Gå til innhold

Bror som bagatelliserer andres problemer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bror som hele tiden bagatelliserer andres problemer, men hvis det er noe som feiler han, ja da er katastrofe alarmen på med en gang.  

For eksempel:

Min mann har slitt lenge med mageproblemer og dårlig allmenntilstand.

Min bror sier at det er helt normalt å ha litt luft og litt smerter i magen av og til, og at nå må vi slutte å krisemaksimere her.

Det det ender med at min mann får diagnose magesår/spiserørsbetennelse.

Jeg har en venninne som har brystkreft og holder på med cellegift.

Hun er i dårlig form og orker ikke noe annet enn å ligge på sofaen de dagene behandlingen pågår, hun er også langtidssykmeldt fra arbeid.

Min bror har en kollega som også har brystkreft, hun har også gått gjennom cellegiftbehandling, men hun er på arbeid og jobber for hun har sagt at det er så kjedelig å være sykemeldt og når hun er på arbeid så får hun tankene over på noe annet, derfor mener min bror at min venninne også bør komme seg på jobb for da vil hun føle seg friskere.

Det samme gjaldt da coronaen kom i fjor vinter.

Han mente at det ikke var noe mer alvorlig enn en vanlig influensa, for det dør jo 400 her til lands hver vinter på grunn av influensa, så nå måtte folk roe ned og dette kom ikke til å spre seg fra Kina til Norge.

Han er ikke Corona fornekter, og har på en måte sneket i køen for vaksine, ved å få legen til å tro at han både har leddgikt og astma og er i risikosonen.

Irriterende med sånne folk selv om det er tjukkeste slekta.

Anonymkode: 29bd3...ddd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikke har opplevd mye motgang klarer ikke å sette seg inn i andres situasjoner. Jeg prøvde en gang å fortelle mitt søsken om hvor invalidiserende og deprimerende mine smertetilstander er, Er delvis sengeliggende, sover i snitt tre timer om natten pga smerter. Er jeg i selskap en kveld innebærer det 14 dager med sterke smertestillende i etterkant. Er minsteufør med mye utgifter til medisin og behandlinger. Periodevis suicidal.

Men etter å fått kommentarene «jaja vi er ikke friske om vi ikke klager» og «man er sin egen lykkes smed!»

Ja da er min lukket. Og noe godt søskenforhold kan jeg se langt etter😌

Anonymkode: 1d50a...fec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...