jeg hadde tatt test. Da jeg ikke hadde fått svar på testen sendte jeg melding og sa jeg kom på jobb så fort jeg hadde fått negativt svar, for jeg var frisk men hadde ikke fått svar etter snart to dager.

Selv ikke da jeg hadde korona var det ingen som krevde noe bevis på det fra jobben. De ble selvsagt kontaktet av smittesporingsteam og jeg ringte selv og fortalte at jeg hadde fått det, jeg satt allerede i smittekarantene pga kollega med korona.

Anonymkode: 2b8f2...3c4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...