Gå til innhold

Bmi 21, er det «ønskedrømmen» / fasiten for de fleste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker som alle skriver om 21-22 i bmi. Gjelder det for deg? Hvorfor i såfall?

Anonymkode: f7263...914

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det lite, jeg liker meg på 24-25

Anonymkode: 7c7d0...949

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Under 30 er målet. 

Anonymkode: 48169...8e4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært fint å være under 25 i BMI. Men viktigst er en sterk og smidig kropp, funksjonabel og helst uten vondter her og der. 

Anonymkode: f3b27...38e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca 21 i bmi, men server for mye for meg. Masse flesk på mage og hofter. Under 20 er best for meg

Anonymkode: 1b4b4...776

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg har en bmi på 19, hatt det i mange år og trives med det. Har ingen ønske om å forandre vekt

Anonymkode: d75f0...778

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg ligger på 21, absolutt fornøyd her. Hverken for tynn eller lubben.

AnonymBruker
Skrevet

Nope

Anonymkode: 224b5...25f

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt 19 i alle år , syns det passer meg 😅 

Anonymkode: 18151...b31

• Liker 2
Skrevet (endret)

I svært mange år, faktisk hele mitt voksne liv frem til jeg passerte 40 år, så lå min BMI på 16,4. Jeg ønsker meg ikke tilbake dit. Jeg var ikke syk, jeg var bare naturlig radmager og tynn. Jeg røyket på den tiden. Det gjør jo at man ikke så lett legger på seg heller.

Sluttet å røyke i 2010.

Nå har jeg 22,7 og det er litt for mye, pga det ligger en del ekstra rundt livet. Rundt 5 kg for mye, tenker jeg. En BMI på omtrent 21 hadde vært ideelt.

Men jeg er litt for glad i sjokolade til det, tror jeg.... 😛 

Endret av Million
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på "fettprosent" og muskler. Dvs, jeg ser hvor mye muskler en person har, og hvor mye som er fett. Å ha normal BMI er ikke attraktivt om fettprosenten er høy. Høy fettprosent gir hengeræv, cellulitter, dårlig formet kropp (er bifil). 

Har du litt høyere normal BMI, men mye muskler og lite fett, så har du mer attraktiv kropp enn de som veier mindre enn deg og ikke trener

Anonymkode: 2f95b...bef

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det best rundt 19

Anonymkode: e8d09...43b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del trives på 20.

Anonymkode: 3e431...ff6

AnonymBruker
Skrevet

Helsemessig er det best å ligge på ca 24, så det er der jeg prøver å holde meg.

Anonymkode: f1e0f...cb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives best på bmi 24. :)

Forøvrig er jeg ikke så opptatt av bmi. Jeg kan fort tippe over på 25 (teknisk sett overvektig) i perioder jeg trener aktivt, uten at det blir krise av den grunn. 

Anonymkode: 3f4df...cca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror min ligger rundt 21. Trives absolutt med det, men kunne tenkt meg å stramme inn litt mer, så da vil nok muskelmasse gå opp. Så kanskje er den ideelle BMIen litt høyere. Tenker ikke så mye på tallene.

Anonymkode: eeb57...94e

AnonymBruker
Skrevet

21 er litt mye for meg, trives best på 20

Anonymkode: e5637...eae

AnonymBruker
Skrevet

21 hadde vært topp det :) Lå en del under det da jeg var ung, men nå ligger jeg på 25-26 som er litt i meste laget. 

Anonymkode: ab4bc...10a

AnonymBruker
Skrevet

I hele mitt voksne liv har jeg hatt en trivselsvekt, og den tilsvarer BMI på 22. Det er kun ved svangerskap eller sykdom at det har vært høyere eller lavere.

Anonymkode: 07bda...8e5

Skrevet

Jeg ligger på 22-22,5 nå, og der trives jeg. Jeg nærmet meg 25, og tok da grep før det ble enda mer å gå ned i vekt.

Jeg har nådd målet mitt og har ingen planer om å bevege meg ned til 21, da begynner jeg å miste de formene jeg vil beholde :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...