Gå til innhold

Synes du at frivillig barnløse kvinner virker kyniske fordi de ikke vil ha barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i tidlig 30 årene og har valgt å ikke få barn. Jeg har asperger, adhd, angst, depresjon, ufør, er alkoholiker og har traumer. Jeg tenkte litt på dette med å få barn da jeg var 18-19. Men er i dag glad for at jeg flyttet for meg selv og aldri gjorde meg avhengig av en annen person. Jeg tenker også at mine gener ikke bør videreføres (jeg unner ikke et barn det samme jeg slet med som barn, og heller ikke en voksen det jeg sliter med som voksen), og ønsker heller ikke å bli mor. Har behov for å være mye alene og vet at jeg ikke hadde taklet det. Allikevel får jeg høre fra folk at jeg virker kynisk fordi jeg ikke vil ha barn. Hvordan kan det stemme? Jeg mener heller at det er fornuftig og ansvarlig av meg å ikke føre genene mine videre. 

Anonymkode: 05b1a...002

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt, hva slags miljøer henger du i? Jeg har aldri møtt babypress, babyprat-press, spurt andre om barn ekstremt lite, andre har spurt meg om barn ekstremt lite, og jeg godtar alle svar. Det er ikke mitt ansvar om noen vil ha barn, eller om de ikke vil ha barn ... Synes det er så merkelig at "folk" skal mene så mye om andre. Det høres ut som mennesker med svært lite i topplokket. 

Anonymkode: 5aa48...245

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er både krass og brutal men det har ingenting med at jeg er frivillig barnløs.  Jeg var jo sånn lenge før jeg fikk mensen så jeg vet ikke. Mange vil nok synes det. 

Anonymkode: 746ca...1ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke helt, hva slags miljøer henger du i? Jeg har aldri møtt babypress, babyprat-press, spurt andre om barn ekstremt lite, andre har spurt meg om barn ekstremt lite, og jeg godtar alle svar. Det er ikke mitt ansvar om noen vil ha barn, eller om de ikke vil ha barn ... Synes det er så merkelig at "folk" skal mene så mye om andre. Det høres ut som mennesker med svært lite i topplokket. 

Anonymkode: 5aa48...245

Det er ofte fra familie jeg hører dette. Noe som er rart, siden de vet om mine utfordringer. Men har hørt det fra andre også. Alt fra sosialarbeidere til bekjente. "Du bør få barn", "Livet er meningsløst uten barn", "Kvinner som ikke vil ha barn virker kyniske, og det er noe som ikke stemmer med dem" osv... 

• Liker 3
Skrevet

Den eneste plassen jeg har hørt noe gøgg om barnfrie mennesker er på kg og det er enten av

1) Menn med litt sære meninger som mener (enten bare for å provosere eller fordi de rett og slett er klin kokos) at kvinner kun er til for å være rugemaskiner

2) mødre (et svært marginalt antall heldigvis) som er så hormonell, så nyfrelst og rusa på babis at de ikke evner å se andre mennesker i det hele tatt. Disse mødrene er helt blottet for å se andres ønsker og liv i det store og hele og jeg tror nok disse også alltid har vært slik i en eller annen form med manglende sosiale antenner og lite empati også før de fikk barn selv.

Men her ute irl så har jeg aldri fått høre noe negativt om valget mitt. Min livmor og hva jeg velge å gjøre med den er bare mitt valg. Min kropp, mitt liv, min valg.. De fleste i min krets har ikke barn, ønsker ikke barn. Jeg har ei venninne som ønsker seg hvitt stakittgjerde og 0,48 barn og sånt men hun stresser ikke med det. Så alle de jeg omgåes til vanlig er som meg, så jeg får lite kommentarer på det. Og hadde jeg det gjort hadde jeg fint klart å gitt de en ganske klar beskjed om at deres nese ikke hører til verken i mitt sex liv eller i mine livsønsker eller valg.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Eg har mange frivillig barnlause i min omgangskrets og ingen har gjort noko stort nummer ut av det. 

