AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Del Skrevet 18. juni 2021 https://www.rb.no/morten-stolte-pa-bilen-fikk-sjokkbot-helt-ulogisk/s/5-43-1586217?&session=76ba9ff1-f176-4fb8-904f-fd2965c3c9d0 Erik stolte på bilen – fikk sjokkbot: – Helt ulogisk Dette er en låst artikkel, men kort oppsummert Morten kjørte i sin tesla på romerike målt til 112 km/t i en 80-sone. Sjåfører skal ikke stole blindt på fartsvisningen i bilene. Noe jeg selvsagt heller ikke gjør, men da jeg kjører på en vei der det åpenbart burde vært 100-sone og får det bekreftet. Da er jeg overbevist om at jeg følger loven. Tesla 3 anga at fartsgrensen skulle være, 100 kmt, mens den faktisk var 80. Morten så ikke på skilt langs veien, Morten sin logikk er at UP har som oppgave å holde farten nede på veiene. Hva gjør politiet konkret i disse situasjonene annet enn å ta førerkortet til folk. Tar de da kontakt med for eksempel Google Maps og forteller at her viser deres kart feil? Trafikksikkerhet er jo deres agenda og det ville vært naturlig at de er interesserte i at korrekt fartsgrense kommer til syne, sier Karlsen. Det virker som om at tesla sjåfører mener de ikke lenger skal følge med på skilt osv, og alt styres av bilen og google. Enda et steg mot der mennesker slutter å tenke selv og blir dummere og dummere. Anonymkode: f6f95...7e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #2 Del Skrevet 18. juni 2021 Blir som å si at alle Toyota-eiere til en hver tid forsøker å kjøre i vannet siden det var en Toyota som kjørte ut på Vestlandet et sted for tre år siden. Morten i artikkelen må fortsette å sjekke at fartsgrensen oppgitt på skiltene stemmer med skiltlesingen i bilen, i likhet med andre bilførere som har automatisk skiltavlesning. Hadde han i tillegg holdt fartsgrensen han trodde det var (100) er det også mulig at han ikke hadde blitt stoppet. Anonymkode: 15d39...035 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 18. juni 2021 #3 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): https://www.rb.no/morten-stolte-pa-bilen-fikk-sjokkbot-helt-ulogisk/s/5-43-1586217?&session=76ba9ff1-f176-4fb8-904f-fd2965c3c9d0 Erik stolte på bilen – fikk sjokkbot: – Helt ulogisk Dette er en låst artikkel, men kort oppsummert Morten kjørte i sin tesla på romerike målt til 112 km/t i en 80-sone. Sjåfører skal ikke stole blindt på fartsvisningen i bilene. Noe jeg selvsagt heller ikke gjør, men da jeg kjører på en vei der det åpenbart burde vært 100-sone og får det bekreftet. Da er jeg overbevist om at jeg følger loven. Tesla 3 anga at fartsgrensen skulle være, 100 kmt, mens den faktisk var 80. Morten så ikke på skilt langs veien, Morten sin logikk er at UP har som oppgave å holde farten nede på veiene. Hva gjør politiet konkret i disse situasjonene annet enn å ta førerkortet til folk. Tar de da kontakt med for eksempel Google Maps og forteller at her viser deres kart feil? Trafikksikkerhet er jo deres agenda og det ville vært naturlig at de er interesserte i at korrekt fartsgrense kommer til syne, sier Karlsen. Det virker som om at tesla sjåfører mener de ikke lenger skal følge med på skilt osv, og alt styres av bilen og google. Enda et steg mot der mennesker slutter å tenke selv og blir dummere og dummere. Anonymkode: f6f95...7e6 Jeg forstår jo at du aldri har kjørt Tesla..prøvekjør en model S . Og at mennesker snart skal slutte å tenke selv når de kjører bil har du jo rett i..robottaxier som tilkalles med en app og kjører deg dit du vil nesten gratis er like rundt hjørnet.. Mobileye/ Intel har tillatelsene i orden for å starte opp i Valencia til neste år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #4 Del Skrevet 19. juni 2021 Teslaeiere er de som før kjørte BMW/Audi/MB, og de driter i alt og alle rundt seg og er de største egoistene som finnes. De kjører akkurat så fort de selv mener er forsvarlig, skal først frem, og klager mest for å sitte igjen med en økonomisk gevinst. De har og et høyt forbruk, som igjen fører til mye forurensing. Anonymkode: a4c20...6f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #5 Del Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 9.40): Teslaeiere er de som før kjørte BMW/Audi/MB, og de driter i alt og alle rundt seg og er de største egoistene som finnes. De kjører akkurat så fort de selv mener er forsvarlig, skal først frem, og klager mest for å sitte igjen med en økonomisk gevinst. De har og et høyt forbruk, som igjen fører til mye forurensing. Anonymkode: a4c20...6f4 Jøss, har du kilder på det eller noe du har kommet frem til selv? Jeg møtte en Citroën i trafikken i går, han kjørte som om han hadde stjålet bilen. Blinket på alt som lå foran ham, kjørte slalåm mellom kjørefeltene ++. Kanskje en BMW sjåfør som hadde lånt en annen bil? Anonymkode: fa39c...660 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #6 Del Skrevet 20. juni 2021 Morten har rett. Når både han selv og Teslaen mener fartsgrensen bør være 100 er skiltingen feil. Anonymkode: 1c94b...cb9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #7 Del Skrevet 20. juni 2021 Dette hadde aldri kommet i avisa om ikke Morten hadde kjørt Tesla. Blir veldig moro fremover nå som det er påbudt med ISA på nye biler som viser den aktuelle fartsgrensen. https://www.nettavisen.no/nyheter/na-kommer-fartssperre-i-alle-biler/s/12-95-3424032806 Har selv ISA på to biler og det er MYE rart, systemet viser ofte feil, hva er vitsen når det er skiltene som gjelder og du ikke kan stole på avlesningen i dashbordet. Anonymkode: 3b92e...90c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. juni 2021 #8 Del Skrevet 20. juni 2021 Slike systemer vil neppe bli gode nok uten at de baseres på elektronisk kommunikasjon . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #9 Del Skrevet 20. juni 2021 Lol... Og så stiller han opp i media! 🤣 "Hei, jeg heter Morten og jeg er litt tankeløs når jeg sitter bak rattet" Anonymkode: bec3b...c7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #10 Del Skrevet 22. juni 2021 Har en ny Ford som leser skilter bla. Men jeg følger da faen meg med selv. Det skjer den leser feil, innimellom. Da må jeg jo kjøre etter skiltingen selv. Morten bør levere fra seg førerkortet om det er SÅ vanskelig å følge med på skilt samtidig som han kjører Anonymkode: 25c98...741 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 22. juni 2021 #11 Del Skrevet 22. juni 2021 Lurer på om Morten kjører i 80 på motorveien mellom Kløfta og Gardermoen... Av en eller annen grunn rapporterer bilen min at deler av den veistrekken er 80. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå