Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som er fin på mange måter, men som elsker å fråtse i sladder om andre, helst negativ sladder. Jeg synes sladder er stort sett uinteressant og smålig, og jeg blir irritert dersom det er snakk om ondsinnet spekulasjon. Jeg prøver å si at jeg synes det er nettopp smålig og uinteressant, men hun er ustoppelig. Jeg merker at jeg får mindre lyst til å være sammen med henne, finner unnskyldninger for å ikke treffes, og det er egentlig litt synd siden hun er morsom og flott på mange andre måter. 

Noen som har tips om hvordan jeg går fram?

Anonymkode: 07e5a...3d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke endre andre mennesker. Eller, du kan prøve, men det er dømt til og mislykkes. Problemet ditt er ikke at venninnen din sladrer. Problemet ditt er hvordan du opplever sladringen. Hva gjør det med deg? 

Du sier du blir irritert dersom det er snakk om ondsinnet spekulasjon. Hvorfor blir du irritert? Fordi du mener det er ondt? Urettferdig? Hvem sier at det er ondsinnet? Du?

Og du synes det er smålig og uinteressant. Så du opplever at du kjeder deg i slike samtaler? 

Det det koker ned til er at du må velge. Har denne venninnen andre gode egenskaper som veier opp for denne sladringen? Hvis ikke - gå videre til neste.

Anonymkode: f115c...fb0

AnonymBruker
Skrevet

Tja, du kan forsøke å flytte samtalen over på noe annet hver gang hun begynner å baksnakke. På den måten viser du at du ikke er interessert 

Anonymkode: 38999...4f1

AnonymBruker
Skrevet

Det er så slitsomt med sånne folk. Hadde også ei sånn venninne, men kontakten ble bare mer og mer borte helt tilfeldig (tror jeg ihvertfall). Du får ikke endret henne, men du kan bryte kontakten. 

Anonymkode: 38bd9...b7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...