AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #1 Skrevet 19. juni 2021 Har en kremfløte stående i kjøleskapet som jeg har glemt, og nå er den sur. Den lukter ikke godt, og er noen uker over datomerkinga. Første impuls var å helle den ut, men så kom jeg på at man kanskje kan bruke den i noe som stekes eller kokes? går det an? Anonymkode: f5973...f30 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vafler? Anonymkode: 08cbe...17c var det jeg også tenkte, men blir det sånn sur smak på de da? Anonymkode: f5973...f30 1
Brunhilde Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Jeg bruker ofte både melk og fløte som er gått (langt) over dato, men aldri om det lukter og/eller smaker vondt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Fra lenken under (antar at det samme gjelder for fløte som er en del av melk) "Tips Hvis melken er sur kan du fint bruke den i alt som skal stekes og som tåler litt syrlig smak, som vafler, pannekaker, brød, boller og kaker." https://www.matvett.no/brukopp-leksikon/melk-og-flote Anonymkode: 2789f...5fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå