AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 Det er lenge siden sist jeg hadde baby, og nå er tiden inne for å kjøpe vogn. Jeg vurderer Bugaboo fox. Noen som har prøvd den eller har tips om andre vogner som er bra? Anonymkode: b4fd7...fd8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Skrevet 18. juni 2021 Jada - det finnes egen barnevogntråd men svarer likevel. Hadde bugaboo buffalo til første og vi viderefører den til baby som kommer nå! Har bare byttet kalesje da den ble falmet Kjempefornøyd med vogna!! Hadde cybex før men elsker virkelig med bugaboo at den har så god solskjerming, og når man triller den merker man det er en helt annen komfort og fjæring enn cybex Anonymkode: eff6b...ee9 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #4 Skrevet 18. juni 2021 Nyeste modell av Cybex Priam - ingen som kan måle seg hvis man er på jakt etter en vogn som både er smidig, lett, kompakt, egner seg på både asfalt og lett terreng, og med god plass til voksende barn. Anonymkode: 1f79f...8c2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Skrevet 18. juni 2021 Fox er helt fantastisk. God komfort, ikke for stor i bilen og veldig bra kvalitet (holder lenge til flere barn). Anonymkode: 29089...470 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #6 Skrevet 18. juni 2021 Det kommer jo helt an på behov og bruksområde. Fox er en typisk byvogn; et annet bra alternativ med lignede egenskaper og mye rimeligere er f.eks Britax Smile. Anonymkode: 419d2...987
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #7 Skrevet 18. juni 2021 Har ingen andre vogner å sammenligne med, men er veldig fornøyd med Britax smile 3😊 Anonymkode: 13a06...ef8
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #8 Skrevet 19. juni 2021 Om du liker terreng og størrelse i bil ikke er et problem er tfk mono veldig bra. Ventbar sittedel frem til to-tre år, og fremovervendt stor sittedel ut hele vognperioden. Håndbrems er også gull om du, som meg, bor et sted med masse bakker. Anonymkode: abeaf...7b2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #9 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du liker terreng og størrelse i bil ikke er et problem er tfk mono veldig bra. Ventbar sittedel frem til to-tre år, og fremovervendt stor sittedel ut hele vognperioden. Håndbrems er også gull om du, som meg, bor et sted med masse bakker. Anonymkode: abeaf...7b2 Om terreng/grov grus-kjøring, håndbrems og lang brukstid (stor unge) ikke var viktig for meg hadde det nok blitt fox. Om jeg ikke skulle hatt mono til mitt bruk hadde det blitt emmaljunga med fire fastehjul/god demping til tur, og en mindre «asfalt/sentervogn» i tillegg. Det siste anbefaler jeg igrunn å ha uansett, veldig praktisk. Anonymkode: abeaf...7b2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #10 Skrevet 19. juni 2021 Det kommer jo helt an på hvilke egenskaper du ser etter i en vogn. Jeg hadde Emmaljunga Edge duo før, har Bugaboo Fox2 nå. Fordeler og ulemper bed begge: Emmaljunga var kjempestødig, hadde god demping, kom frem over alt, har vendbar sittedel og var lett å slå sammen. Samtidig var den tung og stor, og ikke så smidig å manøvrere. Fox er lett å manøvrere, har vendbar sittedel, er lett og tar liten plass i bilen. Samtidig er den ikke like stødig som Edge duo og jeg synes den er litt klønete å slå opp og legge sammen. Synes også de blir forferdelig stygge og solbleket. Vi har derfor valgt grå vogn, om du ser på Finn.no så ser du hvor falmet de sorte blir. Anonymkode: b304f...44d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #11 Skrevet 19. juni 2021 Hvilken som er best avhenger vel av bruksområde, men jeg var veldig fornøyd med bugaboo buffalo. Trillet mye på grus og dårlige traktorveier, den var stødig og kom seg rundt over alt. Var også god i by, på kjøpesenter og lett å få med seg. Anonymkode: f65ce...87a 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #12 Skrevet 19. juni 2021 Jeg har vært veldig fornøyd med Britax Smile. Den er liten og lett. Bor i en by og triller mest på asfalt. Var også enkel å manøvrere rundt i butikker/trange bygater. I utgangspunktet vurderte jeg en vogn fra Stokke, men da jeg prøvekjørte den føltes den altfor stor og tung. Anonymkode: 572a0...360
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå