AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Jeg driver og går ned i vekt. På 2,5 uke har jeg gått ned 2,5 kilo. Tror jeg. Jeg hopper nemlig opp og ned som en jojo, det er forskjell på en halv kilo opp og ned fra en dag til en annen. I går veide jeg for eksempel 600 gram mindre enn i går, og jeg kan ikke si jeg spiste 4000 kalorier mer enn jeg trenger 😅 Noen som vet hvorfor? Jeg veier meg hver dag, for hvis jeg veier meg bare én dag i uka kan jeg jo gå glipp av den dagen jeg veier minst 🙈 Anonymkode: 376f9...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg driver og går ned i vekt. På 2,5 uke har jeg gått ned 2,5 kilo. Tror jeg. Jeg hopper nemlig opp og ned som en jojo, det er forskjell på en halv kilo opp og ned fra en dag til en annen. I går veide jeg for eksempel 600 gram mindre enn i går, og jeg kan ikke si jeg spiste 4000 kalorier mer enn jeg trenger 😅 Noen som vet hvorfor? Jeg veier meg hver dag, for hvis jeg veier meg bare én dag i uka kan jeg jo gå glipp av den dagen jeg veier minst 🙈 Anonymkode: 376f9...eb4 Det er tullete å bli så fokusert på vekt at du nærmest må vite hva du veier time for time.... Det er helt normalt at vekten varierer litt fra dag til dag. Vei deg heller en gang i uken eller kanskje en gang i måneden, da har du gått ned såpass mye at du slipper å fokusere på noen gram opp og ned 😉 Jeg bruker forresten ikke vekt i det hele tatt da jeg synes det er uinteressant hva jeg veier, jeg kommer til å være fornøyd når de gamle klærne mine passer igjen 😄 Anonymkode: 824da...e36
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 Kanskje du har spilt salt mat så du har litt ekstra vann i kroppen (feks taco) eller om du skal snart ha mensen. Eller at det er tordenvær/lummert for da er trykket annerledes. Variasjoner på under 1kg trenger man ikke tenke på. Anonymkode: de45c...a70 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Her varierer den med over 1,5 kilo. Men da veier jeg meg også ulike tider på døgnet, så det er vel ganske selvforskyldt... jeg er vel bare nysgjerrig tenker jeg. Ante ikke at været spilte inn! På hvilken måte? Anonymkode: 28c85...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her varierer den med over 1,5 kilo. Men da veier jeg meg også ulike tider på døgnet, så det er vel ganske selvforskyldt... jeg er vel bare nysgjerrig tenker jeg. Ante ikke at været spilte inn! På hvilken måte? Anonymkode: 28c85...bd2 Aner ikke helt. Det var legen min som sa det da jeg var gravid for noen år siden og vekten hadde økt litt mye en uke (fulgte med på det pga vann i kroppen og startende svangerskapsforgiftning så da vekten viste mer enn den normalt burde så undersøkes det), og da sa hun at hun trodde ikke det var reelt siden det var lummert/trykkende vær og meldt torden. Og for meg som da er obs på det og ser at det stemmer og vekten min hopper litt opp (0,5-1kg) når det er sånt vær. Og det har jo vært det de siste dagene på Østlandet. Noen får jo hodepine eller vondt i bihulene i forkant av tordenvær pga lummert, så det høres logisk ut at det kan påvirke vekten på noen gram også. Anonymkode: de45c...a70 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 Ei vekt lyver. Plis ikke se på vekta, er ikke det som stemmer. Anonymkode: e5388...92f
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 Artig at været påvirker på den måten. Ikke utenkelig at man binder mer eller mindre vann avhengig av hvilket vær det er. Nå gikk jeg på vekta igjen etter mensen og da viste den 69.4, altså 100 gram mindre enn før mensen. Innimellom der har jeg vært på 71.2 også. Det stemmer nok bra at man ikke må se seg blind på det der med vekta. Kanskje det holder å veie seg innimellom. Anonymkode: 28c85...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #8 Skrevet 20. juni 2021 Mensen binder mye vann for min del. Den dagen jeg trodde jeg var ferdig, trodde jeg at jeg hadde gått ned 0,7 kg den uken. Men to dager senere var vekten gått ned enda 1 kg. Bmi på ca 23. Anonymkode: 4d10c...7ff
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #9 Skrevet 21. juni 2021 Det er helt normalt, vannvekt gjør at forskjellene blir ganske store! https://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/gatt-opp-i-vekt-over-natta-6957066 Anonymkode: cd967...53e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #10 Skrevet 21. juni 2021 Hva man veier vil variere etter hvor mye vann du har i kroppen, mage/tarm-innhold, osv. Best å veie seg om morgenen, etter dobesøk og før man spiser noe, for å få et riktigst mulig bilde, men selv da blir det helt naturlige variasjoner. Så du kan regne med en "feilmargin" på minst en kilo på enkeltmålinger. Om du vil se trenden over tid bedre kan du fortsette å veie deg hver dag, men legg over et sjudagers glidende gjennomsnitt sånn som de gjør med covid-grafene, så blir du kvitt litt av bakgrunnsstøyen. 😉 Anonymkode: f705d...4ae 3
Camillapb Skrevet 7. juli 2021 #11 Skrevet 7. juli 2021 Har veid ganske stabilt i lang tid, men også opp og ned - som eksempelvis idag: 1,5 kg opp ut av det blå. Vekt av mat man har spist, vannoppsamling. Det forsvinner ila 2-3 dager, så går du kanskje ned enda mer enn hva du lå på før "oppgang"✌🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå