AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 Jeg synes det er nokså meningsløst at dersom du bruker en snekker, eller leverer bilen på verksted, og du får en regning på feks 4000 kr, da går 1000 kr til Staten. Handler det om regning på 8000 kr går 2000 kroner direkte til Staten. Dette er fryktelig mye penger som går til politikernes ofte usmarte forvaltning. Jeg tenker at det ville vært en god løsning, spesielt for land som Italia og Spania, å fjerne denne skatten, det ville fått atskillige mennesker i arbeid. Så kunne heller moms på forbruksvarer økt for å kompensere noe av det offentliges tap av inntekter. Det ville i tillegg hatt en positiv miljøprofil. Hva tenker andre om dette? Anonymkode: ec0d9...3f0
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 Mva-satsen er jo i all hovedsak ikke høyere enn normalt. Problemet er jo at alt av arbeidskraft er inni granskaugen overpriset, derav blir mva like dyrt. Hvorfor skal det koste å leie inn en elektriker til 2000,- timen? Eller ha bilen på et verksted hvor prisene er 1250,- timen kun i arbeid? Eller rørlegger? Eller whatever. Det er jo helt hinsides all fornuft! Og la meg ikke engang nevne advokat... Anonymkode: 80bc6...7cf
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mva-satsen er jo i all hovedsak ikke høyere enn normalt. Problemet er jo at alt av arbeidskraft er inni granskaugen overpriset, derav blir mva like dyrt. Hvorfor skal det koste å leie inn en elektriker til 2000,- timen? Eller ha bilen på et verksted hvor prisene er 1250,- timen kun i arbeid? Eller rørlegger? Eller whatever. Det er jo helt hinsides all fornuft! Og la meg ikke engang nevne advokat... Anonymkode: 80bc6...7cf ..og det verste med dette er at dette er prisene som også lærlinger eller ufaglærte i arbeidstrening tar. Ingen forskjell altså! Anonymkode: 80bc6...7cf
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #4 Skrevet 18. juni 2021 Jeg synes vi betaler lite for handverkertjenester. Og lite i skatt avgift. Gitt mot det sikkerhetsnettet vi har på alle mulige måter i Norge. Skulle ønske alle som slang ut denne typen meninger ble sendt for å bo noen år i andre land enn Norge. Anonymkode: 13b4c...5d0
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes vi betaler lite for handverkertjenester. Og lite i skatt avgift. Gitt mot det sikkerhetsnettet vi har på alle mulige måter i Norge. Skulle ønske alle som slang ut denne typen meninger ble sendt for å bo noen år i andre land enn Norge. Anonymkode: 13b4c...5d0 Dette stemmer ikke. Det er en grunn til at polske arbeidere jobber på spreng med sine firmaer. De kjører ofte halv pris av norsk pris. I tillegg jobbes det mye svart, både som elektrikere, rørleggere, snekkere, mekanikere osv fordi prisene er så høye gjennom selskap. Prisen på håndverkertjenester er et gedigent problem for Norge. Hadde prisen blitt satt ned 40%, til normalt nivå, så ville svart arbeid utgått, og mer arbeidsplasser ville blitt opprettet. Anonymkode: 80bc6...7cf
A-hunter Skrevet 18. juni 2021 #6 Skrevet 18. juni 2021 Skatt/avgift på både inntekt og på forbruk er en helt sinnsyk konstruksjon, skapt av sinnsyke mennesker. Mva ble innført for å erstatte inntektsskatt, men det var åpenbart så gøy å sløse bort andres penger at man bare fortsatte med begge. A) Vi må ha en offentlig sektor som er mulig å begrense B) Flat skatt på 10% og 0 i avgifter må være mer enn nok til å drive ei iskald fjellrøys i nord med skarve 5 mill innbyggere C) Staten og det offentlige må læres å sette tæring etter næring. Altså at forbruket tilpasses inntekten og ikke omvendt som i dag. D) Borgerne må vedta og gjennomføre at Staten er til for folket, ikke omvendt som i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå