Gå til innhold

Så utrolig fint det er på Torshov i Oslo! Her vil jeg bo.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Passer på leiligheten til noen jeg kjenner som bor på Torshov i Oslo. Jeg visste ikke hvor koselig det var her før jeg fikk bo her 1 mnd tid nå.

Bor rett ved volleyballbanene, Torshovparken og Torshovdalen, og det er så mange koselige og vakre bygninger her. Er også noen utebarer/restauranter her hvor det er lite trafikk. Så koselig atmosfære! Er ganske raskt å komme seg til sentrum med buss og trikk, eller å var bare gå. 

Har vel alltid trodd at Torshov var et lugubert sted, men etter å ha gått rundt i området og helt opp til Storo storsenter, så forstår jeg godt at folk vil bo i området Torshov/Sagene. 

Kunne godt tenke meg å bo i dette området, ja! 

Anonymkode: c9d3a...f7a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er veldig fint ja😍Det VAR et lugubert sted, så er det noe av det dyreste i Oslo (kvaderatmeterpris). 

Anonymkode: 1825a...574

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Torshov er nyyyydelig! Har alltid elsket stedet og har bare gode minner derfra. Har bodd der i flere år.

Anonymkode: 668c8...984

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mye fint på Torshov, ja, men det er ikke en bydel tilrettelagt for bileiere. Håpløst å finne parkering hver dag.

Anonymkode: bd141...6c8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mye fint på Torshov, ja, men det er ikke en bydel tilrettelagt for bileiere. Håpløst å finne parkering hver dag.

Sånn er det å bo i byen. Hvorfor trenger du bil hver dag?

Anonymkode: 89ff1...976

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Torshov er superfint ❤️

Elsker Bydel Sagene. Men nå har du fått deg en ordentlig kremplass på leilighet da :) Er ikke heeeeeelt det samme noen kvartaler lengre opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes også det er fint. Jeg synes personlig alle områdene der er fine, Sagene, Bjølsen, Torshov. Det som er litt morsomt - og det er min personlig mening nå - at når vi flyttet til Oslo og bosatte oss på Bjølsen (to nyutdannede studenter som fikk jobb i Oslo), for snart 20 år siden, så var det ikke de Oslos beste områdene der, helt ærlig. Mye sosiale klienter, generelt shabby, egentlig litt tomt og ukoselig rundt der, få butikker, kaffeer, lite liv, mye forfall, gamle fabrikkbygninger som sto tomme. Og mange  gamle og triste blokker, som ikke så så veldig pene ut på utsiden. Jeg tror de områdene fikk veldig "dra hjelp" fra to sider (nærområder), den ene er at SIO har bygd studentboligene på Bjølsen, fine, nye og - mange. De ble rask populære, og der kom det mange unge mennesker til område, flere tusen faktisk. De likte seg der, de kjøpte kanskje leiligheter etterpå, og ble boende. Men også fra Nydalen sin side, nye bedrifter, og kanskje spesielt BI og kanskje også TV2 - ja, de dro også folk med jobb og penger inn til områdene. Når det først kom folk, og prisene steg, så kom jo også pengene til å pusse opp de gamle blokker, de alle nå fikk nye fasader, nye balkonger. Jeg vet at mange borettslag der har solgt kjellerleiligheter (vaktmesterleiligheter) eller loftsleiligheter, og på den måten har finansiert oppussing.

Nå er jo øvre Sagene, Bjølsen/Torshov er ugjenkjennelig fra det var 20 år siden - og det tok ikke mer enn 20 år! Nå er det liv, kaffer, et område for unge og hippe - og det er veldig høye kvadratmeterpriser. Det er samtidig ikke så skinnsykt tett og grått som i Nydalen, det er derimot mye grønt, og mye natur. Men det er jo et problem allikevel, det er veldig få leiligheter av en størrelse som kunne passe en helt vanlig A4-familie. Altså, det finnes nesten ikke ca 100 kvm leiligheter i område. Så, fraflytting av barnefamilier er dessverre en faktum fortsatt.

Men, her burde man jo lære litt. Som sagt, tok jo ikke mer enn 15-20 år for et område, å gå fra shabby og trist til hipt og koselig. Jeg tror kanskje ikke forslaget om å flytte NRK til Grorud er så dumt. Det ville absolutt vært drahjelp til området. 

Anonymkode: cbdf8...b49

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bydel Sagene🙌❤️ Torshov er såååå koselig🌸☀️ Kort vei til sentrum, kort vei  til Nordmarka, koselige butikker og restauranter, alt du trenger på og ved Storo senteret🤩🙌

Anonymkode: 700da...1dc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bydel Sagene🙌❤️ Torshov er såååå koselig🌸☀️ Kort vei til sentrum, kort vei  til Nordmarka, koselige butikker og restauranter, alt du trenger på og ved Storo senteret🤩🙌

Anonymkode: 700da...1dc

Hvordan er det kort vei til Nordmarka? Er det en snarvei jeg ikke vet om? 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes også det er fint. Jeg synes personlig alle områdene der er fine, Sagene, Bjølsen, Torshov. Det som er litt morsomt - og det er min personlig mening nå - at når vi flyttet til Oslo og bosatte oss på Bjølsen (to nyutdannede studenter som fikk jobb i Oslo), for snart 20 år siden, så var det ikke de Oslos beste områdene der, helt ærlig. Mye sosiale klienter, generelt shabby, egentlig litt tomt og ukoselig rundt der, få butikker, kaffeer, lite liv, mye forfall, gamle fabrikkbygninger som sto tomme. Og mange  gamle og triste blokker, som ikke så så veldig pene ut på utsiden. Jeg tror de områdene fikk veldig "dra hjelp" fra to sider (nærområder), den ene er at SIO har bygd studentboligene på Bjølsen, fine, nye og - mange. De ble rask populære, og der kom det mange unge mennesker til område, flere tusen faktisk. De likte seg der, de kjøpte kanskje leiligheter etterpå, og ble boende. Men også fra Nydalen sin side, nye bedrifter, og kanskje spesielt BI og kanskje også TV2 - ja, de dro også folk med jobb og penger inn til områdene. Når det først kom folk, og prisene steg, så kom jo også pengene til å pusse opp de gamle blokker, de alle nå fikk nye fasader, nye balkonger. Jeg vet at mange borettslag der har solgt kjellerleiligheter (vaktmesterleiligheter) eller loftsleiligheter, og på den måten har finansiert oppussing.

Nå er jo øvre Sagene, Bjølsen/Torshov er ugjenkjennelig fra det var 20 år siden - og det tok ikke mer enn 20 år! Nå er det liv, kaffer, et område for unge og hippe - og det er veldig høye kvadratmeterpriser. Det er samtidig ikke så skinnsykt tett og grått som i Nydalen, det er derimot mye grønt, og mye natur. Men det er jo et problem allikevel, det er veldig få leiligheter av en størrelse som kunne passe en helt vanlig A4-familie. Altså, det finnes nesten ikke ca 100 kvm leiligheter i område. Så, fraflytting av barnefamilier er dessverre en faktum fortsatt.

Men, her burde man jo lære litt. Som sagt, tok jo ikke mer enn 15-20 år for et område, å gå fra shabby og trist til hipt og koselig. Jeg tror kanskje ikke forslaget om å flytte NRK til Grorud er så dumt. Det ville absolutt vært drahjelp til området. 

Ja, om de flytter NRK til Groruddalen, det hadde vært spennende å se. Jeg har selv vært på besøk hos noen som bor på Ammerud, og FOR en utsikt! De bor oppe i høyden og man så utover hele dalen og mot Oslo.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torshov er nok det stedet i Oslo jeg har bodd som jeg trivdes best.

bare ta trikken igjennom grunerløkka, så slipper du alle partysvenskene og hipsterne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fnuggolina skrev (3 timer siden):

Torshov er superfint ❤️

Elsker Bydel Sagene. Men nå har du fått deg en ordentlig kremplass på leilighet da :) Er ikke heeeeeelt det samme noen kvartaler lengre opp. 

Bor her bare midlertidig og har ikke råd til å kjøpe, men koser meg her mens jeg kan. 😅

Har gått fra her jeg bor rett ved torshovparken og oppover mot store storsenter, og syns det var veldig koselig og fint? Hvilket kvartal tenkte du på da? 

En venninne av meg flytta fra Sagene til Holmlia da hun fikk barn. Det har visst blitt blitt en kremplass også med godt skolemiljø og miljø for barn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sicario skrev (2 minutter siden):

Torshov er nok det stedet i Oslo jeg har bodd som jeg trivdes best.

bare ta trikken igjennom grunerløkka, så slipper du alle partysvenskene og hipsterne.

Ja, folk er så normale og hyggelige her. Er alle mulige aldre og nasjonaliteter, men alt er så rolig og idyllisk. Kanskje alle som bor her ønsker det samme. 🌈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, det med bil er visst litt slitsomt, men den personen som eier leiligheten har alltid funnet plass i nærheten, men som regel rett utenfor døren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er veldig fint ja😍Det VAR et lugubert sted, så er det noe av det dyreste i Oslo (kvaderatmeterpris). 

Anonymkode: 1825a...574

Torshov er nyyyydelig! Har alltid elsket stedet og har bare gode minner derfra. Har bodd der i flere år.

Anonymkode: 668c8...984

Virker som det er et bra miljø for barn også? Jeg bor rett ved siden av Lilleborg barneskole. 

Det er jo så og si ingen trafikk i dette nabolaget, kun bussen som kjører igjennom, eller en bil nå og da som leter etter parkering. 

Et kvartal lenger bort forbi barneskolen kommer du til trikken og litt trafikk. Samme ned noen kvartal mot Københavngata, der er det buss og mye trafikk.

Men her er det stille og idyllisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bor her bare midlertidig og har ikke råd til å kjøpe, men koser meg her mens jeg kan. 😅

Har gått fra her jeg bor rett ved torshovparken og oppover mot store storsenter, og syns det var veldig koselig og fint? Hvilket kvartal tenkte du på da? 

En venninne av meg flytta fra Sagene til Holmlia da hun fikk barn. Det har visst blitt blitt en kremplass også med godt skolemiljø og miljø for barn. 

Ja, Holmlia er veldig populært blant småbarnsfamilier som gjerne har bodd på sentral østkant (bydel gamle Oslo/sagene/Grunerløkka). 

Godt skolemiljø tror jeg kommer litt an på hvilken av skolene man sokner til, sånn er det jo i Bydel Sagene og. 

På dagtid er det meste fint, men Nordkappgata er fortsatt ganske belastet. Mye høyere andel tunge rusmisbrukere/tungt alkoholiserte der. 

Men det er blitt penere der, særlig med løftet på Haarklous plass (der ved Skilpadda). 

På kveldstid går ikke jeg der. Men hele Torshovparken/dalen og byggene rundt er superduperfint!

Drømte lenge om leilighet der med de fine bakgårdene :) Nå vil jeg helst på Tåsen rett ved Voldsløkka på den siden med kirka :P 

Har fått veldig sansen for Bjølsen også. Liker skikkelig godt Bjølsengata og parken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var heldig. Hadde parkeringskjeller i blokka. Men enig inst parkering på Torshov er en utfordring

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, Fnuggolina said:

Drømte lenge om leilighet der med de fine bakgårdene :) Nå vil jeg helst på Tåsen rett ved Voldsløkka på den siden med kirka :P

Har fått veldig sansen for Bjølsen også. Liker skikkelig godt Bjølsengata og parken :)

vet ikke om du har barn eller planer om å få barn, men vurder da at hvis du velger annen side av Tåsenveien, så sogner dere til Berg barneskole. Som er (i mine øyne) er en bedre skole, bedre uteplasser ved skolen også, færre barn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan er det kort vei til Nordmarka? Er det en snarvei jeg ikke vet om? 😅

Det er ikke så langt med 54-bussen opp til Brekke, du går rett inn i skogen fra busstoppet. Fin vei til f. eks Sognsvann derfra.

Anonymkode: 2da8d...542

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er ikke så langt med 54-bussen opp til Brekke, du går rett inn i skogen fra busstoppet. Fin vei til f. eks Sognsvann derfra.

Anonymkode: 2da8d...542

Det skal jeg teste ut en dag.

Hvor tar jeg 54-bussen fra? Alexander Kiellands plass? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...