Gå til innhold

Finnes det noe sted å få kjøpt nytt retro kjøkken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har gammelt kjøkkeninnredning fra 60 tallet og ønsker egentlig å ha dette. Liker det gammeldags og synes det er koselig. Men disse gamle tynne treplatene begynner å bli slitt, hull til hengsler er f@cka og ja det må nok byttes ut. 

Ønsker helt likens men bare nytt noe som sikkert er ønsketekning. Men finnes det noen steder som selger i retrostil og da snakker man ekte retro?

Har makan til akkurat dette her:

kjøkken.jpg

Anonymkode: 05c4a...9e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sigdal har retro kjøkken. Granli.

Anonymkode: 93439...6fe

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har gammelt kjøkkeninnredning fra 60 tallet og ønsker egentlig å ha dette. Liker det gammeldags og synes det er koselig. Men disse gamle tynne treplatene begynner å bli slitt, hull til hengsler er f@cka og ja det må nok byttes ut. 

Ønsker helt likens men bare nytt noe som sikkert er ønsketekning. Men finnes det noen steder som selger i retrostil og da snakker man ekte retro?

kjøkken.jpg

Fiiint😍

Jeg følger funkiskok på instagram og det er det eneste jeg også kommer på. Vet ikke om de leverer til norge!

Anonymkode: 6a3d8...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste en gang en boligreportasje i aftenposten om en dame som fikk snekkerbygd ny innredning i den stilen. Det ble råfint. Har dessverre ikke bokmerka saken. 

Anonymkode: e26a2...bc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan du ikke kontakte en møbelsnekker og få han til å skifte ut de slitte delene? Skulle tro at skrogene ikke er for slitte?

Anonymkode: 9ff8b...4e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Kanskje noe på finn.no?

Min far laget slikt kjøkken i barndomshjemmet mitt.  Koselig kjøkken, lysegult med røde lister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

kjøkken.jpg

Vi har leilighet fra 1957 og skulle gjerne kjøpt et retro kjøkken. Har vært innom tanken om møbelsnekker. Kanskje man må ta turen til Sverige? 

Anonymkode: 7b7d4...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som nevnt over; se på Kvanum sine sider. Dette er kjøkken i øverste prisklasse riktignok..... sjekk finn.no, mulig at noen skal selge tilsvarende som er i god stand. Et snekkerverksted kan kanskje bygge til deg? 

Anonymkode: e2de9...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser at Sigdal har en modell som heter «Granli» som kan være aktuell?

Anonymkode: e2de9...543

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan du ikke kontakte en møbelsnekker og få han til å skifte ut de slitte delene? Skulle tro at skrogene ikke er for slitte?

Nei du det blir dyrt ja og har ikke så rikelig med penger. Men har rikelig med utstyr så kunne sikkert laget selv, bare det at jeg har unger og dårlig tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Disse har mye fint, om kanskje ikke akkurat de skrå overskapene:

https://www.funkiskok.se/ 

Anonymkode: e26a2...bc2

Det var noe fint her ja, synd at alle vinkler er helt firkantet da. Men prisene var hinsides mitt budsjett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var noe fint her ja, synd at alle vinkler er helt firkantet da. Men prisene var hinsides mitt budsjett. 

Eller prisene var kanskje normale. Men er en grunn til at jeg har så gammelt kjøkken liksom. Kjøpte gammelt slitt hus og må bruke pengene på å pusse opp tak etc så har ikke råd til kjøkken med en prislapp på 100 000. Jaja, får vente noen år eller se om jeg klarer å lage noe selv etterhvert her. 

Har laget skap før da, men tok tid så tørr ikke tenke på hva dette gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Følg med på Finn.no etter gamle kjøkken som gis bort. Jeg har hentet flere gratis evalet kjøkken rundt omkring, som jeg pusset opp og solgte videre. 

Anonymkode: 196a1...d41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei du det blir dyrt ja og har ikke så rikelig med penger. Men har rikelig med utstyr så kunne sikkert laget selv, bare det at jeg har unger og dårlig tid. 

Du sa jo ingenting om pris i innlegget... det er helt normalt å bruke 100-200 tusen på å pusse opp kjøkkenet. Utbedringer gjort av møbelsnekker er sikkert billigere enn det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror Finn er det beste, forhandlere med retrokjøkken er i prisklasse DYRT.

Jeg synes også det er fint å blande retro overskap med moderne underskap. 

Så om det er mest underskapene dine som synger på siste verset er jo det en mulighet. 

Du får nok og byttet skyvedørene med mpfplater eller liknende som kan males. 

Anonymkode: db9e1...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du sa jo ingenting om pris i innlegget... det er helt normalt å bruke 100-200 tusen på å pusse opp kjøkkenet. Utbedringer gjort av møbelsnekker er sikkert billigere enn det. 

Nei tenkte vel ikke på kostnader før jeg skrev. Vanlig å bruke 200 tusen på kjøkkeninnredning? Litt for mange som driter penger 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...