AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 disse kvinnene i dette klippet er vell representative for hvordan mange av kvinne her inne på kvinneguiden er i en diskusjon, totalt følelsesstyrt!? https://www.youtube.com/watch?v=5_zorn6Zgfw Ikke misforstå meg, elsker kvinner og er absolutt ikke noe "incel", selv om det ordet misbrukes mye her inn om menn som kommer med kritikk av kvinners natur. Men det er jo en årsak til at ting er som det er, det er 200 000 år med evolusjon(omtrent så lenge homo sapiens har eksistert) Så det bedre å bare godt ting slik det er. Kvinner er slik pgr. av en årsak(omsorg osv) Anonymkode: 33838...9af 3
mjaus Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 Kvinner tenker med følelser og menn tenker med pikken? 16
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Skrevet 18. juni 2021 Tenker med følelser? Er ikke det litt selvmotstridende? Det er forskjell på tanker og følelser. Anonymkode: 8122f...b14 11
tangent Skrevet 18. juni 2021 #4 Skrevet 18. juni 2021 Tenker med følelser? Skjønner ikke hva du mener. Tar beslutninger basert på følelser? Pft... Tror både menn og kvinner gjør seg skyldig i det. 15
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Skrevet 18. juni 2021 Har truffet mange overemosjonelle menn, jeg. Menn er jo for eksempel kraftig overrepresentert når det kommer til slåsskamper, da er det i hvert fall ikke fornuften som brukes. Anonymkode: ed3f8...5e7 17
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #6 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker med følelser? Er ikke det litt selvmotstridende? Det er forskjell på tanker og følelser. Anonymkode: 8122f...b14 Egentlig ikke. Begge deler er bare nevroner i hjernen. Anonymkode: 129ac...311 3
Skriblerinna Skrevet 18. juni 2021 #7 Skrevet 18. juni 2021 Mennesker er vesener med både fornuft og følelser i ett sammenvevd hele. At vi i vår kultur har separert disse to gjennom historien betyr ikke at de er adskilte størrelser. 6
Hippogriff Skrevet 18. juni 2021 #8 Skrevet 18. juni 2021 Det er vel et velkjent faktum at noen mennesker er rasjonelt drevet mens andre er mer følelsesmessig drevet. Det er ikke akkurat banebrytende nyheter du kommer med her. Fordelingen mellom kjønnene kjenner jeg ikke, men kan i alle fall avkrefte generaliseringen din. Jeg er kvinne og utpreget rasjonell, det samme gjelder mange kvinner jeg omgås. Kjenner flere av begge kategorier mennesker blant begge kjønn, faktisk. Men når du nå nevner det, hadde det vært interresant å lese hvilke funn man har på dette i eventuell forskning på feltet. En viss underholdningsverdi har det jo. 4
Hippogriff Skrevet 18. juni 2021 #9 Skrevet 18. juni 2021 Skriblerinna skrev (2 minutter siden): Mennesker er vesener med både fornuft og følelser i ett sammenvevd hele. At vi i vår kultur har separert disse to gjennom historien betyr ikke at de er adskilte størrelser. Dette er jo også riktig. Vil tro man har mennesker langs hele denne skalaen, inkludert ytterpunktene selv om man kanskje kan anta at majoriteten ikke hører til der.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #10 Skrevet 18. juni 2021 Hippogriff skrev (2 minutter siden): Det er vel et velkjent faktum at noen mennesker er rasjonelt drevet mens andre er mer følelsesmessig drevet. Det er ikke akkurat banebrytende nyheter du kommer med her. Fordelingen mellom kjønnene kjenner jeg ikke, men kan i alle fall avkrefte generaliseringen din. Jeg er kvinne og utpreget rasjonell, det samme gjelder mange kvinner jeg omgås. Kjenner flere av begge kategorier mennesker blant begge kjønn, faktisk. Men når du nå nevner det, hadde det vært interresant å lese hvilke funn man har på dette i eventuell forskning på feltet. En viss underholdningsverdi har det jo. Her er det vist til interessant forskning😊 Anonymkode: e7bc6...379 2
Skriblerinna Skrevet 18. juni 2021 #11 Skrevet 18. juni 2021 Hippogriff skrev (1 minutt siden): Dette er jo også riktig. Vil tro man har mennesker langs hele denne skalaen, inkludert ytterpunktene selv om man kanskje kan anta at majoriteten ikke hører til der. Sant. Jeg vil også legge til at det TS driver med her er å nedvurdere følelser og opphøye fornuft som om fornuften er «renere» eller bare bedre. Det er jo også noe som historisk sett har vært vanlig, og det å plassere kvinner på den minst verdifulle enden av skalaen er så oppbrukt at det er vanskelig å ta det seriøst. 9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #12 Skrevet 18. juni 2021 Ja og kvinner har kontroll på følelsene sine, i motsetning til menn som sloss, starter kriger og løper rundt å skriker og bråker. Hadde de tørt å kjenne litt mer på følelsene sine, så hadde de ikke oppført seg sånn. Anonymkode: 3f95e...2ac 12
Gjest Skogsalv Skrevet 18. juni 2021 #13 Skrevet 18. juni 2021 (endret) Ville heller sagt at kvinner tenker med instinktene sine. Vi har massivt ansvar for å bevare avkommet biologisk. Det er ikke basert på følelser. Måtte nesten le litt. Når man ser på fotballstadioner verden over: hvem styres da av følelser ? Endret 18. juni 2021 av Skogsalv
mjaus Skrevet 18. juni 2021 #14 Skrevet 18. juni 2021 Tror nok alt i alt at både er like følsomme, mer eller mindre for hvert individ. Det er bare det at menn generelt er lært opp til å være mindre følsom. De er preget av for mye stolthet dessverre og tror at følelser er en "damegreie".
Vera Skrevet 18. juni 2021 #15 Skrevet 18. juni 2021 Tja. Hva er det som driver en mann til å sloss? Rasjonalitet? 4
Raven.Writingdesk Skrevet 18. juni 2021 #16 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): disse kvinnene i dette klippet er vell representative for hvordan mange av kvinne her inne på kvinneguiden er i en diskusjon, totalt følelsesstyrt!? https://www.youtube.com/watch?v=5_zorn6Zgfw Ikke misforstå meg, elsker kvinner og er absolutt ikke noe "incel", selv om det ordet misbrukes mye her inn om menn som kommer med kritikk av kvinners natur. Men det er jo en årsak til at ting er som det er, det er 200 000 år med evolusjon(omtrent så lenge homo sapiens har eksistert) Så det bedre å bare godt ting slik det er. Kvinner er slik pgr. av en årsak(omsorg osv) Anonymkode: 33838...9af Har ikke sett klippet ditt, men: Vi omtaler kvinner og menn forskjellig. Om kvinner viser følelser er de «sinte, hysteriske» eller «emosjonelle». Når menn gjør det er de «engasjerte» og «sterke». Se på talene til Hitler, Martin L King og Trump (ingen sammenligning forøvrig) - og si at disse ikke bruker følelser når de utrykker seg politisk. Også kan du se på Erna, Angela Merkel eller Gro H.B. - de er jo som tre tørroster i forhold til mannfolka nevnt før dem. Så: nei. Dette er en stigmatisering/ kjønnsrolleforventning som stadig henger igjen dessverre. 9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #17 Skrevet 18. juni 2021 Jeg har ikke sett videoen, men man skal vel ikke trenge å lete så lenge for å finne noen youtube-klipp av menn som oppfører seg irrasjonelt og lar seg styre av følelser 🤣 Det er jo bare å ta en titt i retten for eksempel - 75 prosent av alle domfelte er menn. Det kan umulig forklares med at menn er så mye mer fornuftige i hvert fall. I en del av sakene handler det nok om å være styrt av impulser og følelser, og ikke klare å kontrollere seg selv og tenke fornuftig. Anonymkode: c1ba0...d78 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #18 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke sett videoen, men man skal vel ikke trenge å lete så lenge for å finne noen youtube-klipp av menn som oppfører seg irrasjonelt og lar seg styre av følelser 🤣 Det er jo bare å ta en titt i retten for eksempel - 75 prosent av alle domfelte er menn. Det kan umulig forklares med at menn er så mye mer fornuftige i hvert fall. I en del av sakene handler det nok om å være styrt av impulser og følelser, og ikke klare å kontrollere seg selv og tenke fornuftig. Anonymkode: c1ba0...d78 DET DER burde virkelig flere ta til seg. Det de er (unnskyld at jeg sier det) faen så sant. Anonymkode: 05af8...a2c 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #19 Skrevet 18. juni 2021 Om man styres av følelser eller logikk avhenger i stor grad av personlighetstype. DISK modellen tar for seg dette. Anonymkode: 95bac...b0a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #20 Skrevet 18. juni 2021 Skogsalv skrev (10 minutter siden): Ville heller sagt at kvinner tenker med instinktene sine. Vi har massivt ansvar for å bevare avkommet biologisk. Det er ikke basert på følelser. Måtte nesten le litt. Når man ser på fotballstadioner verden over: hvem styres da av følelser ? Og se på aksjemarkedet som er dominert av menn. Der er det mye følelser ute og går asså!! Og vi kvinner, vi har jo også noen svingninger i hormoner. Og det hormonet som gjør oss mer følelesladet, gjett hvilket hormon det er: TESTOSTERON. 😛 TS kaster stein i glasshus. Anonymkode: d9f78...679 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå