Gå til innhold

Barnehageansatte behandler slanke foreldre bedre enn overvektige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare i barnehagen jeg er vikar at dette skjer? Eller er det vanlig? Jeg ser det igjen og igjen. De tykke foreldrene blir nesten ikke hørt på, beskjeder blir himlet med øynene av, de blir vist liten interesse. De slanke foreldrene får en helt annen service. Det er kanskje bare en refleksjon av samfunnet der også overvektige blir behandlet dårligere, men synes synd på barna til de overvektige. 

Anonymkode: 1823f...77e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det der er drøyt og noe jeg aldri har opplevd i noen av barnehagene jeg har jobbet i og heller ikke der barna mine gikk. 
Syns ikke du skal spre slik dritt. 

Anonymkode: 72634...d12

• Liker 12
Skrevet

Herregud.  

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke de gjør det generelt, men at noen gjør det er jo garantert. Bare se på holdningene her.....

Anonymkode: ad4a5...2e5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Underlig observasjon som jeg inke kan huske å ha sett noe til de årene mine var i barnehagen.

Jeg er en overvektig forelder, men det var faktisk flere av de ansatte også.

Det jeg opplevde var at de ansatte fikk bedre kjemi med enkelte foreldre, og kanskje derfor kunne bli oppfattet som å gi 'bedre service'.

Men det tror jeg er veldig tilfeldig.

Hvos ALLE de ansatte der du jobber behandler ALLE foreldre utifra kroppsvekt ville jeg flyktet derfra.

Men jeg tipper du er ung og trekker konklusjoner basert på et par enkeltopplevelser som ikke har sammenheng.

Eller at du er en overvektig forelder som prøver å få bekreftet at andre har opplevd dette fordi du mener deg forskjellsbehandlet etter at du har vært vanskelig med de ansatte og ikke fått viljen din.

Anonymkode: f4d9f...093

• Liker 6
Skrevet

Hele samfunnet behandler pene og slanke folk bedre enn overvektige og stygge. Sånn er livet. Men stygge tjener mer penger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det bare i barnehagen jeg er vikar at dette skjer? Eller er det vanlig? Jeg ser det igjen og igjen. De tykke foreldrene blir nesten ikke hørt på, beskjeder blir himlet med øynene av, de blir vist liten interesse. De slanke foreldrene får en helt annen service. Det er kanskje bare en refleksjon av samfunnet der også overvektige blir behandlet dårligere, men synes synd på barna til de overvektige. 

Anonymkode: 1823f...77e

Du er heldig som er så enkel. Må være ekstremt digg. Feite vs slanke. OMG. 

Anonymkode: 738e7...df4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke de gjør det generelt, men at noen gjør det er jo garantert. Bare se på holdningene her.....

Anonymkode: ad4a5...2e5

Ja. Det er en kjent sak at overvektige blir diskriminert i samfunnet. De blir sett på som late og dumme, og de blir behandlet dårligere av alle. Ønsker man studier og forskning på dette så finner man det ved et kjapt googlesøk. Det betyr derimot ikke at alle behandler overvektige dårlig. 

Likevel må jeg si at som overvektig selv har jeg opplevd lite til ingen diskriminering. Men så involverer jeg meg lite med mennesker, og i jobben min har vekt og utseende svært lite å si. I møte med leger har jeg også blitt tatt på alvor. Men det kan være fordi jeg ikke er "kjempe tjukk", bare "tjukk". 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, de som jobber i barnehagen er jo vanlige folk de også bare at de har utdannelse innenfor faget. Det jobber jo overvektige folk i barnehagen også, som på de fleste andre plasser.

Anonymkode: 59c19...116

AnonymBruker
Skrevet

Som en annen over skriver, overvektige blir generelt dårligere behandlet over alt. At dette også skjer i barnehager betviler jeg ikke. 

Anonymkode: 95a98...b02

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

sånn oppførsel ville overhodet ikke overraske meg... 

Anonymkode: c2be1...987

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

Selvsagt skjer dette overalt. Diskriminering basert på vekt/fedme skjer overalt i samfunnet. Forsking viser det særlig i helsevesenet. Fettfobi er mer utbredt enn rasisme. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er visstnok vanlig og det fins mye forskning og statistikk på at overvektige blir behandlet dårlig og slanke får bedre service. 

Anonymkode: 46081...433

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei og dette tror jeg ike noe på . 

Anonymkode: 2da10...126

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei og dette tror jeg ike noe på . 

Det er svært mange som fornekter vitenskap. Å fornekte fettfobi og utbredt diskriminering av overvektige er å benekte vitenskap. 

AnonymBruker
Skrevet
Rainstorm skrev (11 timer siden):

Det er svært mange som fornekter vitenskap. Å fornekte fettfobi og utbredt diskriminering av overvektige er å benekte vitenskap. 

Jeg benekter at ansatte i bhg gjør forskjell ! 
jeg er forøvrig selv overvektig 

• Liker 2
Skrevet

jeg har vært både slank og tjukk. Det er ikke bare barnehageansatte. Det er ALLE. Fra butikkansatte til tilfeldige folk på bussen. Ingen liker tjukkasser. Å raskt gå ned i vekt var helt utrolig, folk endret seg totalt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det der gjelder jo ikke bare barnehage, men livet generelt. Man får bedre behandling som slank.

Anonymkode: 68ae1...1ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud 😂😂😂 Tenk heller gjennom hvorfor du velger og observere og tolke som du gjør. 

Anonymkode: 95a34...d8e

AnonymBruker
Skrevet

Synes mange i barnehagen er tykkfallen. Rart om de diskriminerer.

Anonymkode: 7a1ea...045

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...