Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #1 Del Skrevet 11. september 2005 Hei! Jeg har planer om å ta laseroperasjon på øynene. Har hørt at man må gå uten linser i noen dager før operasjonen. Jeg har veldig dårlig syn,og har ikke mulighet til å jobbe eller bevege meg utendørs uten linser. Briller har jeg ikke. Hva gjør jeg med jobben i dagene før laseroprasjonen? Har jeg rett på permisjon? Kan jeg få sykemld fra legen? Er jo ikke syk heller da men kan ikke jobbe. Og det er jo litt surt hvis jeg må vente helt til neste år for å bruke av ferien min. Har ikke mere ferie å bruke i år. Noen som vet hvilke rettigheter jeg har...hvis jeg har noen i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. september 2005 #2 Del Skrevet 11. september 2005 At du ikke har briller bør da ikke være Folketrygdens problem? Skaff deg noen billige briller eller ta ut ferie/avspasering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 11. september 2005 #3 Del Skrevet 11. september 2005 At du ikke har briller bør da ikke være Folketrygdens problem? Skaff deg noen billige briller eller ta ut ferie/avspasering. ← Nemlig! Dette skulle du tenkt på før du brukte årets ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 11. september 2005 #4 Del Skrevet 11. september 2005 Vil tro at du har rett på permisjon. Iallefall uten lønn. Nå skal det sies at en kollega av meg fikk sykmelding dagene før opersajonen. Snakk med legen din du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 11. september 2005 #5 Del Skrevet 11. september 2005 Dette gjelder (hentet fra Norsk Synskirurgi's sider): Bruker du harde kontaktlinser bør du være uten disse i 10 - 12 dager før undersøkelse. Bruker du myke linser bør du være uten i minst 2 dager før. Vil tro du har myke linser siden du ikke har briller - da kan du jo ta operasjonen på en mandag. Ellers selger de jo billige briller for en hundrings med lik styrke på begge glass - disse kan duge for noen dager. Etter operasjonen er det avh. av hvilken metode de bruker - ved Lasek er det 4-7 dagers sykemelding. Ved Lasik som jeg tok kan man jobbe neste dag. Ellers får du jo snakke med de som skal foreta operasjonen om hva som skal skje både før og etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå