Gå til innhold

Nyfødt tar kun et bryst per ammestund. Rekker å få brystspreng på andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en nyfødt som er 6 dager gammel.  Hat ganske mye melk og babyen tar kun 1 bryst per ammestund og er god og mett etterpå. Problemet er at jeg får brystspreng på det andre brystet da. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å slippe det? Som regel 3-4 timer mellom hver ammestund 

Anonymkode: 51de2...d9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve naturebond på det brystet som ikke dies fra under ammestund😊 så kan du fryse melka du får ut der til en dag hvor det kommer godt med😊

Anonymkode: cc615...01a

AnonymBruker
Skrevet

La mannen ta sin del og amme ham med det andre brystet

Anonymkode: bbe03...cd5

AnonymBruker
Skrevet

Ville pumpet vekk sprengen, bare. 

Anonymkode: bae97...310

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håndmelket ut det verste sprenget, og så regulerte kroppen seg fint i løpet av svært kort tid. 😊

Anonymkode: e9e71...de8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

3-4 timer mellom hver amming er litt for lang tid. 

Anonymkode: 4be9c...a53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende ungen trives best ved å ligge på den siden. Prøv om han vil drikke fra det andre brystet liggende på samme side. 

Anonymkode: 64957...611

AnonymBruker
Skrevet

Du har vel brystspreng nå, ikke melkespreng og da er det litt andre grep man bør ta. Helt vanlig at man føler brystet er helt fullt, men det er faktisk ikke pga melk helt enda. Om babyen sliter med å få tak fordi brystet er hovent kan du få bort hevelsen rundt brystknoppen ved hjelp av Cottermans grep. Ville ikke begynt med pumping ol, da øker du bare produksjonen. Ammehjelpen har masse god informasjon, har lest mye der selv de siste ukene 😊

Anonymkode: b022c...430

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

3-4 timer mellom hver amming er litt for lang tid. 

Anonymkode: 4be9c...a53

Det regulerer ungen.... og var ikke det hun spurte om....

Anonymkode: 23621...f38

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har en nyfødt som er 6 dager gammel.  Hat ganske mye melk og babyen tar kun 1 bryst per ammestund og er god og mett etterpå. Problemet er at jeg får brystspreng på det andre brystet da. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å slippe det? Som regel 3-4 timer mellom hver ammestund 

Du kan håndmelke ut det verste og så vil det regulere seg etter hvert ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bytt pupp mens baby enda er sulten.

Anonymkode: 8a1fe...0fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja dette var forsåvidt det beste tipset 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Men da vil ikke baby få ut den fete melken som kommer til sist. Det er viktig å få tømt brystet, og brystspreng er dessverre noe man bare må gjennom. Det gir seg i løpet av noen dager/en uke, TS. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håndmelk det verste og tilby annenhver pupp slik at begge blir tømt regemessig. Så vil det regulere seg fint etterhvert. Alle mine 3 barn har bare drukket 1 pupp av gangen. Du har mye og mettende melk tydeligvis. Går helt fint. 

Anonymkode: d9faa...0d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men da vil ikke baby få ut den fete melken som kommer til sist. Det er viktig å få tømt brystet, og brystspreng er dessverre noe man bare må gjennom. Det gir seg i løpet av noen dager/en uke, TS. 

Signerer denne. Den fete melken er veldig viktig at baby får i seg. Min hadde samme situasjon, og hadde skummende sprutbæsj, gjerne grønn, det kan ha vært overproduksjon også. Men uansett hadde han en del uro pga magen. 

Anonymkode: 42961...9d6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...