AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 Legge gulv mot dørstokk/dørterskel. Her i huset er parketten lagt mot dørstokker med ca en centimeters avstand. Det samme gjelder platen foran peis. Det er sagd ut gulv for å legge ned platen. Rundt platen ligger gulvet med ca 1 cm avstand. Jeg ergrer meg over disse små åpningene. Det er ikke pent og det samler seg støv og skitt nedi. Er dette egentlig riktig måte av tidligere eier å legge gulv? Er det slik hos deg også? Vet at gulvet skal flyte, men burde ikke disse glippene være mer eller mindre usynlig. Samboer sier han kan ha i litt silikon der, men det er el heller ingen pen løsning. Anonymkode: 91e8c...3c4
Angelheart2 Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 Ligger det ingen list der? Det skal vel være en feielist i slike overganger. Altså en smal list som sitter festet i dørstokken, som dekker over denne glipen. Da flyter fortsatt gulvet under, men listen gjør at det ikke havner all verdens skit ned i åpningen. Mellom parkett og skiferplate foran peisen har vi en silikonfuge i samme farge som fugene i skiferen. Det er helt "usynlig" og gjør det tett.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Skrevet 18. juni 2021 Angelheart2 skrev (Akkurat nå): Ligger det ingen list der? Det skal vel være en feielist i slike overganger. Altså en smal list som sitter festet i dørstokken, som dekker over denne glipen. Da flyter fortsatt gulvet under, men listen gjør at det ikke havner all verdens skit ned i åpningen. Mellom parkett og skiferplate foran peisen har vi en silikonfuge i samme farge som fugene i skiferen. Det er helt "usynlig" og gjør det tett. Dette. Vi har også flytende gulv, men list for å skjule. Anonymkode: f6872...efa 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #4 Skrevet 18. juni 2021 Det skal være såpass åpning ja, men ved vegg og dørstokk skal dette dekkes med list. Ved peis er det samme avstand, men sprutplata legges oppå for å skjule dette. Legges plata nedi gulvet ville jeg gjory som saboeten din sier, lagt silikon. Anonymkode: cb3fe...aa2 1
stan Skrevet 18. juni 2021 #5 Skrevet 18. juni 2021 Jeg har brukt en L formet list på slike steder. Finnes i plast, metall og tre. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #6 Skrevet 18. juni 2021 TS her. Slik er overgang til et soverom. Anonymkode: 91e8c...3c4 1
Angelheart2 Skrevet 18. juni 2021 #7 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her. Slik er overgang til et soverom. Anonymkode: 91e8c...3c4 Der mangler det feielister, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #8 Skrevet 18. juni 2021 TS igjen. Her er platen foran peis. Altfor stor åpning etter min mening. Anonymkode: 91e8c...3c4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #9 Skrevet 18. juni 2021 Angelheart2 skrev (4 minutter siden): Der mangler det feielister, ja. Ok. Forstår. På ene siden må det være en veldig smal tynn list. Anonymkode: 91e8c...3c4
Admdirr Skrevet 18. juni 2021 #10 Skrevet 18. juni 2021 Tror kanskje jeg ville prøvd med fug der på dørstokken, noe i dørstokkens farge.
Infinity Skrevet 18. juni 2021 #11 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): TS igjen. Her er platen foran peis. Altfor stor åpning etter min mening. Anonymkode: 91e8c...3c4 Jeg har silikon fug mellom gulv og flis. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #12 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): TS her. Slik er overgang til et soverom. Anonymkode: 91e8c...3c4 Ikke Norges beste parkettlegger som har gjort den jobben, nei. Dette var skikkelig stygt. Anbefaler at folk betaler ordentlige håndverkere for å gjøre en fagjobb på en god måte, da får dere kvalitet fra første stund og slipper å bruke penger på å rette opp feil i ettertid. Anonymkode: 5efaf...5e5 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #13 Skrevet 18. juni 2021 Hvis man ikke kan få gulvet under dørstokken, er feielist en grei løsning. Anonymkode: c4718...f2b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #14 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke Norges beste parkettlegger som har gjort den jobben, nei. Dette var skikkelig stygt. Anbefaler at folk betaler ordentlige håndverkere for å gjøre en fagjobb på en god måte, da får dere kvalitet fra første stund og slipper å bruke penger på å rette opp feil i ettertid. Anonymkode: 5efaf...5e5 TS her. Forrige eier som la gulvet her. Enig i at dette ikke er pent. Men forstår ofte at folk velger å legge gulvet selv da det å bruke håndverker er meget dyrt. Det er dyrt bare å kjøpe inn gulv og tilbehør. Skal en legge det selv så er det lurt å vite litt på forhånd slik at en gjør det rett og ikke enkle løsninger. Må en i det hele tatt ha dørstokk i dette tilfellet? 🤔 Anonymkode: 91e8c...3c4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #15 Skrevet 19. juni 2021 Amatør messing lagt, men forstår godt at man gjør det selv. Foreslår eikelist og fuging i samme farge som gulv. Anonymkode: 7538b...55c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå