Gå til innhold

Forkjølelse

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen knallgode tips til hvordan jeg kan unngå å bli forkjølet? Jeg kan bare ikke bli syk fremover, må forebygge det på en eller annen måte.

Hva fungerer for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

C-vitaminer.

Jeg tar alltid ekstra c-vitaminer i forkjølelsesperioder, eller tid jeg ikke har til til å bli forkjøla. I tillegg sørger jeg selvsagt for å ha hostesaft og halstabletter tilgjengelig, slik at jeg kan begynne "kurerering" med en gang jeg føler det kommer noe. (og da tar jeg overdose med c-vit også) Går ikke ut med vått hår, bruker skjerf om det er kjølig, Unngår å være for nær folk som er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppermynteolje! Jeg er storforbruker av peppermynteolje, og blir sjelden forkjølet. Tar noen dråper i et glass vann hver gang jeg føler at et eller annet er på gang. Plutselig forsvinner symtomene og jeg er like frisk. Det kan også brukes utvortes. Selges på helsekostforretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var så dårlig at jeg måtte gå hjem fra skolen forrige uke pga forkjølelsen, og jeg tar ikke lett på å gå hjem fra skole! Likevel, eneste jeg gjorde var å gå med skjerf, og jeg var frisk på 2 dager, og jeg har ca verdens dårligste immunforsvar. Bruk skjerf :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppermynteolje! Jeg er storforbruker av peppermynteolje, og blir sjelden forkjølet. Tar noen dråper i et glass vann hver gang jeg føler at et eller annet er på gang. Plutselig forsvinner symtomene og jeg er like frisk. Det kan også brukes utvortes. Selges på helsekostforretning.

Dette tipset var nytt for meg! Skal jammen kjøpe peppermynteolje. Også skal jeg være flinkere til å ta C-vitamin, selv om dette ikke var noe nytt da. Problemet er at jeg glemmer å ta det, må skjerpe meg :)

Skjerf-sesongen min starter herved i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...