Tonehj Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 (endret) Jeg er 16, har nettopp gått ut av ungdomsskolen og håper på å få meg en deltidsjobb ved siden av skolen på videregående. Så det jeg lurer på er egentlig hvordan man går fram da? Har jo ikke noe erfaring på CVen annet enn barnepass og vasking hos naboen, som jeg antar er urelevant. Har noen en god måte å skaffe den første jobben sin på? Og hvilken type arbeidsplass bør jeg satse på? Endret 19. juni 2021 av Tonehj
Tonehj Skrevet 19. juni 2021 Forfatter #2 Skrevet 19. juni 2021 Jeg skal forresten gå studiespes, i tilfelle det har noe å si. Bør jeg legge ved karakterer fra tiende med søknad? Hvor finner jeg ut hvem som ansetter? Er nesten ingenting for folk under 18 på Finn, hvor ellers?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 Tonehj skrev (9 timer siden): Jeg er 16, har nettopp gått ut av ungdomsskolen og håper på å få meg en deltidsjobb ved siden av skolen på videregående. Så det jeg lurer på er egentlig hvordan man går fram da? Har jo ikke noe erfaring på CVen annet enn barnepass og vasking hos naboen, som jeg antar er urelevant. Har noen en god måte å skaffe den første jobben sin på? Og hvilken type arbeidsplass bør jeg satse på? Du er 16 år. Det er absolutt ingen som forventer at du skal ha en CV med innhold på den alderen. Anbefaler deg å oppsøke eller sende mail til butikker hvor det ikke selges alkohol og tobakk. F.eks sportsbutikker, klesbutikker, interiørbutikker, bakeri/små restauranter, hurtigmatkjeder osv. Skriv hva du kan tilby. Helgejobbing, vasking, servering, kundebehandling, service osv. Anonymkode: a1856...7c6 1
Paradoxx Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Min varmeste anbefaling er at du reiser fysisk innom diverse arbeidsplasser med en søknad og en positiv innstilling! 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Jeg fikk alltid noe gjennom foreldre, familie, eller venner av mine foreldre. Særlig i kommunen var det mye tilgjengelig om sommeren, på diverse attraksjoner, aktivitetsleker for barn, bassengområder, med mer, der jeg jobbet før jeg var 18. (menter timelønnen var 52 kr timen (!!!), men jeg elsket å ha noe å gjøre, møte nye mennesker) Som student, uten nettverk i byen, tok jeg rett og slett runden fysisk. Tenkte meg litt om på steder som er ekstra travelt på sommeren, og tok turen innom. Har også sendt mail med CV og referanser (når man har gjort litt mer enn første 2-3 jobbene) til daglig leder etter å ha googlet meg frem, og fått napp. Anonymkode: 48fea...9a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå