Gå til innhold

Male møbler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min vil bytte stil på rommet sitt. Skal kjøpe ei grå seng. Nå har han mørke møbler på rommet. Hvordan male de grå? Jeg har null erfaring. Kanskje det blir like billig å kjøpe ny? 😀

Screenshot_20210618-182848_Chrome.jpg

Anonymkode: e4bf8...c9e

AnonymBruker
Skrevet

Du kan helt fint male, eller sette sønnen din til å male da, det kan ham jo fint gjøre selv :) Det blir best resultat hvis man først vasker godt, så har på et strøk heftgrunn før man maler. 

Det finnes ekstremt mye "Ikea hacks" om hvordan nytt liv til eller male Ikeamøbler om man søker på nett, Pinterest og Instagram. Her er eksempel på en lignende hylle: https://siljeolden.blogg.no/1499434651_malt_ikea_hylle.html

Jeg er ikke så handy men har malt en del Ikea møbler, søsteren min har malt mye mer. 

Anonymkode: 37397...868

• Liker 3
Skrevet

Heftgrunn, supreme finish og en liten rull. Billigere å male enn å kjøpe ny. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg malte mine IKEA Malm kommoder for sikkert 10 år siden, og de er like fine enda. Jeg skulle ha mine matt hvite. Så malte 3 lag. Første laget tok dårlig da de er så glatte. Men ingen skalling av malingen, enda de har vært med på 3 flytte lass 🙈

Nå i dag hadde jeg tatt heftgrunn først, og skrudd fra hverandre den hylla om den ikke er limt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du kan helt fint male, eller sette sønnen din til å male da, det kan ham jo fint gjøre selv :) Det blir best resultat hvis man først vasker godt, så har på et strøk heftgrunn før man maler. 

Det finnes ekstremt mye "Ikea hacks" om hvordan nytt liv til eller male Ikeamøbler om man søker på nett, Pinterest og Instagram. Her er eksempel på en lignende hylle: https://siljeolden.blogg.no/1499434651_malt_ikea_hylle.html

Jeg er ikke så handy men har malt en del Ikea møbler, søsteren min har malt mye mer. 

Takk😀

AnonymBruker
Skrevet
MissPierce skrev (17 minutter siden):

Jeg malte mine IKEA Malm kommoder for sikkert 10 år siden, og de er like fine enda. Jeg skulle ha mine matt hvite. Så malte 3 lag. Første laget tok dårlig da de er så glatte. Men ingen skalling av malingen, enda de har vært med på 3 flytte lass 🙈

Nå i dag hadde jeg tatt heftgrunn først, og skrudd fra hverandre den hylla om den ikke er limt. 

Kanskje lurt å skru den fra hverandre ja 😀

AnonymBruker
Skrevet
MissPierce skrev (18 minutter siden):

Så bra 😀 Pusset du den først eller bare malte den? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med denne? Foten på den ene siden er av stål. Kan den males? 

Screenshot_20210618-210623_Samsung Internet.jpg

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville bare malt det i tre og latt foten i metall være svart, fint med litt kontrast :) om du vil at alt skal males kan du bruke bengalakk til å male metall

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje lurt å skru den fra hverandre ja 😀

Ja blir penere da resultat da 😊

Så bra 😀 Pusset du den først eller bare malte den? 

Mener å huske at jeg pusser de lett først 😅

Du kan pray lakket den metal delen med Bengalack, enten om du dekker til resten eller skrur den fra hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar 😉 Vi skal prøve dette i ferien. 

Kan jeg vaske med grønnsåpe først eller må kjøpe spesial såpe fra en male butikk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for alle svar 😉 Vi skal prøve dette i ferien. 

Kan jeg vaske med grønnsåpe først eller må kjøpe spesial såpe fra en male butikk?

Absolutt ikke grønnsåpe. Den etterlater et fettlag som kan få malingen til å slippe/flasse. Hvis du først skal bruke noe du har hjemme så kan du bruke mildt salmiakkvann. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Leo skrev (1 time siden):

Absolutt ikke grønnsåpe. Den etterlater et fettlag som kan få malingen til å slippe/flasse. Hvis du først skal bruke noe du har hjemme så kan du bruke mildt salmiakkvann. 

Takk 😉 Som du skjønner så er jeg helt grønn på dette 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...