Gå til innhold

Jeg er så utrolig redd for at venninnen min egentlig ikke ser på meg som en venn lengre, men bare er der ut av sympati fordi hun vet jeg...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så utrolig redd for at venninnen min egentlig ikke ser på meg som en venn lengre, men bare er der ut av sympati fordi hun vet jeg ikke har noen andre enn henne. Vi har kjent hverandre i 20 år, men har de siste 7 år bodd på hver vår side av landet og sees derfor veldig sjeldent. Før hadde vi mer kontakt der vi kunne ringes på video ett par ganger i måneden og sende meldinger flere ganger om dagen. Nå (siste året) har vi egentlig bare kontakt på snapchat, der hun egentlig bare sender snapper til meg som hun og sender til alle andre kanskje en eller to ganger i uken. Av og til svarer hun ikke på snapper jeg sender direkte til henne heller. 
Jeg er og veldig redd for å ta opp dette med henne fordi jeg er redd for svaret. Mange vokser jo fra hverandre med årene og jeg vet hun har fått en del nye venner der hun bor nå.

Hva tenker dere jeg burde gjøre? Tørre å ta det opp med henne eller bare fortsette som før?

Anonymkode: e5b0c...12b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS! 

Min første tanke er at du virker sårbar i kraft av å bare ha en venninne. Stemmer dette? Føler du deg ensom? Og hvis du gjør det, er dette noe du har delt med din venninne? 

Hører du på din venninne når hun har det vanskelig?

Klem ❤️ 

Anonymkode: 82b7f...001

AnonymBruker
Skrevet

Det er ditt ansvar å få egne venner. Mange ville nok i ditt tilfelle la dette vennskapet gå fra vennskap til bekjentskap. Det vil ikke du, for du har ingen andre. Det er begrenset hvor mye man kan pleie et vennskap når man bor så langt unna hverandre. Venninnen din gjør mer enn nok spør du meg. Du må rett og slett finne deg egne venner der du er. 

Anonymkode: 8d2dd...a39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er ditt ansvar å få egne venner. Mange ville nok i ditt tilfelle la dette vennskapet gå fra vennskap til bekjentskap. Det vil ikke du, for du har ingen andre. Det er begrenset hvor mye man kan pleie et vennskap når man bor så langt unna hverandre. Venninnen din gjør mer enn nok spør du meg. Du må rett og slett finne deg egne venner der du er. 

Anonymkode: 8d2dd...a39

Hva mener du med at venninnen hennes gjør mer enn nok? Det er da ikke slik at litt sporadisk snapping er å gjøre mer enn nok, i mine øyne. Bortsett fra det, har du nok et poeng i at TS må finne seg nye venner og at dette er mer bekjentskap enn vennskap nå. 

Anonymkode: af90a...476

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har vært venner i 20 år så har dere antagelig tidligere opplevd lignende stille perioder, før vennskapet så har tatt seg opp igjen. Det er jo helt normalt at vennskap går litt opp og ned. Tenker det beste du kan gjøre er å akseptere at akkurat nå er vennskapet deres i en stille periode og så fokuserer du heller på andre ting i ditt liv. Om noen år tar vennskapet seg opp igjen og dere finner tilbake til den nære kontakten dere har hatt før. Sånn er vennskap for de aller fleste. 

Anonymkode: 5c4e3...e01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis dere har vært venner i 20 år så har dere antagelig tidligere opplevd lignende stille perioder, før vennskapet så har tatt seg opp igjen. Det er jo helt normalt at vennskap går litt opp og ned. Tenker det beste du kan gjøre er å akseptere at akkurat nå er vennskapet deres i en stille periode og så fokuserer du heller på andre ting i ditt liv. Om noen år tar vennskapet seg opp igjen og dere finner tilbake til den nære kontakten dere har hatt før. Sånn er vennskap for de aller fleste. 

Anonymkode: 5c4e3...e01

ja, men noen ser på det som et slags kjærlighetsforhold😫🤣

denne passiv-aggressive»lever du?!» om det har gått en uke eller to uten kontakt🧐😣

Anonymkode: 33603...d1c

AnonymBruker
Skrevet

Men ts. Hva skjer om du ringer henne, eller sender melding? Virker hun interessert? Svarer hun i det hele tatt? Har hun helt sluttet å kontakte deg utenom fellessnapper? Er du oppdatert på hva som skjer i livet hennes? Føler du at hun er en naturlig person å kontakte hvis du har problemer? Dette er kanskje noen ting du kan tenke over. Jeg har også opplevd at en venninne har sklidd over i kategorien fjern bekjent, det er kjipt, men naturlig. 

Anonymkode: af90a...476

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 15.52):

Hei TS! 

Min første tanke er at du virker sårbar i kraft av å bare ha en venninne. Stemmer dette? Føler du deg ensom? Og hvis du gjør det, er dette noe du har delt med din venninne? 

Hører du på din venninne når hun har det vanskelig?

Klem ❤️ 

Anonymkode: 82b7f...001

Ja, jeg føler meg veldig sårbar. Så jeg har forsøkt lenge å bli kjent med andre, men har dessverre ikke fått det til. Kjenner meg veldig ensom. Har ikke sagt noe om det til henne. Ja, jeg hører på henne når hun har det vanskelig. 

Anonymkode: e5b0c...12b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...