Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

men hva om den døde var et grusomt menneske som drepte, mishandlet osv. Det er jo umulig å si noe pent om slike mennesker. Enige?

Anonymkode: 122c1...2cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg overlater dømmingen til Gud. 

Anonymkode: ac1cf...ced

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du dømmer ikke Hitler bittelitt? ABB? Fritzel? Ikke litt en gang, inni deg? Særlig. 

Anonymkode: f56ce...6f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du dømmer bare de levende du

Anonymkode: 21bdf...774

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så bra! Da kan jeg gjøre innbrudd hos deg i kveld og stjele alt du eier og har, uten at du dømmer meg for det. Så fint! Hvor bor du?

Anonymkode: 1d8f6...558

Skrevet

Jeg har vært en begravelse og to der jeg har lurt på om jeg har gått i rett begravelse. Fordi det som ble lest opp av minneord stemte overhode ikke med realiteten. Plutselig er de døde forvandlet til helgner omtrent av nett de samme som ikke kunne fordra se... Vi er vel alle mer en våre feiltrinn, men noen ganger kan jeg faktisk forstå hvorfor en danser på noens grav. Og joda en skal ikke snakke stygt om de døde, de kan ikke forsvare seg. Men å opphøye pedofile eller endre som har ødelagt livet til andre og gjøre de om til helgner ser jeg ikke vitsen med. Sannheten er sannheten enten de er død eller levende. Det er faktisk helt greit å være glad for at noen er død.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

men hva om den døde var et grusomt menneske som drepte, mishandlet osv. Det er jo umulig å si noe pent om slike mennesker. Enige?

Må man si noe om dem i det hele tatt da?

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så bra! Da kan jeg gjøre innbrudd hos deg i kveld og stjele alt du eier og har, uten at du dømmer meg for det. Så fint! Hvor bor du?

Anonymkode: 1d8f6...558

Å dømme og å anmelde er to vidt forskjellige ting. 

Ts kan helt fint ville ha tilbake tingene sine og anmelde deg uten å være fordømmende. De som stjeler har ofte en grunn til det, men likevel har det konsekvenser. 

X har stjålet, er ikke fordømmende,men et faktum. Du kan ha verdens beste grunn. Likevel HAR x stjålet. 

AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (4 minutter siden):

Må man si noe om dem i det hele tatt da?

De får vel begravelse de også som alle andre og tror du presten vil si hvor grusomt dette menneske var?

Gjest Villfisker
Skrevet

Ikke alltid man trenger å si noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De får vel begravelse de også som alle andre og tror du presten vil si hvor grusomt dette menneske var?

Ingen mennesker er bare forferdelige. Selv pedofile, mordere og quislinger har gode sider. Alle har noen som er glade i dem. 
Har aldri vært i en begravelse til et sånt menneske, men jeg tenker da at presten fokuserer på de gode sidene, og pakker inn de onde, av hensyn til de som var glade i vedkommende. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (18 minutter siden):

Jeg har vært en begravelse og to der jeg har lurt på om jeg har gått i rett begravelse. Fordi det som ble lest opp av minneord stemte overhode ikke med realiteten. Plutselig er de døde forvandlet til helgner omtrent av nett de samme som ikke kunne fordra se... Vi er vel alle mer en våre feiltrinn, men noen ganger kan jeg faktisk forstå hvorfor en danser på noens grav. Og joda en skal ikke snakke stygt om de døde, de kan ikke forsvare seg. Men å opphøye pedofile eller endre som har ødelagt livet til andre og gjøre de om til helgner ser jeg ikke vitsen med. Sannheten er sannheten enten de er død eller levende. Det er faktisk helt greit å være glad for at noen er død.

Jeg var i en begravelse til en jeg ikke kjenner, sønnen hans spurte oss (vi hadde samme hobby og møttes tre ganger i uka) om vi ville møte opp. Vi syntes det var litt rart, men fordi vi likte sønnen, møtte vi alle sammen opp. Dette er noen år siden og lenge før vi visste hva korona er. 

Det var bare nærmeste familie og oss fra klubben som var der. Presten sa kun det høyst nødvendige og ingen pårørende viste miner til en eneste følelse. 

Etter begravelsen viste det seg at han hadde vært en drittsekk mot familien i alle år, han hadde ingen kompiser eller bekjente, rett og slett ingen som ønsket å møte opp i begravelsen. 

Så han ble ikke oppnevnt til noen helgen etter sin død. Merkelig opplevelse. 

Anonymkode: 2df29...912

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det sto jo ikke noe om begravelse i HI?

AnonymBruker
Skrevet

Selv mordere, pedofile er det en grunn til at de er endt opp som det for at de noe tidligere utviklet seg skjevt og kom på feil spor. 

Dypt inni alle er alle god men det legger ingen merke til. Sier en stygt om andre uavhengig om det er morder, pedofil, er en like ille selv. 

Anonymkode: 5ceee...539

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Selv mordere, pedofile er det en grunn til at de er endt opp som det for at de noe tidligere utviklet seg skjevt og kom på feil spor. 

Dypt inni alle er alle god men det legger ingen merke til. Sier en stygt om andre uavhengig om det er morder, pedofil, er en like ille selv. 

Anonymkode: 5ceee...539

Høres ut som noe en pedofil drapsmann ville sakt. 

Anonymkode: f56ce...6f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Pedofile hadde jeg pisset på graven til med glede. De fortjener ikke en god begravelse og jeg er helt enig med deg ts. Noen finnes det ikke noe godt ettermæle om i det hele tatt.

Anonymkode: 62a0b...981

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...