J.E Skrevet 23. juni 2021 #21 Del Skrevet 23. juni 2021 (endret) Kake-Kari78 skrev (14 minutter siden): Foreldrene mine fikk Pfizer, og fikk kraftige bivirkninger begge to (etter dose to). Influensafølelse i kroppen, feber på 39 i et par dager, men så var alt over. Svigermor fikk Moderna og merket ingenting utover øm arm etter begge dosene. Mannen min fikk dose to av Pfizer for et par uker siden, og ble også litt dårlig, men ikke så dårlig som foreldrene mine. Jeg fikk dose 2 av Moderna på fredag, og har fortsatt ikke merket noenting (bortsett fra øm arm på fredag og lørdag). Du finner plenty av lignende historier, og mitt inntrykk er at bivirkningene er temmelig like, og det er helt tilfeldig om det er Moderna eller Pfizer du har fått, ift om du får merkbare bivirkninger eller ikke. Det er klart det er litt tilfeldig hvem som får bivirkninger og ikke. Men det er jo faktisk opplyst også om dette hvis man har hørt mye på informasjon fra FHI at Moderna faktisk oftere gir bivirkninger. Det ble senest sagt dette da de vurderte og gi en kombinasjon av Pfizer og Moderna som dose to fordi Pfizer har forsinkelser. Da ble det spurt om denne kombinasjonen gir mer bivirkninger. Da svarte FHI at det blir omtrent som med vaksinering med kun Moderna. Fordi den siste dosen da er Moderna forventet man noe mer bivirkninger, fordi de Moderna litt oftere gir bivirkninger. Så dette har også kommet fra faglig hold. Men klart det blir mange tilfeldigheter ute og går også. Folk reagerer ikke likt . Forøvrig har yngre litt oftere bivirkninger enn de eldste, for yngre har gjerne sterkere immunrespons. Og bedre effekt av vaksinen. Endret 23. juni 2021 av J.E 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 23. juni 2021 Forfatter #22 Del Skrevet 23. juni 2021 J.E skrev (45 minutter siden): Det virker som Moderna gir mer bivirkninger. Jeg våknet med 39 i feber dagen etter Moderna ble satt. Men det varte bare en dag. Dagen etter der var jeg bare litt slapp. Jeg kjenner mange som har fått Pfizer og ikke fått en eneste bivirkning. Ja har sett flere steder på nett at den gir mer bivirkninger. Av de jeg kjenner som har fått Moderna så har de bare hatt litt vondt i armen og den ene var litt pjusk etter andre dose. Selv har jeg fått Pfizer og var såvidt litt øm i armen dagen etter. (det var minimalt) Det var alt. Det overrasket meg fordi når jeg tok influensavaksinen så lå jeg rett ut dagen etterpå med feber, ble hoven og rød i armen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 23. juni 2021 #23 Del Skrevet 23. juni 2021 NorthernLight skrev (1 minutt siden): Ja har sett flere steder på nett at den gir mer bivirkninger. Av de jeg kjenner som har fått Moderna så har de bare hatt litt vondt i armen og den ene var litt pjusk etter andre dose. Selv har jeg fått Pfizer og var såvidt litt øm i armen dagen etter. (det var minimalt) Det var alt. Det overrasket meg fordi når jeg tok influensavaksinen så lå jeg rett ut dagen etterpå med feber, ble hoven og rød i armen. FHI har bekreftet noen ganger at Moderna har en tendens til og gi noe mer bivirkninger, men alle reagerer jo litt forskjellig på dette. Men dose nr to gir vel generelt mer bivirkninger en dose en ved begge vaksinene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 23. juni 2021 Forfatter #24 Del Skrevet 23. juni 2021 J.E skrev (7 minutter siden): FHI har bekreftet noen ganger at Moderna har en tendens til og gi noe mer bivirkninger, men alle reagerer jo litt forskjellig på dette. Men dose nr to gir vel generelt mer bivirkninger en dose en ved begge vaksinene. Ja , de fleste reagerer mer på dose 2. Var uheldig du da som lå med 39 i feber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 23. juni 2021 #25 Del Skrevet 23. juni 2021 Morsomt med alle i tråden som konkluderer ene eller andre veien basert på hvordan de selv reagerte +2-3 bekjente 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 23. juni 2021 Forfatter #26 Del Skrevet 23. juni 2021 Anonym90059005 skrev (1 minutt siden): Morsomt med alle i tråden som konkluderer ene eller andre veien basert på hvordan de selv reagerte +2-3 bekjente 😅 Det er fakta at Moderna i snitt gir mer bivirkninger, les hva fagfolk sier.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 23. juni 2021 #27 Del Skrevet 23. juni 2021 Anonym90059005 skrev (4 minutter siden): Morsomt med alle i tråden som konkluderer ene eller andre veien basert på hvordan de selv reagerte +2-3 bekjente 😅 Nei folk konkluderer etter hva FHI har sagt. Og folk kommenterer etter erfaringer de selv og bekjente har, og det går selvsagt begge veier. Folk reagerer ikke likt. Men Moderna gir oftere noe mer bivirkninger enn Pfizer. Dette kommer fra FHI. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 23. juni 2021 #28 Del Skrevet 23. juni 2021 NorthernLight skrev (1 time siden): Det er fakta at Moderna i snitt gir mer bivirkninger, les hva fagfolk sier.. Fagfolk ja..ikke nekta på det. Men mange i tråden her snakker kun om seg selv og sine foreldre etc, noe som er totalt irrelevant og ganske morsomt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasa Skrevet 23. juni 2021 #29 Del Skrevet 23. juni 2021 Jeg fikk velge moderne og pifzer når jeg bestilte. 1 dose i dag med pifzer og kjenner jeg er øm i overarmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 23. juni 2021 #30 Del Skrevet 23. juni 2021 Er det flere som er blitt veldig trøtt/utmattet dagen etter dose 2 på pfizer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 24. juni 2021 #31 Del Skrevet 24. juni 2021 Anonym90059005 skrev (17 timer siden): Morsomt med alle i tråden som konkluderer ene eller andre veien basert på hvordan de selv reagerte +2-3 bekjente 😅 Nå var det vel også en påstand her om at menn fikk en vaksine og damer en annen. Noe de aller fleste kan motbevise, nettopp basert på seg selv og 2-3 andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 24. juni 2021 #32 Del Skrevet 24. juni 2021 Sh999 skrev (17 timer siden): Er det flere som er blitt veldig trøtt/utmattet dagen etter dose 2 på pfizer? Ja, jeg var det. Men det var kun den dagen. Dagen etterpå var jeg som før igjen. Dette merket jeg kun etter dose 2, ikke dose 1. I tillegg hadde jeg hodepine etter dose 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkerusen Skrevet 24. juni 2021 #33 Del Skrevet 24. juni 2021 Jeg fikk Pfizer og var dårlig i 2-3 dager med lett feber og uvelfølelse - fungerte greit med paracet da . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 25. juni 2021 #34 Del Skrevet 25. juni 2021 Betyr kraftige bivirkninger som nevnes at vaksinen har bedre effekt på kroppen, enn om man ikke merker noenting🤔 jeg har ikke merket noe mer enn en øm arm mens folk jeg kjenner har blitt skikkelige dårlige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #35 Del Skrevet 25. juni 2021 (endret) Pipaluk skrev (2 timer siden): Betyr kraftige bivirkninger som nevnes at vaksinen har bedre effekt på kroppen, enn om man ikke merker noenting🤔 jeg har ikke merket noe mer enn en øm arm mens folk jeg kjenner har blitt skikkelige dårlige Jeg har lest en god del om det. Ifølge de fleste eksperter så betyr ikke at en som er skikkelig dårlig blir mer beskyttet enn en som ikke kjenner noe. Jeg selv var såvidt øm i armen. Aldri hatt så lite bivirkninger av en vaksine. https://www.healthline.com/health-news/your-covid-19-vaccine-is-still-working-even-if-you-dont-have-side-effects Og her er enda en link om det: https://theconversation.com/no-vaccine-side-effects-dont-tell-you-how-well-your-immune-system-will-protect-you-from-covid-19-158728 Endret 25. juni 2021 av NorthernLight 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 26. juni 2021 #36 Del Skrevet 26. juni 2021 Fikk første dose på onsdag, ingen bivirkninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 26. juni 2021 #37 Del Skrevet 26. juni 2021 Et av mine søsken havnet på sykehus etter andre dose med Pfizer. Fikk heldigvis hjelp i tide! Hn var veldig veldig uheldig, og de aller aller fleste slipper dette. Sånn bortsett fra dette har jeg hørt fra de rundt meg at både Moderna og Pfizer gir feber, men er helt overkommelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg