Gå til innhold

Endelig kan man reise, men husk å pakk med vettet i kofferten!

Anbefalte innlegg

Gjest ATLAS6
Skrevet

Samfunnet åpner opp og smitten synker både i Norge og i resten av verden. 

Selv om sydenferie og besøk fra utlandet frister, så må vi ikke glemme håndhygiene og avstand. Er man syk så holder man seg hjemme fra andre, og det er viktig å teste seg. Forhåpentligvis går vi inn i en sommer med lave tall, og fortsetter å se virkningen av vaksinene.

Skal du reise eller få besøk i sommer? 🌞

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reiser kun innenlands en tur. Er fullvaksinert. Har ingen tro på at dette er slutten, snart kommer vel en ny bølge av smitte..

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

Enig i noe, men ikke testingen. 

Har ikke tro på vaksinen.

Endret av Villfisker
Gjest Linny111
Skrevet

Skal til Norge og endelig treffe familie jeg ikke har sett på to år når jeg er fullvaksinert.

Gjest Villfisker
Skrevet
Linny111 skrev (1 time siden):

Skal til Norge og endelig treffe familie jeg ikke har sett på to år når jeg er fullvaksinert.

Det var lenge. Her ble det litt over et år i påsken. Et område nesten smittefritt.

Hunden fulgte etter meg hele tida, da jeg var der 🥰

Skrevet

Fikk penger jeg hadde ventet lenge på, dagen før alt stengte ned i fjor. Hadde tenkt å bruke litt på å reise utenlands. Nå blir jeg fullvaksinert i slutten av juli, så tenkte på å se på noe i september. Jeg skal selvfølgelig følge alle regler som er da, men håper jeg slipper munnbind, for det er noe herk (jeg bruker det fordi jeg MÅ i butikken, men fra i dag MÅ jeg ikke, så kommer til å se an mengden folk og om de andre har bind). Det er årevis siden jeg var utenlands, så dette har jeg gledet meg til lenge.

Skrevet

Personlig er jeg glad det åpner. Jeg har savnet og reise til utlandet. Men det blir til at man tenker på fjoråret og håper ikke dette ender med en ny bølge på høsten....Men vi åpner kun til EU og de fleste land vaksinerer mye  mer enn i Norge pluss at de har mer naturlig immunitet. De fleste land tar også mye mer alvorlig på grunnleggende smittevernet enn vi gjør her. Tipper at det er mer fare og bli smittet på Norgesferie, for her gir man jo opp alle smittevernsregler nesten samtidig som vi åpner opp. Hvis land er veldig røde medfører det karantene og det testes på grensen. Så kan ikke tro at det er så stor  fare for at det blir importsmitte denne sommeren. Jeg håper ikke det i hvert fall. Men det importeres nok heller smitte innenlands tenker jeg. 

• Opprett ny...