AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 Hei, jeg går 1.året på høyskolen og har hatt min første skriveeksamen som ble gjort gjennom wiseflow. Skolen jeg går på hadde lagt ut mal til forside, men dette kom jeg ikke på før etter jeg hadde blitt ferdig og levert eksamen. Jeg fant ingen steder at det var obligatorisk å ha forside med på eksamen (der står det hvilket emnet eksamen er i og hva kandidatnr ditt er) og ettersom jeg leverte eksamen gjennom WISEflow vil jo kandidatnummeret mitt automatisk være på innleveringen min (dette har jeg gjort research på og hørt med venniner) Spørsmålet mitt er da om jeg kan stryke på grunnlag at jeg ikke har med forside - det er jo teknisk sett ingen problem med å spore eksamenen til kandidaten hvis kandidatnummeret automatisk er med når du leverer inn? Trenger litt innspill ettersom jeg har hørt at folk kan stryke pga. småfeil som om å ha skrevet feil oppgavenummer i besvarelsen sin. + har sendt melding til eksamenskontoret men venter enda på svar. Anonymkode: 3496e...729
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 Ring inn å si ifra til eksamenskontoret så fort som mulig. Anonymkode: f78a3...f54 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #3 Skrevet 18. juni 2021 Ja, hør med eksamenskontoret. Jeg har ikke brukt Wiseflow, men det hadde jo vært rart hvis det ikke er en form for ID av kandidaten utenom at det står på forsiden, og du sier jo at det er det. Jeg regner med du kan bli trukket i karakter for det pga formell feil, men personlig ville jeg i alle fall ikke strøket deg. Jeg ville kanskje trukket én karakter, men det spørs hva man har blitt enig med evt medsensor om også. Hilsen sensor Anonymkode: abed2...427 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #4 Skrevet 18. juni 2021 Jeg er lærer på Høgskolen og kan med sikkerhet si at wiseflow genererer forsiden for deg. Det er ikke behov for egen forside. du kan også sjekke i de tekniske beskrivelsene av eksamen, hvilken form det skal være i, altså typisk «Times new Roman, str 12, 1,5 linjeavstand og x antall ord». Der står det om det skal være med innholdsfortegnelse og forside. Dersom det står forside, kan de trekke deg litt men ikke til stryk. Det er helt urimelig. Anonymkode: 06f40...2f2 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Skrevet 18. juni 2021 Som nevnt av andre: tviler på at du stryker. Jeg gjorde en lignende feil i fjor, og ble superstressa. Jeg pratet med to jeg kjenner som er sensorer, og fikk som svar at hvis jeg vippet, så ville jeg gå ned en karakter pga det, men ikke noe verre. Det tror jeg stemmer og, da jeg fikk rundt den karakteren jeg forventet Anonymkode: 74e80...52a
bruhmomento Skrevet 18. juni 2021 #6 Skrevet 18. juni 2021 (endret) . Endret 18. juni 2021 av bruhmomento .
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #7 Skrevet 18. juni 2021 Jeg kan ikke huske at jeg måtte skrive inn kandidatnummer på Wiseflow da jeg hadde hjemmeeksamen. Så lenge du har logget deg inn med brukeren din på Wiseflow, så går det fint. Anonymkode: 2e0a1...91f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #8 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei, jeg går 1.året på høyskolen og har hatt min første skriveeksamen som ble gjort gjennom wiseflow. Skolen jeg går på hadde lagt ut mal til forside, men dette kom jeg ikke på før etter jeg hadde blitt ferdig og levert eksamen. Jeg fant ingen steder at det var obligatorisk å ha forside med på eksamen (der står det hvilket emnet eksamen er i og hva kandidatnr ditt er) og ettersom jeg leverte eksamen gjennom WISEflow vil jo kandidatnummeret mitt automatisk være på innleveringen min (dette har jeg gjort research på og hørt med venniner) Spørsmålet mitt er da om jeg kan stryke på grunnlag at jeg ikke har med forside - det er jo teknisk sett ingen problem med å spore eksamenen til kandidaten hvis kandidatnummeret automatisk er med når du leverer inn? Trenger litt innspill ettersom jeg har hørt at folk kan stryke pga. småfeil som om å ha skrevet feil oppgavenummer i besvarelsen sin. + har sendt melding til eksamenskontoret men venter enda på svar. Anonymkode: 3496e...729 du skriver ikke kandidatnummer i wiseflow. alt det du gjør der registreres jo på din bruker når du logger inn. Anonymkode: 077d9...b48
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #9 Skrevet 18. juni 2021 Takk for alle innspill - føler meg litt tryggere nå, så krysser jeg fingrene for at det ender godt 😄 Anonymkode: 3496e...729
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #10 Skrevet 18. juni 2021 Vi ble anbefalt å føre opp kandidatnummer av hensyn til oversiktlighet for sensor. Alt ble visst enkelte dersom studentene bare gjorde dette til en vanesak. Det er imidlertid kun irriterende for sensor om man lar være. Det er tungvint for vedkommende å sjekke dette ut selv. Legg merke til tungvint og slitsomt. Det er altså ikke umulig på noen som helst måte. Anonymkode: df3b6...e50
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #11 Skrevet 18. juni 2021 Det går nok helt fint, men fremover bør du være forsiktig med å tenke at noe kan hoppes over regler bare fordi det er mulig å oppnå det samme på en annen måte. Eksempelvis kan sensor fint sjekke en kilde om du bare skriver inn URL-en rett i et dokument, men om du ikke følger en gitt referansestil kan du likevel få store problemer Sier ikke at du har gjort dette bevisst, men bare vær ekstra påpasselig med alle slike regler - står det at du skal legge ved en forside etter en gitt mal, bør du gjøre det, selv om det kan virke unødvendig. Anonymkode: 2314c...eb0
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #12 Skrevet 18. juni 2021 Ja, det ligger ikke en mal inne på wiseflow, det er selve forsiden som «blir med» innleveringen din. Anonymkode: 5c4f1...e03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå