AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 Jeg er hverken ufør eller skal i fengsel 🙈 Men bare lurer... Slik jeg har forstått, så får de som er i fengsel en dagsats som de kan bruke til å handle i en kantine. Men om man er ufør, så har man jo latterlig mye mer penger enn de andre innsatte? Dette er ikke en hate ufør tråd, jeg har ikke noe imot ufør stønaden og går på AAP selv 😅 Anonymkode: ffbf4...4af 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 (endret) Sønnen min havnet i fengsel og uføretrygden ble stoppet samtidig. Han fikk den i gan etter at han kom ut. I mellomtiden var han kastet ut av leiligheten pga manglende betaling, mistet depositumet pga innbrudd og hærverk mens han satt inne og manglende opprydding/rengjøring, som han selvsagt ikke hadde mulighet til å utføre. Da han slapp ut, hadde han ingen andre muligheter enn å komme hit hos meg, mor. Midlertidig 7 mnd. min sønn har litt forskjellig å slite med, adhd, asperger, noen hadde gjemt narko i leiligheten hans. Endret 18. juni 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #3 Skrevet 19. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (1 time siden): Sønnen min havnet i fengsel og uføretrygden ble stoppet samtidig. Han fikk den i gan etter at han kom ut. I mellomtiden var han kastet ut av leiligheten pga manglende betaling, mistet depositumet pga innbrudd og hærverk mens han satt inne og manglende opprydding/rengjøring, som han selvsagt ikke hadde mulighet til å utføre. Da han slapp ut, hadde han ingen andre muligheter enn å komme hit hos meg, mor. Midlertidig 7 mnd. min sønn har litt forskjellig å slite med, adhd, asperger, noen hadde gjemt narko i leiligheten hans. Huff 😩😩❤️❤️ Det fortjente han ikke!! Skulle jo vært slik at man slapp det 😕 Anonymkode: ffbf4...4af 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Skrevet 19. juni 2021 Dette er regulert i lov. Samme om en havner i fengsel eller annen heldøgns institusjon betalt av det offentlige, utbetalinger fra folketrygden stanses. Begrunnelsen er vel at en ikke skal ha dobbelt dekning av livsopphold fra staten. Problemet er, som en annen forteller om, at da har gjerne livet raknet helt når en så utskrives fra psykiatri/slipper ut av fengsel. Anonymkode: 11a07...40f 9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #5 Skrevet 19. juni 2021 Huff. Håper aldri jeg opplever at noen gjemmer narkotika i huset mitt. Anonymkode: 466c8...bd7 4
PetterKanin Skrevet 19. juni 2021 #6 Skrevet 19. juni 2021 En ufør som havner i fengsel havner i fengsel. Det jeg imidlertid regner med at du mener å spørre om er hva som skjer med den uføres uføretrygd. Den blir stoppet. Mottakeren skal selv informere NAV om oppholdet. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #7 Skrevet 19. juni 2021 Merkelig hvordan en 100% invalid/ufør kan klare å utføre noe kriminelt og havne i fengsel Anonymkode: 466c8...bd7 6
Gjest Smeltemann Skrevet 19. juni 2021 #8 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Huff. Håper aldri jeg opplever at noen gjemmer narkotika i huset mitt. Anonymkode: 466c8...bd7 Nei det hadde vært trist 😔. Men heldigvis velger man vennene sine selv!!!
Gjest Smeltemann Skrevet 19. juni 2021 #9 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Merkelig hvordan en 100% invalid/ufør kan klare å utføre noe kriminelt og havne i fengsel Anonymkode: 466c8...bd7 Hva mener du med det? Forklar....
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #10 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Merkelig hvordan en 100% invalid/ufør kan klare å utføre noe kriminelt og havne i fengsel Anonymkode: 466c8...bd7 Så du mener at kriminell aktivitet kun innebærer fysisk styrke, løping, action, skyting osv? Hva med svindel på Finn, dokumentforfalskning, idtyveri, narkotikasalg og oppbevaring mm mm? Dette kan du fint holde på med om du sitter i rullestol. Anonymkode: db142...332 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #11 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du mener at kriminell aktivitet kun innebærer fysisk styrke, løping, action, skyting osv? Hva med svindel på Finn, dokumentforfalskning, idtyveri, narkotikasalg og oppbevaring mm mm? Dette kan du fint holde på med om du sitter i rullestol. Anonymkode: db142...332 Da klarer man fint å utføre vanlig funksjonær arbeid i rullestol, det er jeg også sikker på mange i rullestol gjør. Anonymkode: 466c8...bd7 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #12 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da klarer man fint å utføre vanlig funksjonær arbeid i rullestol, det er jeg også sikker på mange i rullestol gjør. Anonymkode: 466c8...bd7 Selvfølgelig gjør man det. Jeg sitter selv i rullestol og er jurist og har aldri mottatt én krone i uførestønad. Men mange har vondt i viljen i tillegg. Anonymkode: db142...332 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #13 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig gjør man det. Jeg sitter selv i rullestol og er jurist og har aldri mottatt én krone i uførestønad. Men mange har vondt i viljen i tillegg. Anonymkode: db142...332 Ikke alle som er egnet til å jobbe med kontor arbeid heller. Det at du er jurist er vel flaks, hva om du hadde vært håndverker ? Anonymkode: a58be...046 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #14 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke alle som er egnet til å jobbe med kontor arbeid heller. Det at du er jurist er vel flaks, hva om du hadde vært håndverker ? Anonymkode: a58be...046 Kan vel tenkes hun satt i rullestol allerede før hun ble jurist Anonymkode: eb7e8...9f0 7
Anonymous 91 Skrevet 19. juni 2021 #15 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Merkelig hvordan en 100% invalid/ufør kan klare å utføre noe kriminelt og havne i fengsel Anonymkode: 466c8...bd7 Må man være invalid for å få trygd? Idiotisk.. mange grunner til man er trygda. Psyken kan være nok. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #16 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan vel tenkes hun satt i rullestol allerede før hun ble jurist Anonymkode: eb7e8...9f0 Ja akkurat 👍. Hvorfor dømme noen får at de er uføre da? Anonymkode: a58be...046
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #17 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke alle som er egnet til å jobbe med kontor arbeid heller. Det at du er jurist er vel flaks, hva om du hadde vært håndverker ? Anonymkode: a58be...046 Jeg har vært avhengig av rullestol siden jeg ble påkjørt da jeg var tre år og hadde selvfølgelig ikke utdannet meg til håndverker. Men om jeg var håndverker og ble avhengig av rullestol, så hadde jeg nok sett på mulighetene for å omskolere meg til et yrke jeg kunne utføre. Ønsker å leve et aktivt liv og være en del av samfunnet. Anonymkode: db142...332 9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #18 Skrevet 19. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (6 timer siden): Sønnen min havnet i fengsel og uføretrygden ble stoppet samtidig. Han fikk den i gan etter at han kom ut. I mellomtiden var han kastet ut av leiligheten pga manglende betaling, mistet depositumet pga innbrudd og hærverk mens han satt inne og manglende opprydding/rengjøring, som han selvsagt ikke hadde mulighet til å utføre. Da han slapp ut, hadde han ingen andre muligheter enn å komme hit hos meg, mor. Midlertidig 7 mnd. min sønn har litt forskjellig å slite med, adhd, asperger, noen hadde gjemt narko i leiligheten hans. Det sier vel seg selv at samfunnet ikke skal betale for leilighet og strøm mens den ikke ter i bruk over lengre tid? At systemet er vanskelig og løsningen på en slik situasjon som du beskriver er dårlig, er det ikke vanskelig å forstå. Og en liten kommentar, i slike miljøer er det "alltid noen andre sin skyld".... Det har med livet man velger å leve. Bruker din sønn rus? Håper at det går bra med sønnen din. Anonymkode: 069c8...69c 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #19 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Huff. Håper aldri jeg opplever at noen gjemmer narkotika i huset mitt. Anonymkode: 466c8...bd7 De færreste opplever det. De aller fleste som har nark i leiligheten har gjemt det selv og ‘glemt’ det 🙈😅 Anonymkode: ca14e...26c 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #20 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det sier vel seg selv at samfunnet ikke skal betale for leilighet og strøm mens den ikke ter i bruk over lengre tid? At systemet er vanskelig og løsningen på en slik situasjon som du beskriver er dårlig, er det ikke vanskelig å forstå. Og en liten kommentar, i slike miljøer er det "alltid noen andre sin skyld".... Det har med livet man velger å leve. Bruker din sønn rus? Håper at det går bra med sønnen din. Anonymkode: 069c8...69c Enig. Noen hadde gjemt narkotika i leiligheten. Blåøyd mor… Anonymkode: eb7e8...9f0 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå