AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 Utroskap. Noen har opplevd det, noen har gjort det selv, mens noen er så heldige å ikke kjenne til disse vonde følelsene. Det som er helt likt for oss alle, men som samtidig er så forskjellig mellom oss, er hvor vi tenker at grensa for utroskap går. For noen er det å krysse grensa når man har en intim samtale, for andre er det når man først har sex. For noen dager siden, opplevde jeg at kjæresten min gjorde meg urett. Vi var ute på byen og drakk, hver for oss med vennene våre. Vi var på forhånd enige om at vi skulle trekke oss unna dersom det motsatte kjønn prøvde å få oppmerksomhet. Vi hadde avtalt, at etter byen, skulle vi begge hjem. Da utestedene stengte, kranglet vi fælt. Så så jeg kjæresten min stå å snakke med ei fremmed jente (han kjente henne heller ikke fra før). Jeg ble stående å se på dem ganske lenge før jeg dro hjem. Etter en stund ringte jeg han. Han sa da at han snakket lenge med denne fantastiske jenta, hvor snill hun var, og at det var så godt å snakke med henne, og at han skulle rett hjem og sove til foreldrene sine nå. Venninna til denne jenta hadde sett meg, og hun var med meg hjem og støttet meg. Takket være henne fant jeg ut at kjæresten min ikke dro hjem til foreldrene sine. Han dro ett annet sted, med denne fremmede jenta. Så skrudde han av telefonen sin. Helt sykt at fremmede mennesker kan være så snill som venninna til den jenta han var med, hun som var med meg hjem og støttet meg. Hun fikk sjåføren dems til å kjøre oss dit han hadde satt av min kjæreste og denne jenta. De hadde sakt til sjåføren at de skulle på nach. Men da vi kom dit de var var de ikke på nach, de var ute (utendørs og ingen som bodde ved der dem var av dem). Jeg føler at kjæresten min krysset grensa mi den dagen. Vi har pratet om det, men han ser ikke ut til å forstå hvor alvorlig å tungt jeg tok det at han dro full fra byen, med ei fremmed jente, isteden for å komme hjem til meg som han skulle. selvom vi har snakket om det har jeg mange spørsmål, spørsmål svarene hans ikke kan mette. Hva gjorde han med henne? Kysset de? Holdt de hender? Om jeg ikke hadde kommet, hva hadde skjedd da? Hadde han blitt med henne hjem? Han sier jo at han ikke hadd kommet til å gjort det, men før den dagen sa han og at han aldri hadde dratt med ei anna jente. Hva så han for seg ville skje da han valgte å dra med henne? Hva var intensjonen hans med å dra med henne? i ettertid sier han at han var så full og at fristelsen til å bli med var for stor. Hva innebærer det egentlig at han ikke klarer å motstå å dra med andre jenter bare fordi han er full? Hvor går grensa for utroskap for deg? Hva synest du om at han dro med ei fremmed jente fra byen, isteden for å komme hjem til kjæresten sin, som avtalt? Anonymkode: 2c9e1...716
Jullen Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 (endret) Dette var utroskap i aller høyeste grad. Om ikke rent fysisk, så ihvertfall emosjonelt. Min definisjon på utroskap er å gjøre noe mot partneren man VET ville såret og som vi ikke ville partneren skulle gjort mot oss. Tviler på kjæresten din hadde syntes det var så greit om det var omvendt. Du som stakk av med en fremmed mann i fylla foran øynene hans og løy om det. Du ville derimot neppe gjort noe slikt mot ham, uavhengig om det var noe seksuelt inni bilde. Fordi du visste det ville såret ham og dermed blitt utroskap. Kan tenke meg du har det tøft nå. Men eneste måten å løse dette er å kommunisere sammen. Ikke bare reflektere over det han faktisk gjorde, men fortelle ham hva du selv ser på som utroskap og spørre hva han selv mener om det. Om han ikke mener det han gjorde var utroskap kan du spørre ham om han hadde syntes det hadde vært var ok at du gjorde det samme mot ham. Endret 19. juni 2021 av Jullen 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Skrevet 18. juni 2021 Det beste er vel om man i et forhold snakker om hvilke grenser man har. Jeg føler de fleste som har vært i forhold en stund i min omgangskrets kan flørte litt (merk: *litt*) på byen, i form av å sitte i en større gjeng og snakke med folk man treffer på. Få litt oppmerksomhet, men ikke noe sånt gå å sette seg et annet sted, eller noe fysisk i det hele tatt. Tenker at der omtrent går grensen, for en veldig stor del av oss? Kjenner også et par som er i et ganske åpent forhold (dvs. åpne for fysiske ting med andre, men ikke seriøse/emosjonelle forhold). Så der blir jo utroskap definert veldig annerledes enn for de fleste. Uansett om du vil kalle det utroskap eller ikke, så er jo i hvert fall oppførselen du beskriver ugrei. Han gjør noe han vet kommer til å såre deg, og siden dere har krangla rett før blir det også noe sånn hevn-aktig over det hele. Og at han istedenfor å prøve å ordne opp med deg, eller roe seg ned, søker en form for trøst eller bekreftelse for andre, det føles jo veldig sårende. Skjønner godt at du reagerer sterkt på det - og at det er vanskelig at han ikke ser hvordan det påvirket deg! Det viktigste er nok at du får snakket mer med han, og at han får reflektert litt over hvorfor han gjorde det han gjorde, og at du får forklart skikkelig hvorfor det var så vanskelig for deg. Skjønner godt at spørsmål om hva som kunne ha skjedd osv. gnager, men det er også håpløst å snakke om for mye, for han har jo ikke fasit han heller. Kanskje han hadde tatt et steg tilbake, kanskje de egentlig bare snakka om deg og han trengte å luft litt tanker? Eller kanskje de hadde ligget sammen. Men det vet jo ikke engang han helt 100%. Så viktigere å snakke om det som faktisk skjedde, og ta praten om at dette er helt ugreit til fremtiden. Heier på deg ❤️ Anonymkode: f0353...a28 1
Gjest ABM Skrevet 18. juni 2021 #4 Skrevet 18. juni 2021 Kjæresten fant en bedre deal enn deg, ikke verre enn det..Var det ikke akkurat det samme som skjedde forrige gang hans vei krysset en kvinnes...? Bare at da var kvinnen du og da klagde du ikke? Så nå må du bestemme deg for å tilgi eller å gå videre mens han må velge mellom henne og evt. deg...
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Skrevet 18. juni 2021 Det der hadde vært over grensa for min del, ja! Intensjonen om å være utro var der jo. Anonymkode: 3fa37...f62 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #6 Skrevet 18. juni 2021 Spiller det noen rolle hva du kaller det? Han respekterer deg ikke. Anonymkode: 92228...0f7 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #7 Skrevet 18. juni 2021 Ønsker bare å gi deg en god klem. Dette er utrolig vondt å oppleve. ❤️ Anonymkode: 29716...6f7 2
Fiffig Skrevet 18. juni 2021 #8 Skrevet 18. juni 2021 Her er det jo løgn og forsøk å feie ting under teppet. Det hadde jeg definitivt ikke likt. Hva mer er det han ikke sier, når du ikke har så klare bevis mot han? Det er et tillitsbrudd. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #9 Skrevet 18. juni 2021 Utroskap = alt man ikke hadde gjort om partneren var i samme rom og så på. Anonymkode: 5359c...b52 1
Hr. Aktiv Skrevet 19. juni 2021 #10 Skrevet 19. juni 2021 Denne er klassisk. Damer i fylla skaper drama og mannen blir lei å puler ei som har lyst på ham den kvelden. 1. Start med å tenke etter hva du selv bidrar med og finner på også hvordan du fremstår i fylla. Kansje burde du slutte å drikke. 2. Se på hvilke menn du ender opp med. Hva du gjør feil som tiltrekker deg menn som vil være utro og også gå i deg selv med å se om du fyller din manns ønsker og behov. Mange damer glemmer at mannen også har behov og lyster. Ikke alltid de er like som damers. 3. Hvordan er kommunikasjonen? Snakker dere sammen og hva snakker dere om når dere først er sammen? Dreier det bare seg om deg så vet du jo ingenting om mannen din. Dette er forøvrig et helt vanlig problem.
Antiviruset Skrevet 19. juni 2021 #11 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 3.10): Hvor går grensa for utroskap for deg? Hva synest du om at han dro med ei fremmed jente fra byen, isteden for å komme hjem til kjæresten sin, som avtalt? Det hadde betydd brudd for meg, hadde aldri funnet meg i noe slikt. Hadde ikke tatt det opp med vedkommende det hadde bare betydd at det var slutt. Skylde på alkoholen holder bare ikke. Grensen for meg går ved sex, klining eller andre intime ting som skjer, eller intensjon om det som er like ille. I ditt tilfelle er det den ekstremt dårlige behandlingen som er avgjørende. Ikke finne deg i noe slikt av en partner. Han er stokk dum om han ikke forstår hva usikkerhet og vonde følelser dette skaper. Rett ut sagt han driter i deg og dine følelser. Noe du aldri bør akseptere, jeg hadde bare gjort det slutt for noe slikt ville jeg aldri leve sammen med. Bedre å være alene en å bli behandlet som en dørmatte. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #12 Skrevet 19. juni 2021 Null toleranse fra min side. Jeg hadde gått fra han der å da. Det er respektløst og han er en drittsekk. Å han skylder på alt annet enn seg selv. «Det var alkoholen» bla bla bla. Dump han. Anonymkode: 4debd...226
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #13 Skrevet 19. juni 2021 Han lyver om at han skal til foreldrene sine, for å dra på nach med en fremmed jente? Dump han! Anonymkode: 0c126...388
anon15 Skrevet 19. juni 2021 #14 Skrevet 19. juni 2021 Jeg synes respektløsheten og feigheten er det verste. Det sier så veldig mye om mennesketypen.
Narad Skrevet 19. juni 2021 #15 Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 18.6.2021 den 3.10): Vi hadde avtalt, at etter byen, skulle vi begge hjem. Da utestedene stengte, kranglet vi fælt. Så så jeg kjæresten min stå å snakke med ei fremmed jente (han kjente henne heller ikke fra før). Jeg ble stående å se på dem ganske lenge før jeg dro hjem. Etter en stund ringte jeg han. Han sa da at han snakket lenge med denne fantastiske jenta, hvor snill hun var, og at det var så godt å snakke med henne, og at han skulle rett hjem og sove til foreldrene sine nå. Venninna til denne jenta hadde sett meg, og hun var med meg hjem og støttet meg. Takket være henne fant jeg ut at kjæresten min ikke dro hjem til foreldrene sine. Han dro ett annet sted, med denne fremmede jenta. Så skrudde han av telefonen sin. Anonymkode: 2c9e1...716 Hva sier han om det faktum at han først brøt en avtale dere hadde om at begge skulle hjem etter byen, for så å lyve direkte til deg om at han skulle rett hjem til sine foreldre å legge seg? Pleier han å "legge seg hos foreldrene" når han har vært på byen? Hvordan skal du kunne stole på han igjen når han lyver til deg slik? Og, hvorfor i alle dager forteller han deg at han har snakket med en fantastisk jente når dere har kranglet? Da bør jo fokus, for dere begge, være å rydde opp i krangelen for så å dra hjem og ha herlig "makeupsex". Skjønner godt du lurer på hva som hadde skjedd om du ikke hadde kommet der, og om han noen gang hadde fortalt deg om hva som hadde skjedd der. Hva har skjedd før som han ikke har fortalt om?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #16 Skrevet 19. juni 2021 Diskuterte dette med en kvinnelig kollega en gang. Ble litt overrasket hun sa at hun mente grensa gikk ved fingring/runking og suging. Det var greit men å ligge med en annen ble feil. Jeg forstod det slik at det hadde hun og mannen blitt enige om... - har ikke sjekket det ut med han.. men for egen del tenker jeg at det var da voldsomt og for drøyt... Så tydelig at man har forskjellige grenser.... Hadde jeg ikke vært i forhold da hadde jeg nok fingret henne Anonymkode: 986f3...a62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå