Gå til innhold

Beste familiebil som ikke er dritdyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet
ABM skrev (18 minutter siden):

Har vært sånn men det holder på  å løsne skikkelig . MG til 240K..Ny Seat(vw) lansert nå nettopp....BYD, Xpeng...elbiler er faktisk billigere enn tilsvarende fossil i Norge nå! Så kan du legge til at de kjører for 1,5 kr/ mila og at de sgs. Ikke trenger service..

Tror folk som ikke har elbil også overvurderer hvor mye rekkevidde de behøver. Vi bor landlig til og store avstander, men vår "kone-elbil" går 200km om man kjører pent og det holder faktisk til det meste. Vår andre bil - leaf, holder jo til mye mer og har større plass, men vi hadde jo helt fint overlevd med to Kiaer som går 200km og. 

Jeg venter på Nissan Aria nå, Evt Nio.

Om jeg skal anbefale en rimelig bil til familie nå så ville det vært Maxus. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Elhaym skrev (17 minutter siden):

Tror folk som ikke har elbil også overvurderer hvor mye rekkevidde de behøver. Vi bor landlig til og store avstander, men vår "kone-elbil" går 200km om man kjører pent og det holder faktisk til det meste. Vår andre bil - leaf, holder jo til mye mer og har større plass, men vi hadde jo helt fint overlevd med to Kiaer som går 200km og. 

Så 100% enig! Maxus har minibuss også.

Skrevet
ABM skrev (3 minutter siden):

Så 100% enig! Maxus har minibuss også.

Jepp. Å kjøpe noe annet enn elbil er rett og slett bare tullete og dumt. Er det noe jeg angrer på så er det at jeg ikke innså dette tidligere. Jeg har kastet bort så mye penger rett og slett!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat kjøpt oss Toyota avensis

Anonymkode: d230e...207

AnonymBruker
Skrevet

Toyota carina er bra

Anonymkode: f3de3...bef

AnonymBruker
Skrevet

Syns TS bør si noe om budsjettet. "Dritdyr" for meg behøver ikke nødvendigvis være "dritdyr" for deg. Hvor mye penger vil du bruke på bil?

Anonymkode: 37016...e0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Elhaym skrev (9 timer siden):

Vel, jeg har el-bil til jobb og rundt forbi på ulike ærend i hverdagen. Den er grei til det bruket.
Med familie langt unna, hvor vi tar med et halvt «flyttelass» av bagasje og hund i bur, og hvor kjøringa tar lang nok tid uten å måtte tilpasse seg en ganske skralt ladenettverk, er ikke el-bil løsningen innenfor vårt budsjett ennå. Legg til at vi bør ha bil med firehjulstrekk  om vinteren, så er utvalget skralt. 

Anonymkode: 87d94...875

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi planlegger kjøpe en Skoda kodiaq da den ser ut til å ha god plass.

Anonymkode: 23f25...2e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med Nissan Qashqai 2012-2014 mod?

Anonymkode: ce967...50c

Skrevet
ABM skrev (12 timer siden):

Og så fortsetter fossilpraten😂😂😂 kjøp elbil, alt annet er høl i huet!

Du vet..alle bor ikke i Oslo med korte avstander - så da trenger man bil med god rekkevidde. Elbil med god rekkevidde og god plass kommer dessverre ikke inn i kategorien «billig» som Ts spør spesifikt etter. 

Forresten, hvordan er det med elbiler og batterier når de skal skrotes? Forurenser de mindre enn fossilbiler i den situasjonen? 

• Liker 1
Skrevet
Vera skrev (12 minutter siden):

Du vet..alle bor ikke i Oslo med korte avstander - så da trenger man bil med god rekkevidde. Elbil med god rekkevidde og god plass kommer dessverre ikke inn i kategorien «billig» som Ts spør spesifikt etter. 

Forresten, hvordan er det med elbiler og batterier når de skal skrotes? Forurenser de mindre enn fossilbiler i den situasjonen? 

Ja sgs. alle leverandører vil resirkulere batteriene..og olje/bensinsvineri er det knapt på de..

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi prøvekjørte q+2 men gikk for outlander. 

Anonymkode: 1826a...543

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi prøvekjørte q+2 men gikk for outlander. 

Hva fikk dere til å gå for outlander kontr qashqaien? og pris

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva fikk dere til å gå for outlander kontr qashqaien? og pris

Prøvekjørte 2012 mod av den, kult med panoramatak men den føltes veldig "plastikk" innvendig, lav bil - mer som en stasjonsvogn enn suv. Helt grei egentlig.

Outlanderen vi kjøpte er 2011 modell, topp modell med skinn, så den føltes mer eksklusiv. Høyere opp så føles mer oversiktlig. Qashqaien kostet 115.000(forhandler og outlanderen 105.000(privat).

Vi ville ha 7 seter og firehjulstrekk, det hadde begge, outlanderen har mer plass i bagasjerommet og mer fotplass. 

Hatt den i 3 år nå og null problemer selv om den hadde gått 160.000. Synes også det er en fin bil :) vi hadde ikke råd til noe dyrere, så hybrid/el suv med firehjulstrekk var helt uaktuelt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 17.06):

Vi hentet i går en Mitsubishi outlander hev 2017 modell, kjøpt brukt hos forhandler til 260.000, gått 70.000 km. Kan ikke uttale meg mye, men kjørte den 600 km hjem i går og den var en drøm, er også romslig og er høy så man har god oversikt.

Anonymkode: d82c5...e11

Oi, skal si du får mye for pengene da 😍 vi kjøpte en tilsvarende Volvo XC90 , 2017 , 70,000 km til 700.000 🙈

Anonymkode: 85aea...6ad

AnonymBruker
Skrevet

Ford s-max. Kjempe god og romslig bil. Neste bil blir nok hybrid eller el, men nå med tre barneseter, vogn og hundebur så er s-max helt fantastisk 

Anonymkode: f17a6...cde

AnonymBruker
Skrevet

Hadde skjønt spørsmålet dersom det var snakk om nypris. Siden du skriver brukt, er dette veldig upresist. Bruktbiler varierer veldig; kjøpe privat, kjørelengde, årsmodell, rust +++. Du finner stasjonsvogner for si 20 000 og 1 000 000🙈

Alle stasjonsvogner har vel plass til vogn og 2 barn? Ellers er det greit å bestemme seg for om dere trenger firehjulstrekk. 

Her har vi vært veldig fornøyd med VW, men det er mest fordi mannen trives best med å skru på de😅

Anonymkode: e100f...865

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Veldig liten plass inne i bilen

Anonymkode: 9e910...86a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde skjønt spørsmålet dersom det var snakk om nypris. Siden du skriver brukt, er dette veldig upresist. Bruktbiler varierer veldig; kjøpe privat, kjørelengde, årsmodell, rust +++. Du finner stasjonsvogner for si 20 000 og 1 000 000🙈

Alle stasjonsvogner har vel plass til vogn og 2 barn? Ellers er det greit å bestemme seg for om dere trenger firehjulstrekk. 

Her har vi vært veldig fornøyd med VW, men det er mest fordi mannen trives best med å skru på de😅

Anonymkode: e100f...865

Jeg vil si at en bil til 1 million er jævlig dyrt. Så det er uaktuelt, jeg tenkte på driftssikkerhet på bilene, samt at det har plass til vogn, soveseng ol. og 2 barn med bilstoler mm. Jeg har gått vekk ifra stasjonsvogn, så tenker hovedsakelig på SUV/offroadbiler. Var ute etter å høre om en driftssikker bruktbil med tilstrekkelig plass til en rimelig penge - altså at man får mye bil for pengene. Nå er tanken min på Nissan Qashqai 2012-2014 mod eller Mits. Outlander (ca. samme årsmodell). 
Skjønner ikke helt hvorfor du refererer til kjørelengde? Det har jo ingenting å si for hvilken bil folk anbefaler? Selvsagt kjøper man ikke en bil som har gått 250.000 km. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Prøvekjørte 2012 mod av den, kult med panoramatak men den føltes veldig "plastikk" innvendig, lav bil - mer som en stasjonsvogn enn suv. Helt grei egentlig.

Outlanderen vi kjøpte er 2011 modell, topp modell med skinn, så den føltes mer eksklusiv. Høyere opp så føles mer oversiktlig. Qashqaien kostet 115.000(forhandler og outlanderen 105.000(privat).

Vi ville ha 7 seter og firehjulstrekk, det hadde begge, outlanderen har mer plass i bagasjerommet og mer fotplass. 

Hatt den i 3 år nå og null problemer selv om den hadde gått 160.000. Synes også det er en fin bil :) vi hadde ikke råd til noe dyrere, så hybrid/el suv med firehjulstrekk var helt uaktuelt.

Vi er i samme båt som dere der vi ikke har råd til dyrere (er ung familie og uaktuelt å ta opp billån). Takk for tilbakemelding. Nå står det egentlig mellom disse to bilene, for prøve å dra ut å teste dem og kjenne på hva vi syns er best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...