Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frikort grensa er jo på 2 460,00. Men dersom man får behandling som er grunnlag for frikort og betaler feks 5000 kr for en behandling, får man da tilbake det som er over 2 460,00? 

Anonymkode: 85e09...d92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 4dd66...661

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke tilbake hvis summen er under 200 

Anonymkode: 2c52a...950

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får ikke tilbake hvis summen er under 200 

I år gjør du det.. De har endret

Anonymkode: da29f...a15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk ikke tilbake 150 kr. 

AnonymBruker
Skrevet

89278CA0-980D-4DFA-90A5-E60D391C403B.jpeg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Frikort grensa er jo på 2 460,00. Men dersom man får behandling som er grunnlag for frikort og betaler feks 5000 kr for en behandling, får man da tilbake det som er over 2 460,00? 

Nei, det tviler jeg på. Hvis du har en egenandel på 5000 kr så dekkes sannsynligvis ikke behandlingen av det offentlige, og dermed er ikke egenandelen med i opptjeningen til frikort. Antar du har en privat behandler av en eller annen type?

Anonymkode: dbd9b...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tviler jeg på. Hvis du har en egenandel på 5000 kr så dekkes sannsynligvis ikke behandlingen av det offentlige, og dermed er ikke egenandelen med i opptjeningen til frikort. Antar du har en privat behandler av en eller annen type?

Skal fjerne en visdomstann og blitt henvist til oral kirurgi da røttene er kompliserte. Fikk beskjed av tannlegen min at jeg ville nå frikortsgrensa med behandlingen. De 5000 kr var ett eksempel da jeg ikke vet nøyaktig hva dette vil koste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skal fjerne en visdomstann og blitt henvist til oral kirurgi da røttene er kompliserte. Fikk beskjed av tannlegen min at jeg ville nå frikortsgrensa med behandlingen. De 5000 kr var ett eksempel da jeg ikke vet nøyaktig hva dette vil koste. 

Du får tilbake det over frikortgrensa 👍😃. Lykke til! 

• Liker 2
Skrevet (endret)
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hva snakker du om? Det kan jo være greit å ha i hvert fall noe kunnskap før man uttaler seg - det du sier er jo bare rør/spekulasjoner.

Joda, egenandel på 5000 kroner "dekkes", altså, det blir tilbakebetalt det som er over frikortgrensen, selvfølgelig sett at medisiner og behandling er dekket av frikortordningen, slik det høres ut som i dette tilfellet.

Pengene kommer på konto i løpet av ikke så alt for lang tid, men pass på at du har registrert korrekt kontonummer på  helsenorge.no

Endret av Surrebukken
AnonymBruker
Skrevet

Kjevekirurger er dessverre tannleger. Og for helsenorge er tenner dessverre ikke en del av kroppen. Var iallefall sånn da jeg måtte operere ut visdomstann i fjor. Fikk refundert noe, men betalte fortsatt nærmere 4500 av egen lomme. 😕

Anonymkode: 54ef8...0a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Feil

Anonymkode: ddbaf...b6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tannlege går ikke på frikort

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Tannlege går ikke på frikort

Enkelte tannbehandlinger går på frikort. Feks visdomstenner som må "opereres" ut, da teller det som operasjon, som går på Helfo og frikortgrensa.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Minya skrev (1 minutt siden):

Enkelte tannbehandlinger går på frikort. Feks visdomstenner som må "opereres" ut, da teller det som operasjon, som går på Helfo og frikortgrensa.

Om man gjør de på sykehus ja,men ikke hos tannleger

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Om man gjør de på sykehus ja,men ikke hos tannleger

Joda, det gjelder hos tannleger også. Den ene visdomstannen min måtte opereres ut, på tannlegekontor. Den gikk på frikortgrensa og jeg fikk penger tilbake.

Endret av Minya
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...