Gjest i.i. Far til 2 Skrevet 10. september 2005 #1 Skrevet 10. september 2005 Dette passer muligens bedre under en annen tråd enn "mat og drikke", men av mangel på å finne det beste velger jeg å spørre dere andre her inne. Problemet er at jeg til tider blir VELDIG frustrert over dagligvare forretninger som ikke klarer å prise varene sine. I dag var jeg innom 4 dagligvare forretninger hvorav kun 1 hadde riktige priser på det jeg ønsket å kjøpe. I flere av forretningene opererte de med 2 (noen faktisk 3) forkjellige priser. Andre dagligvare forretninger hadde ingen priser. Og betjeningen var som vanlig fraværende. Marvareprisene er kansje ikke urimlig høye i Norge, men jeg liker å vite hva jeg skal betale før jeg kommer til kassa. Når noen forretninger operer med flere priser, hvorav den ene kan være dobbelt så høy som den/de andre er det vanskelig å vurdere noe som helst. Det er naturligvis ikke bedre om prisen er totalt fraværende. Er det bare jeg som ser på prisene når jeg går i butikken eller er det flere som faktisk ønsker å se hva de skal betale ? Det kan da ikke bare være forretninger i nærheten av meg som har dette problemet ? Forretninger som selger annet enn matvarer ser ut til å klare å prise varene helt greit. Hvorfor er dagligvare så mye dårligere enn andre ? Og er det bare jeg som lar meg frustrere over dette problemet ?
Gjest Violetta Skrevet 10. september 2005 #2 Skrevet 10. september 2005 Jeg er helt enig med deg. Jeg også ser på priser på matvarer, og veldig ofte er det et som er avgjørende. Utrolig irriterende når prisene ikke er tilgjengelige.
Gjest Gjest_karianne_* Skrevet 10. september 2005 #3 Skrevet 10. september 2005 Det er nok ikke bare du som irriterer deg. var senest i dag og handlet. (og irriterte meg) jeg leter febrilsk etter pris. man gidder bare ikke gå i kassen og spørre. da må du eventuelt ta med varen i kassen og vente på tur. Eller du får beskjed om å spørre noen inne i butikken. det er lite folk inne i butikken. det skjer flere ganger at jeg ikke kjøper ting jeg kunne tenkt meg, pga manglende prislapp.
Gjest Varg-Menja Skrevet 11. september 2005 #4 Skrevet 11. september 2005 Dersom de har prisen varen feil er de forpliktet til å følge den prisen som står på vare/hyllekant. Nokså greit når de har glemt å fjerne tilbud fra forrige uke osv.
Gjest Violetta Skrevet 11. september 2005 #5 Skrevet 11. september 2005 Dersom de har prisen varen feil er de forpliktet til å følge den prisen som står på vare/hyllekant. Nokså greit når de har glemt å fjerne tilbud fra forrige uke osv. ← Men når prisen ikke står i det hele tatt så er varen gratis? *håper*
Nella Skrevet 11. september 2005 #6 Skrevet 11. september 2005 Pleier også å se på prisen på det jeg kjøper. Må si jeg aldri har opplevd problem med at jeg ikke finner prisen. Bruker meny *2, rema, kiwi og rimi alt etter som hvor jeg er. Enten kjøper jeg bare kjedelige varer som de har pris på, eller er butikkene flinke med priser. Velger å tro det er det siste.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2005 #7 Skrevet 12. september 2005 Må si jeg aldri har opplevd problem med at jeg ikke finner prisen. ← La oss håpe at den verden jeg lever i en gang i fremtiden blir like bra som der du lever
Gjest Gjest_Far til 2_* Skrevet 12. september 2005 #8 Skrevet 12. september 2005 Det var Far til 2 som kom med siste innlegget.
Gjest Milah Skrevet 12. september 2005 #9 Skrevet 12. september 2005 Jeg har som regel ingen problemer med å finne prisene. Men de gangene jeg ikke gjør det, synes jeg det er vannvittig irriterende!
Nella Skrevet 12. september 2005 #10 Skrevet 12. september 2005 La oss håpe at den verden jeg lever i en gang i fremtiden blir like bra som der du lever ← Det får vi håpe. Her er det fint
Gjest 1111 Skrevet 12. september 2005 #11 Skrevet 12. september 2005 Irriterer meg også over slikt. Kan jo ikke stå i kø i fem minutter for og spørre om hva det koster hver eneste gang det dukker opp noe uten prislapp.. som er ganske så ofte.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2005 #12 Skrevet 12. september 2005 Opplevde en gang at dama foran meg i kassakøen spurte kassadama om ikke den varen kostet 12,90? Kassadama hadde slått inn 24,90 og kunne fortelle at neida, det var forrige ukes tilbudspris og at de bare hadde glemt å ta bort lappen, så det var den høyeste prisen som gjaldt. Hadde det vært meg, hadde jeg IKKE betalt mer enn 12,90 for varen. Ellers kunne de bare beholdt den. Jeg blir irritert hvis jeg kommer til kassa og varen har vært priset feil. Selv om det bare er et par kroner det dreier seg om, gjør jeg det til et prinsipp at det som står på hylla er det jeg skal betale.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2005 #13 Skrevet 12. september 2005 Jeg er enig - og enkelte butikker er verre på dette enn andre. Hos oss har vi en Bunnpris-butikk hvor nesten ingen frukt- og grøntvarer er priset; i hvert fall ikke varer de ikke "alltid" har. (i tillegg er grønnsakene nesten komisk dyre, kanskje det er derfor?). Senest i helgen var vi i en Obs-butikk med stor ps/sc-spillhylle, og samboer bestemte seg for å kjøpe et spill, men skulle først forhøre seg om prisen (som så ut til å være en sum x ut fra hylla, selv om ikke navnet på spillet var oppgitt). Han spurte først en ansatt i butikken, som ikke kunne bekrefte noe som helst; "gå i kassa", sa hun. I kassa, som man liksom ikke kunne oppsøke uten å skulle betale med det samme; det var ganske lang kø, kom det opp en annen (og høyere) pris enn antydet i hylla. Da samboern min påpekte dette fikk han beskjed om å gå i informasjonsdisken - som ligger utenfor butikken. Der fikk han byttet til et annet spill til en grei pris - men det oppleves som tungvint og dårlig service når det ikke er riktige priser i butikk, ingen å spørre og opptil flere "instanser" man må oppsøke for å få informasjon.
Far til 2 Skrevet 13. september 2005 #14 Skrevet 13. september 2005 Det virker som om jeg lever i den samme verden som de 2 siste gjestene her inne. Og avhengig av humøret (det kan desverre svinge litt enkelte ganger ) kan jeg irritere meg litt for mye over manglende oppfølging av priser. Igår skulle jeg kjøpe noen egg. De hadde priser på 8-10 forskjellige pakker, - men ikke den typen jeg ønsket å kjøpe. Istedenfor å lete rundt i butikken etter noen å spørre (eller stå 5 minutter i kassa) for å få prisen valgte jeg å legge eggene tilbake og fikk ungene til å handle i en nærbutikk isteden. Noen ganger blir det dessverre et prinsipp i det å ikke handle i slike forretninger.
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2005 #15 Skrevet 13. september 2005 Jeg pleier å bli en "irriterende kunde" når det ikke står pris på det jeg vil ha. Jeg maser rundt til jeg finner en som jobber der som jeg kan spørre. Og så håper jeg at maset får butikkansatte til å få opp priser.....
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2005 #16 Skrevet 13. september 2005 Mm...dette er irriterende. Særlig ser dette ut til å gjelde for varer i frysedisken. Kjøttdeig 400 gram og 1000 gram er merket, men ikke 500 gram Ved frukt og grønnsaksboden skal man være spesielt interessert for å vite hvilke druer som faktisk er fra sør-afrika og som koster halvparten av de fra spania. Har opplevd det samme som gjesten over meg skriver om, nemlig at kassadamen tastet inn DAGENS pris. Fikk trasset meg til tilbudsprisen. Makan
Gjest Catwoman Skrevet 14. september 2005 #17 Skrevet 14. september 2005 Jeg jobber i butikk, i frukt & grønt avdelingen, og kan si det at jeg er en av de som er nøye med at prisene er på plass. Fordi jeg vet selv hvor irriterende det er når prisene mangler. Men priser har faktisk lett for å forsvinne, jeg vet ikke hvordan, men det hender at priser jeg vet er hengt opp er borte. De som er i barnehøyde vil jeg tippe er små barn som har rivd ned. Men henger det ved en feil to ulike priser på en ting, så er det den laveste som skal gjelde. Det går under regelen: Kunden har alltid rett.
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2005 #18 Skrevet 14. september 2005 Ved frukt og grønnsaksboden skal man være spesielt interessert for å vite hvilke druer som faktisk er fra sør-afrika og som koster halvparten av de fra spania. He he ja ikke sant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå