Gå til innhold

Hvis man har fulført videregående? Betyr det ikke at man er velykket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om du... ikke greier det helt. Men du er på en måte imål. Om du totalt er ferdig. Hint, men jeg klarte endelig eksamen.

Så er litt glad bare. Føler jeg bare får frem noe pga det.

Så er bare å tenke Høgskole og Universitet bare, å søke på mange plasser osv. Det er en ting jeg lurer på?. Betyr Campus at man ikke trenger å tenke på å finne leilighet eller hybel osv?. Innenfor bolig?. Fordi er en plass jeg vil søke på., Og det står Campus, og er sikkert litt vanskelig å bare dra dit bare å se etter plass å bo.

Men høres ganske handy ut bare!

Anonymkode: 99d65...fe2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Campus betyr vel noe sånt som avdeling. F.eks har USN (Universitetet i Sørøst-Norge) flere avdeliger/flere skoler som er knyttet samme skole. De har campus Porsgrunn, campus Drammen, campus Kongsberg osv. Du må alltid søke på bolig, du får ikke automatisk studenthybel ved å få studieplass.

Anonymkode: 52d1c...cc4

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med vitnemål! Campus betyr bare «skoleområde/universitetsområde». Du må finne hybel dessverre. 

Anonymkode: ef969...136

Skrevet

Så flott at du har fullført videregående og dermed skaffet deg studiekompetanse. Som andre skriver, er Campus bare en samlebetegnelse på selve skolebygningene som er på et område. Det kan bestå av flere bygg. 

Du må søke hybel. Du kan både søke via aktuell studentsamskipnad eller i det private markedet. For sistnevnte kan du feks sjekke FINN og Eiendom, Bolig til leie, og krysse av for hybel i aktuell by. 

Lykke til med studentlivet 😊

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med fullført videregående! Tror du fremdeles har litt å gå på når det gjelder norsk skriftlig, men det kan komme seg. 

Campus betyr, som flere har skrevet, skoleområde. For eksempel har NTNU campuser i Trondheim, Ålesund og på Gjøvik. De har kun undervisningslokaler, ingen overnatting/bolig. 

Anonymkode: 17cd2...467

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Men du må få en remiss på den utdanningen din. Den har ikke vært tilfredsstillende.

Anonymkode: e18f7...c32

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Gratulerer! Men du må få en remiss på den utdanningen din. Den har ikke vært tilfredsstillende.

Anonymkode: e18f7...c32

Den der kunne du spart deg for.

Livets «harde» skole på deg kanskje. Kan ikke forvente at alle skal vite alt om Uni og høyskole bare fordi de har fullført VGS.

Visste du alt når du var i den alderen?

Nok om det. Gratulerer så mye til Ts med bestått videregående og lykke til videre med studier og søken på bosted.

Anonymkode: 2a9c3...b71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! 
studenthybel kan jeg anbefale. Det er billig, og man slipper forholde seg til useriøse utleiere. Dem er det dessverre mange av. 
Må du ut på privatmarkedet, vil jeg anbefale deg å sette deg inn i lover, regler og rettigheter. Depositum skal inn på depositumskonto, og utleier skal betale eventuelle kostnader for å opprette denne. Kontoen skal stå i ditt navn, og du skal ha rentene. 

Å være vellykket avhenger ikke av utdanningsnivå i mine øyne. Det kan være en god indikasjon, men det er ikke et krav. 

Anonymkode: 9a00e...6fa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...