Anonymkode: 70167...ed8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg er i tidlig 30 årene og har valgt å ikke få barn. Jeg har asperger, adhd, angst, depresjon, ufør, er alkoholiker og har traumer. Jeg tenkte litt på dette med å få barn da jeg var 18-19. Men er i dag glad for at jeg flyttet for meg selv og aldri gjorde meg avhengig av en annen person. Jeg tenker også at mine gener ikke bør videreføres (jeg unner ikke et barn det samme jeg slet med som barn, og heller ikke en voksen det jeg sliter med som voksen), og ønsker heller ikke å bli mor. Har behov for å være mye alene og vet at jeg ikke hadde taklet det. Allikevel får jeg høre fra folk at jeg virker kynisk fordi jeg ikke vil ha barn. Hvordan kan det stemme? Jeg mener heller at det er fornuftig og ansvarlig av meg å ikke føre genene mine videre. 

Jeg synes ikke det er kynisk av deg på noen måte å ikke sette barn til verden...

Men tror dessverre ikke jeg kan si at alle frivillig barnløse ikke er kyniske...ikke det at valget om barnløshet er kynisk i seg selv, men etter min oppfatning finner en endel kvinner med lavt morsinstinkt/ lav omsorgsvilje i denne gruppen..

AnonymBruker
Skrevet

Hva med alle mennene som nekter å bruke kondom, men fedre skal de ikke bli, så de forlanger abort hvis dama blir gravid. Er ikke de atskillig mer kyniske?

Anonymkode: f3567...3f6

• Liker 12
Skrevet
ABM skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke det er kynisk av deg på noen måte å ikke sette barn til verden...

Men tror dessverre ikke jeg kan si at alle frivillig barnløse ikke er kyniske...ikke det at valget om barnløshet er kynisk i seg selv, men etter min oppfatning finner en endel kvinner med lavt morsinstinkt/ lav omsorgsvilje i denne gruppen..

Det finner man i hopetall av blant kvinner som har barn, også. Men dessverre manglet de selvinnsikt, og fikk barn likevel. 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (3 minutter siden):

Tja så kan en jo alltids spørre om hvorfor barnevernet er overarbeidet også. 

Anonymkode: b8e19...971

• Liker 12
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Det finner man i hopetall av blant kvinner som har barn, også. Men dessverre manglet de selvinnsikt, og fikk barn likevel. 

Jo det har du dessverre rett i, men du synes ikke det er litt merkelig med kvinner totalt uten verpebehov?

AnonymBruker
Skrevet

Tvert imot synes jeg du virker svært reflektert og fornuftig med tanke på din situasjon. 

Har forresten en venninne som har valgt å ikke få barn, hun er alt annet en kynisk. Hun er svært omsorgsfull, snill og empatisk. 

Anonymkode: e2c76...34d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (4 minutter siden):

Jeg har omsorg for barn og voksne medmennesker, så det gjelder ihvertfall ikke meg selv om jeg ikke ønsker å bli mor. 

• Liker 2
Skrevet
ABM skrev (1 minutt siden):

Jo det har du dessverre rett i, men du synes ikke det er litt merkelig med kvinner totalt uten verpebehov?

Haha, jeg er så vant til det nå. Jeg har flere venninner som aldri finner den rette. Og så ble det for sent, og de forblir barnløse. Føler det var litt mer uvanlig før i tiden. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tvert imot synes jeg du virker svært reflektert og fornuftig med tanke på din situasjon. 

Har forresten en venninne som har valgt å ikke få barn, hun er alt annet en kynisk. Hun er svært omsorgsfull, snill og empatisk. 

Anonymkode: e2c76...34d

Takk ❤️ 

• Liker 4
Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Haha, jeg er så vant til det nå. Jeg har flere venninner som aldri finner den rette. Og så ble det for sent, og de forblir barnløse. Føler det var litt mer uvanlig før i tiden. 

Var nok det, de venninnene dine er ikke det jeg kaller "frivillig barnløs" de fant bare ingen å lage barn med, fordømt trist bare... Der jeg føler noe ikke stemmer er kvinner som aldri blir verpesjuke, tror faktisk det er noe hormonellt? Eller har jeg misforstått?...er de like verpesjuke som resten men driter i det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har omsorg for barn og voksne medmennesker, så det gjelder ihvertfall ikke meg selv om jeg ikke ønsker å bli mor. 

Da er du det jeg kaller type 2..,,? Du er svært empatisk og samvittighetsfull og skal redde verden...eller du er steril..,,?

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (4 minutter siden):

At man har en livmor og eggstokker behøver ikke å bety at man ønsker å bli mor noe mer enn at man ønsker å bli far fordi man har testikler. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (Akkurat nå):

Da er du det jeg kaller type 2..,,? Du er svært empatisk og samvittighetsfull og skal redde verden...eller du er steril..,,?

Redde verden? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...