Gå til innhold

WHO vil forby kvinner som kan bli gravide fra å drikke alkohol.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så alle kvinner mellom 18-50. Nå er ikke det veldig sannsynlig at dette kommer til å skje, men hva er dine tanker om dette?
Eksisterer kvinner kun for sine potensielle ufødte barn?

https://www.irishpost.com/news/world-health-organization-wants-to-ban-all-women-aged-18-50-from-drinking-alcohol-214428

https://www.who.int/publications/m/item/global-action-plan-on-alcohol-1st-draft

Anonymkode: 431e8...168

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar du bibelen bokstavelig så ja

Anonymkode: 1bf11...b0a

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Tar du bibelen bokstavelig så ja

Anonymkode: 1bf11...b0a

Tviler på det er av bibelske grunner. Men sexistiske. 

Anonymkode: 431e8...168

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noe så teit! Da bør de som går på hormonprevansjon få unntak fra forbudet da ;) 

kommer aldri til å bli gjennomført. 

Anonymkode: 80eec...6e5

• Liker 7
Skrevet

WHO ønsker å redusere skadelig bruk av alkohol. 

Er dere virkelig for skader på grunn av alkohol? På foster? 

Det er TS som bruker ordet forby, ikke WHO. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, er blitt redusert til et føkkings inkubator. Var suicidal fordi jeg er kvinne og ble pumpa full av antidepressiva og sover nå halve døgnet. Ganske sikkert jeg ikke kommer til å få barn så la meg ha alkoholen min i fred.

Anonymkode: 639e7...95f

• Liker 12
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Ha ha 🤣 den er vel drøy.   Jeg likte ikke alkohol før jeg passerte 50 og ungene var ute av redet, så det ville jeg ikke ha merket, men nå nyter jeg litt 🍷

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet
stan skrev (4 minutter siden):

WHO ønsker å redusere skadelig bruk av alkohol. 

Er dere virkelig for skader på grunn av alkohol? På foster? 

Det er TS som bruker ordet forby, ikke WHO. 

Ingen er for skader på fosteret, slapp av. Det å derimot redusere kvinner til fødefabrikker, hvor man skal fokusere på at kvinner ikke bør drikke alkohol i fruktbar alder fordi kvinner kan bli gravide blir dumt. 

Anonymkode: 5bd93...c37

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Godt jeg har passert 50 år.

Anonymkode: 92441...8ca

• Liker 4
Skrevet

Wow... virker som en uforholdsmessig stort tiltak, som selvsagt er fullstendig urealistisk. 

Hadde tatt seg ut, om bare menn fikk servert pils på puben og kjøpt på polet eller i butikken. Hadde vært mange undergrunnsfester med kvinnfolk som drakk ulovlig. Politiet hadde fått nok å gjøre med å kjøre rundt til alle hjem etter rapporter om litt vel høy kvinnelatter og synging av Spice Girls-låter. Og menn hadde aldri fått pult på byen eller nachspiel igjen.. Kanskje man kunne fremvist et p-pille-sertifikat på polet? :P Eller sterilisert seg for og få en frihet til å drikke. 

De prøver kanskje bare å belyse et problem ved å komme med noe ekstremt drøyt.

Vet ikke hvor glupt det er da, de fremstår jo som en gjeng sexister som vil ta kvinnekampen mange tiår tilbake ved å redusere kvinnen til en fødemaskin, og fremme et slags kjønnsapartheid på en vanlig frihet i samfunnet hvor menn får mer rettigheter enn kvinner utelukkende basert på kjønn. Det vil være være diskriminering i henhold til de fleste lover og regler.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Cuntzilla skrev (2 minutter siden):

Wow... virker som en uforholdsmessig stort tiltak, som selvsagt er fullstendig urealistisk. 

Hadde tatt seg ut, om bare menn fikk servert pils på puben og kjøpt på polet eller i butikken. Hadde vært mange undergrunnsfester med kvinnfolk som drakk ulovlig. Politiet hadde fått nok å gjøre med å kjøre rundt til alle hjem etter rapporter om litt vel høy kvinnelatter og synging av Spice Girls-låter. Og menn hadde aldri fått pult på byen eller nachspiel igjen.. Kanskje man kunne fremvist et p-pille-sertifikat på polet? :P Eller sterilisert seg for og få en frihet til å drikke. 

De prøver kanskje bare å belyse et problem ved å komme med noe ekstremt drøyt.

Vet ikke hvor glupt det er da, de fremstår jo som en gjeng sexister som vil ta kvinnekampen mange tiår tilbake ved å redusere kvinnen til en fødemaskin, og fremme et slags kjønnsapartheid på en vanlig frihet i samfunnet hvor menn får mer rettigheter enn kvinner utelukkende basert på kjønn. Det vil være være diskriminering i henhold til de fleste lover og regler.

Er så lei mannfolk og politikere som skal ta fra kvinner alle basale menneskerettigheter. Det må sædceller til for å bli gravid, men legg merke til at det foreslås aldri å gjøre noe med den parten. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skriver WHO dette? Kunne ikke se noe om det i lenken du postet.

Anonymkode: 325f8...2f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er så lei mannfolk og politikere som skal ta fra kvinner alle basale menneskerettigheter.

Du er så lei, fordi du mener dette skjer hele tiden? Når, og hvilke basale menneskerettigheter snakker du om?

Anonymkode: f2e25...2e0

Skrevet

men hvor står det nøyaktig, inne på WHO-siden at de vil forby alkohol til kvinner? Kan noe som er litt flinkere enn meg til å lete, legge ved en link?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor skriver WHO dette? Kunne ikke se noe om det i lenken du postet.

Anonymkode: 325f8...2f4

Ingen steder, det er bare rør. TS (eller noen av de andre her) har tydeligvis ikke ork nok til å lese linken.

Anonymkode: f2e25...2e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha barn selv om jeg kan så da pimper jeg videre. 

Anonymkode: fbe24...cca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at menn og lesbiske kan rave rundt dritfulle på byen det da.. Det hadde vært stusselig for menn det. 

Anonymkode: a4f40...002

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen er for skader på fosteret, slapp av. Det å derimot redusere kvinner til fødefabrikker, hvor man skal fokusere på at kvinner ikke bør drikke alkohol i fruktbar alder fordi kvinner kan bli gravide blir dumt. 

Men hvem er det som ønsker dette? Sett for mye på Handmaid's Tale? 

WHO søker å redusere skadelig bruk av alkohol. Både blant menn og kvinner. 

Trollet traff virkelig i dag 🤣

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, stan said:

Men hvem er det som ønsker dette? Sett for mye på Handmaid's Tale? 

WHO søker å redusere skadelig bruk av alkohol. Både blant menn og kvinner. 

Trollet traff virkelig i dag 🤣

Hauger av nettsteder har dekket saken, flere av dem med direkte sitater og link til WHO, så jeg tviler sterkt på at dette er tull. Isteden kan jeg tenke meg at WHO fikk så mye kritikk at de strøk de omstridte passasjene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man kan tolke det som man vil, men den relevante setningen fra PDFen er

"Appropriate attention should be given to prevention of the initiation of drinking among children and adolescents, prevention of drinking among pregnant women and women of childbearing age, and protection of people from pressures to drink, especially in societies with high levels of alcohol consumption where heavy drinkers are encouraged to drink even more."

https://cdn.who.int/media/docs/default-source/alcohol/action-plan-on-alcohol_first-draft-final_formatted.pdf

Side 17 etter sidenummereringen.

Anonymkode: 46667...666

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...