AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 Vi har alle sett såkalte "makeovers" enten det er på TV, i magasiner eller hva det nå er. Damene som stiller opp er pene - det er ikke noe "galt" med utseende deres! Men en ting har slått meg og det er at den største forandringen går på å se mer "levende" ut! Jeg opplever at vi her i nord ofte ser grå og fargeløse ut. Meg selv inkludert! Jeg håper virkelig ikke jeg tråkker på noen tær nå! Men hvis dere googler "KK makeover" eller "KK bli ny", skjønner dere hva jeg mener? Det er ofte lite farger på bryn og vipper fra naturens side. Og veldig mange her i Norge har jo også såkalt "kommunefarget" hår. Jeg håper virkelig at jeg ikke er slem nå! Det er ikke noe galt med å være naturlig! Men når jeg føler meg naturlig så føler jeg meg så fargeløs, ingenting "popper" eller "gløder"! Hva kan så løsningen være? Jeg farger håret og det hjelper. Når det kommer til sminke synes jeg det er vanskeligere. For hvis jeg tar på en knall leppestift for å bringe inn farge så føler jeg at det nesten fremhever det andre som er fargeløst? Anonymkode: 5fe6f...66a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 Bruk farger som du klerog som passer hudtonen din, det har alt å si. Allt for mange går rundt med helt feil farger, det stjeler gløden fra ansiktet. Anonymkode: 80997...d23 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 18. juni 2021 #3 Skrevet 18. juni 2021 Mnjo, men har du kanskje et referansebilde som kan minne om din hudtone/hårfarge? Jeg blir ordentlig gusten om jeg bruker kalde farger og grålige toner på sminken. Ser trøtt og pjusk ut. Synes grånende hår og gjør meg mer «gusten», eller....fargeflat om man kan beskrive det sånn. Sminken har mye å si - og hudpleie. Jeg synes Lumene/Make The Make sine produkter (som jeg har prøvd) gjør ganske mye positivt for å se mer frisk ut sminkemessig. Valg av blush/bronzer har og mye å si.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #4 Skrevet 18. juni 2021 Blir vi ikke alle det med alderen da? Det har i hvert fall jeg blitt. Men så er jeg jo ikke like forfengelig som før heller. Hadde lenge en jobb hvor utseendet var viktig, nå som jeg ikke har det er det deilig å gi litt f. Anonymkode: 1e82a...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Skrevet 18. juni 2021 Om du syntes det er en nordelig greie, så er vel svaret så enkelt at det er mindre sol som gjør det. Vi har et halvt år med sol, og selv da er det mye regn Anonymkode: 273cc...762
Roci Skrevet 18. juni 2021 #6 Skrevet 18. juni 2021 De fleste av oss nordiske kvinner har vel fra naturens side mindre naturlige kontraster mellom hud, hår og øyne i forhold til kvinner fra mer sydlige områder. Hårfarge, som du sier - viktig å få en fargetone som passer til hudtonen, blir det kræsj der, kan man fort se "utvasket" ut. Jeg synes også det hjelper med farge på øyebryn og vipper, her kan man jo enten farge selv eller få det gjort hos frisør eller hudpleier. Personlig opplever jeg det hjelper med en god hudpleierutine for å få "glød", en lett ansiktsmassasje øker også blodsirkulasjonen og frisker opp ansiktet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå