AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 Vi hadde et møte på jobben tidligere i dag. Vi satt rundt bordet, drakk kaffe...og sjefen sier "Du drikker ingenting". Jeg sier "Nei, har drukket mye kaffe i dag". Og da sier han "Hvis du vil beholde jobben her, går du og henter noe å drikke". ?? Anonymkode: ee680...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 Hadde ledd og tenkt det var ironi Anonymkode: c7beb...70b 33
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hadde ledd og tenkt det var ironi Anonymkode: c7beb...70b Det var ydmykende Anonymkode: ee680...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #4 Skrevet 18. juni 2021 Han tullet jo. Det overrasker meg stadig hvor fintfølende enkelte er. Hvert ord må veies i tilfelle noen krenkes. Det der hadde vært ansett som en morsom spøk hos oss. Det der hadde jeg bare flirt bort. Anonymkode: 80f6c...db8 35
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Skrevet 18. juni 2021 Det er jo ironi! Anonymkode: f2963...4b0 9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #6 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han tullet jo. Det overrasker meg stadig hvor fintfølende enkelte er. Hvert ord må veies i tilfelle noen krenkes. Det der hadde vært ansett som en morsom spøk hos oss. Det der hadde jeg bare flirt bort. Anonymkode: 80f6c...db8 Hvordan? Anonymkode: ee680...bb4 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #7 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er jo ironi! Anonymkode: f2963...4b0 Eller en maktsyk person som mener han kan "tulle" sånn og ydmyke folk fordi de ikke vil miste jobb Anonymkode: ee680...bb4 10
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #8 Skrevet 18. juni 2021 Ingen av mine kollegaer syntes i hvert fall det var "ironi". En av dem sa at det var "ubehagelig". Anonymkode: ee680...bb4 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #9 Skrevet 18. juni 2021 Kan anbefale deg å lese deg opp på aspergers. Anonymkode: f6902...b73 8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #10 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan anbefale deg å lese deg opp på aspergers. Anonymkode: f6902...b73 Hva er det med dette forumet og rope om Aspergers i absolutt alle tråder? Hjelpe meg. Jeg tenker at dette enten var spøk eller verdens dummeste hersketeknikk. Selvsagt kan ingen bli sagt opp over å ikke drikke kaffe. Det er en helt meningsløs trussel. Hvis sjefen min hadde sagt noe slikt til meg, så hadde jeg bare ledd - men vi har heldigvis en god tone på kontoret og vi kan tulle litt. Anonymkode: 0bd72...e87 15
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #11 Skrevet 18. juni 2021 Hadde tolka det som flåsete humor🤪 Du skulle ha prøvd min jobb, dersom den lille kommentaren der var ubehagelig😅 Anonymkode: 29249...fd6 11
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #12 Skrevet 18. juni 2021 Latterlig teit kommentar ; hvis folk har så dårlig humor - please bare la være å si noe liksom.. Anonymkode: a4426...f10 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #13 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva er det med dette forumet og rope om Aspergers i absolutt alle tråder? Hjelpe meg. Jeg tenker at dette enten var spøk eller verdens dummeste hersketeknikk. Selvsagt kan ingen bli sagt opp over å ikke drikke kaffe. Det er en helt meningsløs trussel. Hvis sjefen min hadde sagt noe slikt til meg, så hadde jeg bare ledd - men vi har heldigvis en god tone på kontoret og vi kan tulle litt. Anonymkode: 0bd72...e87 Det er ikke første gang han sier noe lignende. Det er absolutt en hersketeknikk og de andre kollegaene har reagert med tårer på det Anonymkode: ee680...bb4 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #14 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Latterlig teit kommentar ; hvis folk har så dårlig humor - please bare la være å si noe liksom.. Anonymkode: a4426...f10 Hvordan ville du reagert på det? Tenk, foran alle andre kollegaer....Jeg følte meg så liten, som piece of shit liksom Anonymkode: ee680...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #15 Skrevet 18. juni 2021 Hadde bare ledd av han. Anonymkode: 014d6...9ad 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #16 Skrevet 18. juni 2021 Enig at det er dårlig humor, men finnes mange av den typen.. er du ny i jobben? Fremover må du bare overse disse kommentarene, eller bare svare tilbake, gjerne noe kort, kanskje han tar hintet etter hvert.. Har opplevd å reagere på lignende selv, i perioder hvor jeg har vært deprimert og tålt utrolig lite. Så kan forstå at det er ubehagelig, selv om man forstår det er tull. Anonymkode: 973b3...006 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #17 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ikke første gang han sier noe lignende. Det er absolutt en hersketeknikk og de andre kollegaene har reagert med tårer på det Anonymkode: ee680...bb4 Nå synes jeg fortsatt at det er verdens dårligste hersketeknikk, for absolutt alle må da vite at ingen kan få sparken for noe sånt. Man har da stillingsvern her i landet, og det er absolutt noe som heter ugyldig oppsigelse. Hvis han skal true folk med oppsigelse for å være ekkel, burde han ikke truet med noe "ordentlig"? Uansett... Dersom denne sjefen får sine ansatte til å gråte, så må dere ta det opp med tillitsvalgt, eventuelt verneombud hvis dere har det. Eventuelt går det an å ta det opp med "sjefen til sjefen" hvis det finnes noe slikt. Anonymkode: 0bd72...e87 8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #18 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig at det er dårlig humor, men finnes mange av den typen.. er du ny i jobben? Fremover må du bare overse disse kommentarene, eller bare svare tilbake, gjerne noe kort, kanskje han tar hintet etter hvert.. Har opplevd å reagere på lignende selv, i perioder hvor jeg har vært deprimert og tålt utrolig lite. Så kan forstå at det er ubehagelig, selv om man forstår det er tull. Anonymkode: 973b3...006 Jeg har jobbet på samme plass i snart 12 år Overse? Men jeg føler at jeg mister selvrespekt når jeg «svelger» sånne ting. Jeg ville ikke funnet meg i det om det var min venninne eller kjæreste. Skal man tolerere sånne ydmykende ting bare for å beholde jobben? Anonymkode: ee680...bb4 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #19 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå synes jeg fortsatt at det er verdens dårligste hersketeknikk, for absolutt alle må da vite at ingen kan få sparken for noe sånt. Man har da stillingsvern her i landet, og det er absolutt noe som heter ugyldig oppsigelse. Hvis han skal true folk med oppsigelse for å være ekkel, burde han ikke truet med noe "ordentlig"? Uansett... Dersom denne sjefen får sine ansatte til å gråte, så må dere ta det opp med tillitsvalgt, eventuelt verneombud hvis dere har det. Eventuelt går det an å ta det opp med "sjefen til sjefen" hvis det finnes noe slikt. Anonymkode: 0bd72...e87 Det var ikke en trussel, det var mer som en latterliggjøring, føler jeg. Å le litt på andres bekostning. Maktsyk tulling... Anonymkode: ee680...bb4 4
twitter Skrevet 18. juni 2021 #20 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi hadde et møte på jobben tidligere i dag. Vi satt rundt bordet, drakk kaffe...og sjefen sier "Du drikker ingenting". Jeg sier "Nei, har drukket mye kaffe i dag". Og da sier han "Hvis du vil beholde jobben her, går du og henter noe å drikke". ?? Anonymkode: ee680...bb4 🤣👍🤣👍🥰👍🥰👍🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå