AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Han mener at han gjør alt. Jeg vet at han gjør mest. I det daglige har vi det slik at jeg går med søppel, rer opp seng, tar klesvasken og støvsuger huset rundt en dag i uken. Også skifter jeg på sengene. Jeg tar moppen ved behov Vi er begge flinke til å ha der ryddig ellers ,mener nå jeg. Han handler, lager mat og vasker benkeplater. Han tar moppen ved behov. I tillegg tar han badet. Det er det å se at det er på tide å smøre hengsler, vaske kjøleskapet, ryddde i fryseren. Det er visst alt dette andre som faller på han. Og jeg vet det. Da jeg bodde alene lå jeg på alle fire for å dra frem støv under vaskemaskinen. Jeg hadde teknikker på å få dusjen skinnende ren. Jeg kloret fuger, tømte sluk og aviset kjøleskapet. Jeg tørket lister, tok persienner med i dusjen for å spyle de. Disse måtte skrus ned. Jeg hadde alltid rene vinduer og brukte støvsuger på balkongen. Her gjør jeg ikke noe av det. Det byr meg bare i mot. Jeg føler ingen glede og stolthet over å holde det så fint. Jeg aner ikke hvorfor jeg er slik her, men var så opptatt av det der jeg bodde før. Hvis han er bortreist får jeg behov for å fikse ting, men aldri når han er her. Det skal sies at han er veldig nøye. Det er akkurat som om jeg føler mindre eierskap til denne boligen. Jeg vil gjerne bli som før, men det kommer ikke naturlig. Det er med stor motvilje at jeg feks vasker kjøkkenskap. Han er skikkelig lei. Jeg må love at jeg skal ta meg sammen. Andre som plutselig har hatet husarbeid etter å ha flyttet sammen med noen? Anonymkode: 88629...7ae
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #2 Skrevet 19. juni 2021 Du sier jo ingenting om du eller han eier. Anonymkode: b80c0...888
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 Hvis dere skal bo sammen, må begge bidra. Ellers høres det ut som du demonstrerer litt. Det kan såklart være at du ikke liker boligen, men da må du ta ansvar for å få det som du vil der, bytte bolig eller betale for at et vaskefirma tar din andel av jobben Anonymkode: 35057...dcd
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du sier jo ingenting om du eller han eier. Anonymkode: b80c0...888 Eller hvor lenge dere har bodd der. Dersom du er medeier, da gjerne 50%, og dere nylig har kjøpt dette huset, så vil det kanskje ta litt tid før hjemmefølelsen og eierskapsfølelsen er på plass. Du får også mer eierskap jo mer du gjør og jo mer personlig du gjør det. Har du lagt litt jobb i å få det som (delvis) ditt? Malt et rom i favorittfargen din eller hengt opp favorittbildet ditt på veggen? Men uansett må man dele på arbeidet, det nytter ikke å si at du ikke føler eierskap og dermed ikke skal gjøre like mye som samboeren din. Anonymkode: 20b08...b05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå