Gå til innhold

Meklingsattest etter 6 mnd.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Meklingsattesten vår går ut nå (varer i 6 mnd). Jeg har avtale på at barnet bor hos meg 100%. Hvis far ønsker mer samvær etter meklingsattesten går ut, hva skjer da? Kan han bare ringe og bestille ny time på familievernkontoret? Barnet er 15år.

Anonymkode: 59502...e4a

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Er det noe grunn til at far ikke har samvær? Hvor lenge har du hatt 100% samvær? 

AnonymBruker
Skrevet

Hei, alle foreldre kan fritt bestille time til mekling - dette uavhengig om attesten er utdatert eller ei. Det er ingen som kan tvinge deg til å signere på en ny avtale eller annet.

Anonymkode: 8e5a6...34d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (1 minutt siden):

Er det noe grunn til at far ikke har samvær? Hvor lenge har du hatt 100% samvær? 

Les innlegget da! Hvis far vil ha MER samvær!!

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les innlegget da! Hvis far vil ha MER samvær!!

Kanskje du skal lese🧐🧐🧐🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt 100% i snart et år. Barnet (15år) ønsker ikke å bo hos far, men møter han innimellom og de snakkes på tlf. Vi har vært 2 ganger til mekling. Første gang skrev vi begge under på at barnet skulle være 100% hos meg. Far bestillte ny time før nye 6 mnd var gått, vi fikk ny meklingsattest, men avtalen ble ikke endret, da barnet fortsatt ikke ville bo hos far. Nå har det gått nye 6 mnd og meklingsattesten er vel da ikke gyldig lengre? Så lurte egentlig bare hva som skjer om far  igjen ønsker avtale om at barnet skal bo mer hos han? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil ungdommen selv? Når ungen er 15 år kan han bestemme slikt selv. 

Anonymkode: 6a64e...2b5

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har hatt 100% i snart et år. Barnet (15år) ønsker ikke å bo hos far, men møter han innimellom og de snakkes på tlf. Vi har vært 2 ganger til mekling. Første gang skrev vi begge under på at barnet skulle være 100% hos meg. Far bestillte ny time før nye 6 mnd var gått, vi fikk ny meklingsattest, men avtalen ble ikke endret, da barnet fortsatt ikke ville bo hos far. Nå har det gått nye 6 mnd og meklingsattesten er vel da ikke gyldig lengre? Så lurte egentlig bare hva som skjer om far  igjen ønsker avtale om at barnet skal bo mer hos han? 

Ts

Tenker at med en 15 åring er det ikke så mye å gjøre. Han er såpass stor at han kan bestemme selv. 

Om ungen selv har bestemt at han vil bo med deg og han allikevel har grei kontakt med far så blir det jo fryktelig dumt av far å lage krig om samvær med en 15 år gammel gutt som i teorien kan flytte på hybel til høsten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ts

Hvis barnet fortsatt ikke ønsker det fortsetter du å si nei. Megler kan ikke tvinge dere til noe. Hvis far vil ha noe du ikke er villig til å gå med på må han gå til rettssak. Den taper han når barnet er såpass gammelt, så de fleste advokater vil fraråde ham det.

Anonymkode: f54ac...0ce

Skrevet

En så stor ungdom kan selv bestemme hvor han vil bo så om far skulle bestille seg meklingstimer så kommer han ingen vei når ungdommen er totalt uinteressert. 

Regner jo med at ungdommen har en god grunn for at han ikke vil være hos far. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...