AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 Tror forfatteren senere ble ateist, det var før han skrev "Skatten på Sjørøverøya". Om Wikipedia har riktig informasjon. Bare hvis du lurte Anonymkode: 22ef3...e59
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 Trur du ateistar ser seg som Dr. Jekyll eller som Mr. Hyde? Anonymkode: 24fad...2ee
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Skrevet 18. juni 2021 Hvorfor oppretter du hundre tråder om Jekyll and Hyde? Ingen av dem er jo saklige og du vil jo ikke diskutere hverken bøker eller filmer. Anonymkode: 8f523...820 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #4 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor oppretter du hundre tråder om Jekyll and Hyde? Ingen av dem er jo saklige og du vil jo ikke diskutere hverken bøker eller filmer. Anonymkode: 8f523...820 I tillegg, hvorfor veksler han mellom å bruke brukernavnet sitt og AnonymBruker-funksjonen. Man mister jo hele anonymiteten når man veksler mellom de tro brukerne. Anonymkode: 123c4...a08 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Skrevet 18. juni 2021 Så godt som alle ser på seg selv som gode. Alle forsøker å finne på unnskyldninger til hvorfor det de gjør ikke er ondt, eller om det er det, ikke så ondt som... Eksempelvis, under krigen. De som drepte mødre tenkte at, "jeg er i alle fall ikke så ond som han som dreper barna, da skal en være kaldhjertet da, jeg hjelper bare moren, så hun skal slippe å se sine barn dø". De som drepte barna tenkte, "jeg er i alle fall ikke så ond som han som dreper mødrene, jeg hjelper bare barna, så de skal slippe å lide etter å ha mistet sine mødre". Alle mennesker rasjonaliserer bort sine onde gjerninger, handlinger. Så godt som alle ser på seg selv som gode. Derfor har jeg aversjon mot de som hevder at folk er onde fordi de er kristne eller muslimer. Folk er onde, så leter de etter og finner støtte for sitt onde syn ut fra det de har tilgjengelig. Det finnes ateister som har hevdet at de bare støtter naturen ved å hjelpe naturen på vei litt. Som han som opererte forskjellige apehjerner på andre apekropper. Eller han som puttet en liten apekattunge i en type bøtte apekattungen ikke kom seg opp av, og derfor ble isolert, bare fordi han ville vite hvordan apekattungen reagerte på å bli isolert slik over lang tid. De rasjonaliserte vekk det med at de drev forskning, gjorde noe godt, mente de. Mennesket er slik. Anonymkode: 4da7a...508 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå