Gå til innhold

Er det normal oppførsel fra sjefens side? Hvordan ville du reagert?? 🤔

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde et møte på jobben tidligere i dag. Vi satt rundt bordet, drakk kaffe...og sjefen sier "Du drikker ingenting". Jeg sier "Nei, har drukket mye kaffe i dag". Og da sier han "Hvis du vil beholde jobben her, går du og henter noe å drikke". 

?? 

Anonymkode: ee680...bb4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ledd og tenkt det var ironi

Anonymkode: c7beb...70b

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hadde ledd og tenkt det var ironi

Anonymkode: c7beb...70b

Det var ydmykende 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han tullet jo. Det overrasker meg stadig hvor fintfølende enkelte er. Hvert ord må veies i tilfelle noen krenkes. Det der hadde vært ansett som en morsom spøk hos oss. Det der hadde jeg bare flirt bort. 

Anonymkode: 80f6c...db8

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ironi! 

Anonymkode: f2963...4b0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han tullet jo. Det overrasker meg stadig hvor fintfølende enkelte er. Hvert ord må veies i tilfelle noen krenkes. Det der hadde vært ansett som en morsom spøk hos oss. Det der hadde jeg bare flirt bort. 

Anonymkode: 80f6c...db8

Hvordan? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo ironi! 

Anonymkode: f2963...4b0

Eller en maktsyk person som mener han kan "tulle" sånn og ydmyke folk fordi de ikke vil miste jobb 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine kollegaer syntes i hvert fall det var "ironi". En av dem sa at det var "ubehagelig". 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale deg å lese deg opp på aspergers. 

Anonymkode: f6902...b73

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan anbefale deg å lese deg opp på aspergers. 

Anonymkode: f6902...b73

Hva er det med dette forumet og rope om Aspergers i absolutt alle tråder? Hjelpe meg. 

Jeg tenker at dette enten var spøk eller verdens dummeste hersketeknikk.  Selvsagt kan ingen bli sagt opp over å ikke drikke kaffe. Det er en helt meningsløs trussel. Hvis sjefen min hadde sagt noe slikt til meg, så hadde jeg bare ledd - men vi har heldigvis en god tone på kontoret og vi kan tulle litt. 

Anonymkode: 0bd72...e87

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tolka det som flåsete humor🤪 Du skulle ha prøvd min jobb, dersom den lille kommentaren der var ubehagelig😅

Anonymkode: 29249...fd6

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Latterlig teit kommentar ; hvis folk har så dårlig humor - please bare la være å si noe liksom.. 

Anonymkode: a4426...f10

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva er det med dette forumet og rope om Aspergers i absolutt alle tråder? Hjelpe meg. 

Jeg tenker at dette enten var spøk eller verdens dummeste hersketeknikk.  Selvsagt kan ingen bli sagt opp over å ikke drikke kaffe. Det er en helt meningsløs trussel. Hvis sjefen min hadde sagt noe slikt til meg, så hadde jeg bare ledd - men vi har heldigvis en god tone på kontoret og vi kan tulle litt. 

Det er ikke første gang han sier noe lignende. Det er absolutt en hersketeknikk og de andre kollegaene har reagert med tårer på det 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Latterlig teit kommentar ; hvis folk har så dårlig humor - please bare la være å si noe liksom.. 

Anonymkode: a4426...f10

Hvordan ville du reagert på det? Tenk, foran alle andre kollegaer....Jeg følte meg så liten, som piece of shit liksom 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare ledd av han.

Anonymkode: 014d6...9ad

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig at det er dårlig humor, men finnes mange av den typen.. er du ny i jobben? Fremover må du bare overse disse kommentarene, eller bare svare tilbake, gjerne noe kort, kanskje han tar hintet etter hvert.. 

Har opplevd å reagere på lignende selv, i perioder hvor jeg har vært deprimert og tålt utrolig lite. Så kan forstå at det er ubehagelig, selv om man forstår det er tull.

Anonymkode: 973b3...006

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke første gang han sier noe lignende. Det er absolutt en hersketeknikk og de andre kollegaene har reagert med tårer på det 

Nå synes jeg fortsatt at det er verdens dårligste hersketeknikk, for absolutt alle må da vite at ingen kan få sparken for noe sånt. Man har da stillingsvern her i landet, og det er absolutt noe som heter ugyldig oppsigelse. Hvis han skal true folk med oppsigelse for å være ekkel, burde han ikke truet med noe "ordentlig"? 

Uansett... 

Dersom denne sjefen får sine ansatte til å gråte, så må dere ta det opp med tillitsvalgt, eventuelt verneombud hvis dere har det. Eventuelt går det an å ta det opp med "sjefen til sjefen" hvis det finnes noe slikt. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig at det er dårlig humor, men finnes mange av den typen.. er du ny i jobben? Fremover må du bare overse disse kommentarene, eller bare svare tilbake, gjerne noe kort, kanskje han tar hintet etter hvert.. 

Har opplevd å reagere på lignende selv, i perioder hvor jeg har vært deprimert og tålt utrolig lite. Så kan forstå at det er ubehagelig, selv om man forstår det er tull.

Anonymkode: 973b3...006

Jeg har jobbet på samme plass i snart 12 år 

Overse? Men jeg føler at jeg mister selvrespekt når jeg «svelger» sånne ting. Jeg ville ikke funnet meg i det om det var min venninne eller kjæreste. Skal man tolerere sånne ydmykende ting bare for å beholde jobben? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå synes jeg fortsatt at det er verdens dårligste hersketeknikk, for absolutt alle må da vite at ingen kan få sparken for noe sånt. Man har da stillingsvern her i landet, og det er absolutt noe som heter ugyldig oppsigelse. Hvis han skal true folk med oppsigelse for å være ekkel, burde han ikke truet med noe "ordentlig"? 

Uansett... 

Dersom denne sjefen får sine ansatte til å gråte, så må dere ta det opp med tillitsvalgt, eventuelt verneombud hvis dere har det. Eventuelt går det an å ta det opp med "sjefen til sjefen" hvis det finnes noe slikt. 

Det var ikke en trussel, det var mer som en latterliggjøring, føler jeg. Å le litt på andres bekostning. Maktsyk tulling...

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi hadde et møte på jobben tidligere i dag. Vi satt rundt bordet, drakk kaffe...og sjefen sier "Du drikker ingenting". Jeg sier "Nei, har drukket mye kaffe i dag". Og da sier han "Hvis du vil beholde jobben her, går du og henter noe å drikke". 

?? 

🤣👍🤣👍🥰👍🥰👍🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...