AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 I dårlig vær, det glemte jeg. I dårlig vær. Anonymkode: f6f72...b9f
Værre Skrevet 18. juni 2021 #3 Skrevet 18. juni 2021 Ja her har piloten gjort en alvorlig feilvurdering. Selv om han kunne brukt instrumenter flyr man ikke små helikopter gjennom tordenbyger som var tydelig varslet. Jeg tror han mistet sikt og fløy ned mot e18 for å følge den sørover. Så traff han høyspentledningene. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jBo2zo/flyplassjef-etter-helikopterstyrt-vi-er-svaert-preget-av-dette?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #4 Skrevet 18. juni 2021 Værre skrev (Akkurat nå): Ja her har piloten gjort en alvorlig feilvurdering. Selv om han kunne brukt instrumenter flyr man ikke små helikopter gjennom tordenbyger som var tydelig varslet. Jeg tror han mistet sikt og fløy ned mot e18 for å følge den sørover. Så traff han høyspentledningene. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jBo2zo/flyplassjef-etter-helikopterstyrt-vi-er-svaert-preget-av-dette?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1 Det høres veldig sannsynlig ut, ja. Tragisk. Nå ville jeg helst omgå reglene om spekulasjon og derfor bare diskutere teoretisk hva som kan hvis om atte. Slik at det ikke er spekulasjon men teorier om noe heeelt annet, noe helt hypotetisk. Men helt hypotetisk, hvis en pilot fulgte E18 under ekstremt dårlige værforhold, i høy fart, lavt, så ville jeg ha oppfattet det som at vedkommende ikke hadde noe i luften å gjøre, vedkommende led av getthereitis, ja. Helt hypotetisk sett. Anonymkode: f6f72...b9f 1
Værre Skrevet 18. juni 2021 #5 Skrevet 18. juni 2021 Virker dessverre slik ja. Sitat Get-there-itis (aviation) The determination of a pilot to reach a destination even when conditions for flying are very dangerous. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #6 Skrevet 18. juni 2021 Værre skrev (1 time siden): Ja her har piloten gjort en alvorlig feilvurdering. Selv om han kunne brukt instrumenter flyr man ikke små helikopter gjennom tordenbyger som var tydelig varslet. Jeg tror han mistet sikt og fløy ned mot e18 for å følge den sørover. Så traff han høyspentledningene. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jBo2zo/flyplassjef-etter-helikopterstyrt-vi-er-svaert-preget-av-dette?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1 Nei. En R44 har ikke instrumentering for annet en visuell flyging. Anonymkode: 5e1b5...bb8
Værre Skrevet 18. juni 2021 #7 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nei. En R44 har ikke instrumentering for annet en visuell flyging. Anonymkode: 5e1b5...bb8 Det var det jeg trodde. Så total feilvurdering å fly inn i varslede tordenbyger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå